پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:19:27 - جمعه 15 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت فکر و تأمل و مشورت برای رأی دادن به نامزدها/توهین یکی از ستادهای انتخاباتی در ایلام و اصفهان ملت ایران را داغدار کرد
خطیب جمعه رابربا بیان اینکه کارنامه های نامزدها مشخص است گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، هر کس براساس منطق و فکر، به نامزدی رأی دهد، حتی اگر در تشخیص اشتباه کرده باشد، نزد خداوند معذور است اما اگر سرسری و بی‌دقت انتخاب کند، پیش پروردگار و حتی وجدان خود عذری ندارد.

به گزارش “صبح رابر” حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، به ادامه مباحث هفته قبل در باره راههای شخصیت دادن به کودکان پرداخت و اظهار داشت:  یکی دیگر از روش های مهم و موثر تشویق کارهای خوب فرزندان است اصولاً تشویق در روح و نهاد کودک اثر فوق العاده ای می گذارد .

وی تشویق کردن فرزندان را یکی از روش های ایجاد انگیزه و ترغیب  فرزندان به کارهای پسندیده خواند و گفت: هر انسانی طبعاً، خودش را دوست دارد و می خواهد دیگران به شخصیّت او احترام گذارند و از او قدرشناسی کنند، حال اگر کودک در کارهای خوب مورد تحسین قرار گیرد، به آن کارها متمایل می گردد و بالعکس اگر مورد ناسپاسی و بی توجهی قرار گرفت، از آن امور دلسرد گردیده و دلزده می شود.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: روایتی در نهج البلاغه  امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند: هرگز نیکوکار و بدکار پیش تو یکسان نباشند، زیرا چنین روشی نیکوکار را از کار نیک بی رغبت ساخته و بدکار را به کار بد سوق می دهد.

وی افزود: از طریق تشویق می توان، کودک را به کارهای مطلوب وادار نمود، و از کارهای ناشایست بازداشت. گاهی اندک نوازشی به کودک نیرو می دهد تا به تلاش بپردازد و از آن لذت ببرد، در این صورت روحیه ای شاد پیدا می کند و دست از ناسازگاری برمی دارد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک هفته معلم گفت: معلمین سعی کنید در کلاس های درس مدت زمانی را در مباحثی برای دانش آموزان وقت بگذارید چرا که فرزندان حرف شنوی از شما بیشتر دارند اگر شما  معلمین مطلبی را سر کلاس بفرمایید یقیناً؛ اگر یک دانش آموز هدایت شود مثل این است  که تمام  انسان ها را  هدایت کردید.

وی از معلمین، مدیران و معاونین خواستار شد: از مطرح کردن  مباحث سیاسی که یک سمی برای دانش آموزان است؛ را وارد نشوند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه بعد از گذشت چند سال چشم انتظاری بیمارستان رابر افتتاح شد و به بهره برداری رسید، ضمن تشکر از همه مسئولین استان و شهرستان مخصوصاً علوم پزشکی و شبکه بهداشت که زحمات زیادی را دراین امر مهم داشتند افزود:  البته  اورژانس بیمارستان به بهره برداری رسیده و بهترین امکانات و اکثر تجهیزات بیمارستان تکمیل شده اما چند درصدی باقی مانده تا تجهیزات آن تکمیل شود، دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی در بیمارستان نصب شده و نیاز مبرم مردم به متخصص است اگرمردم حوصله  نمایند دو یا سه ماه آخر امکانات دیگر تجهیز و  متخصصین هم با رایزنی که در این امر خواهد شد هر چه سریعتر به بهره برداری خواهد رسید .

وی ضمن تشکر از وزیربهداشت و استاندار کرمان افزود: در راستای اهداف سخنرانی مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت و استاندار کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی  بهتر از مباحث فرهنگی و  سیاسی فرامین مقام معظم رهبری را انجام دادند.

امام جمعه رابر بااشاره به مباحث انتخاباتی و یا تبلیغاتی گفت: سعی کنیم خطوط قرمز را رعایت  کنیم و از آن عبور نکنیم متاسفانه می بینیم در افتتاحیه ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها در ایلام و  اصفهان از خطوط قرمز گذشتند .

وی افزود: جسارت به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا که آن مطالب سخیف و  زشت را به حضرت روامی دهند که جا دارد نامزد مربوطه با این ستاد های انتخابی هر چه سریعتر برخورد کند و خطوط قرمز را رعایت نمایند چرا که  این توهین ها  ملت ایران را داغدار کرد اینها را  ما قبول  نمی کنیم .

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود در بحث رسیدگی  به شهر و آسفالت وکوچه ها که مردم ناراضی هستند بیان داشت: کوچه های شهر رابر مثل دهه ۴۰ و۵۰ می ماند، شهردار و شورای شهر عنایت ویژه ای به این امر داشته باشند و اولویت را آسفالت  کوچه ها قرار دهند .

وی در بخش دیگر سخنان خود بااشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار  با کارگران افزود: رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از اینکه فضای انتخاباتی در کشور در حال گرم شدن است، فرمودند: ملت عزیز بدانند حضور در انتخابات در موضوع امنیت ملی تعیین‌کننده است و اگر مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، کشور درامنیت باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: ایشان با استناد به اطلاعات موثق فرمودند: ترس از حضور ملت در صحنه، علت اصلی خودداری دشمنان پررو، وقیح و گردن‌کلفت از هر عمل و اقدام سخت در مقابل ایران است چراکه دشمنان از حضور مردم در صحنه، به معنای واقعی کلمه می‌ترسند.

حجت الاسلام صادقی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اگر میان ملت و نظام فاصله بیفتد و مردم به صحنه نیایند، دشمنان هر کاری بخواهند انجام می‌دهند چراکه این کارها برای آن‌ها خیلی هم سخت نیست همان‌طور که در جاهای دیگر دنیا این کارها را کرده‌اند.

وی افزود: رهبر انقلاب با انتقاد از کسانی که حضور خود را باعث دور شدن سایه‌ی جنگ از کشور می‌دانند، بیان داشتند: گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه‌ی جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرف‌ها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سال‌های متمادی، حضور ملت در صحنه،باعث رفع سایه‌ی جنگ و تعرض از سر ایران شده است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به حضوربه موقع مردم در صحنه در بحث فتنه ۸۸ گفت: دشمن مردم را می شناسد اگر مردم در صحنه بیایند، دشمن هیچ  غلطی نمی تواند؛ کند .

وی با تأکید بر فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت فکر و تأمل و مشورت برای رأی دادن به نامزدها تأکید کرد: هر کس براساس منطق و فکر، به نامزدی رأی دهد، حتی اگر در تشخیص اشتباه کرده باشد، نزد خداوند معذور است اما اگر سرسری و بی‌دقت انتخاب کند، پیش پروردگار و حتی وجدان خود عذری ندارد.

خطیب جمعه رابر افزود: برنامه های انتخاباتی و مناظره ها را با دقت ببینید وکارنامه های نامزدها مشخص است آیا در بحث، اشتغال، ازدواج، و وضع معیشت مردم  رو به رشد بوده است؛ می توان به راحتی تصمیم در انتخاب کاندید اصلح را داشته باشید، هر جناج جدای از هیاهوی انتخاباتی براساس احساسات رأی ندهید .

وی با بیان اینکه  دومین توصیه‌ی رهبر انقلاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اعلام صریح حمایت از قشرهای ضعیف بود گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند: به‌گونه‌ای شعارها و برنامه‌ها را مطرح کنید که همه بدانند با هدف اصلی حمایت از طبقات ضعیف وارد عرصه شده‌اید و حل این مشکل مهم برای شما در اولویت جدی قرار دارد.

امام جمعه رابر افزود: ما باید طبق  این الگو  و شاخص رهبر انقلاب حرکت  کنیم  تا در قیامت شرمنده نباشیم .

انتهای پیام /

 

 

 

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب