پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:50:59 - جمعه 29 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نتیجه انتخابات ملت هرچه شد، این معتبر و قانون است
خطیب جمعه رابرا اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در آغازین روز سال در حرم رضوی گفت: در امر انتخابات مرّ قانون باید عمل شود؛ نتیجه انتخابات ملت هرچه شد، این معتبر و قانون است، این قانون است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی  در خطبه های  عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی به روش های موثر در تربیت کودکان یکی از آن روش ها تشویق کارهای خوب پرداخت و اظهار داشت : اگر فرزند شما کار خوبی انجام می دهد مورد تشویق قرار گیرد، هرگز نیکوکار و بدکار پیش تو یکسان نباشد چرا که  نیکوکار آن را از کار نیک باز میداردو بدکار را به کار بدش سوق می دهد .

وی با اشاره به آثار تشویق در اصول تربیتی کودکان  افزود:کار یا اخلاق نیک کودک مورد تحسین قرار گیرد نه خود او ارزش کار نیک آن مشخص شود، آن کاری که شایسته تشویق باشد مورد تشویق قرار گیرد،  تنها برای دل خوش کردن نباشد، تشویق کردن کودک صورت رشوه به خودش نگیرد بچه طلب کار شما می شود .

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  تشویق کردن باید سازنده باشد توصیه کرد:  علت تشویق معین باشد، تشویق در حضور جمع، اثر بیشتری دارد بخصوص اگر کودک کار خوبی را با دشواری انجام داده باشد، تشویق و تحسین نباید از حد معقول و متناسب خود تجاوز کند، زیرا کودک را به غرور و خودبینی مبتلا می سازد

وی  ماه مبارک رمضان را فرصت مناسب برای تعلیم نمازو  قرآن  فرزندان دانست و افزود: فرصت بسیار مناسبی  در ماه مبارک  رمضان است  که با برگزاری کلاس های تعلیم نماز و قرآن فرندان را مورد تشویق قرار دهیم .

حجت الاسلام صادقی بااشاره به اولین  سفرزنجیره ای  رئیس جمهور جدید آمریکا به عربستان و سپس اسرائیل و پس از آن  ایتالیا بود گفت : می دانید دولت عربستان در انتخابات آمریکا حمایت از خانم کلینتون کرد که ایشان رأی نیاوردپس از چند دهه تلاش بالاخره عربستان  توانست آمریکا را متقاعد کند که برای اولین بار رئیس جمهور آمریکا در اولین سفر خارجی  اش به عربستان سفر کند این در حالی  که ترامپ در کمپین انتخاباتی اش خیلی شدید نسیت به عربستان بدبینی داشت وعلیه عربستان شعار داده بود .

وی با بیان اینکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان دو سه هفته در آمریکا به بست نشسته بود تا وقت ملاقاتی از ترامپ بگیرد افزود:  پس از تحقیر ها و معطلی های بسیار تا حدی که ترامپ در یکی از اظهارنظرها یش گفته بود عربستانیها مثل  گاوشیرده می مانند که باید دوشیدشان و سپس سرش را برید.

امام جمعه رابرعنوان کرد:  در این مقطع  حساس  عربستان در  نیاز  جدی به جلب  نظر  ترامپ  هزینه  سنگینی هم متقبل شد. گفته  شده است  به میزان  ۱۰۰میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی و ۴۰میلارد وعده سرمایه  گذاری در عربستان داده شده است ؛ نکته  اساسی  همین  جاست  که با کمال  تأسف کشورهای اسلامی در حالی که آماج همه نوع  تهاجمات و  فتنه ها  از  طرف قدرتهای استکباری به ویژه آمریکا بوده و هستند ولی ناباورانه در تور و تله حکام وهابی ووابسته به جیره خوار عربستان  سعودی گرفتار شدندو در مقابل رئیس جمهور کشوری که با صراحت اعلام میکند بجزمنافع آمریکادر  سیاستهای بین المللی اش چیزی دیگر معنا و مفهومی ندارد و  زانو می زنند و از این شخص  استقبال  می کنند.

وی در ادامه گفت : خود پادشان  عربستان می دانند اینها  به خونشان تشنه اند به خاطر موقعیت خودشان حاضرند زانو در برابر آمریکایی ها بزنند، استقبال از ترامپ یعنی پذیرش سیاستهای ظالمانه و استکباری غرب  علیه ملتهای مظلوم و مسلمان منطقه .

خطیب جمعه رابر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در بین مردم چند استان درباره انتخابات فزود :  رهبر انقلاب  فرمودند مساله امنیت  و آرامش برای این  کشور بسیار مهم است و مسؤولان آرامش از قوه قضائیه ، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور و بقیه و بقیه باید  همه مراقبت بکنید  که امنیت را حفظ بکنید. اگر  کسی علیه  امنیت  این  کشور بخواهد قیام بکند ،  خود شما مردم باید در مقابلش بایستید .

وی با اشاره به فتنه ۸۸  که بعضی از  خوارج زمان  آن را به وجود  آوردندگفت :  باید آمادگی این را داشته باشیم وکه فتنه ای دیگر تکرار نشود، در انتخابات باید امنیت به صورت  کامل  محفوظ بماند و  هر کسی  که از این راه تخطی بکند، قطعا  بداند  سیلی خواهد خورد .

 

خطیب جمعه رابربا اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در آغازین روز سال در حرم  رضوی تأید کرد: در امر انتخابات مرّ قانون باید عمل شود؛ نتیجه انتخابات ملت هرچه شد، این معتبر و قانون است، این قانون است. بنده در انتخابات دخالت نمیکنم؛هیچ وقت به مردم  نگفته ام و نمی گویم چه کسی را انتخاب کنید،  فقط یکجا دخالت میکنم و آن جایی است  که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم بایستند وبا مزاحمت در مقابل  رأی مردم ، رای مردم را بشکنند.هر کس  بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد، بنده در مقابلش می ایستم.

وی افزود : امام خامنه ای امروز  فرمودند:  به هر کسی می خواهی رأی بدهی بده اما جواب خدا را هم باید آماده کنی. اگر فردا خدا گفت: چرا به این رأی دادی؟ باید بگویی، این آدم دینداری بود، با تقوا بود،..خیانت نمی کرد، اینها را باید بگویی، اگر نگویی آنوقت شما با تمام خیانت‌هایش شریک هستی.

حجت الاسلام  صادقی به کسانی که هنوز رأی ندادند گفت : با دقت، تدبر  با تعقل بیشتر به فرد اصلح رأی دهند  چرا که در پیشگاه خداوند مسئولیند و این امرمهم را مد نظرشان داشته باشند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب