پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:36:55 - چهارشنبه 3 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۵۷ کاندیدای شورای شهر و روستای استان کرمان شکایت کرده‌اند
مسئول حقوقی و بررسی شکایت هیئت عالی نظارت انتخابات استان کرمان بیان کرد: پس از بررسی های دقیق اگر لازم شد، فقط شعبی که محرض شود، مشکلی داشته است، بازشماری خواهد شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ اسماعیل رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ما به ناظرین و مجریانی که در شعب اخذ رای حضور داشته اند، اعتماد داریم و شایان ذکر است که در هر شعبه اخذ رای حدود ۱۰ نفر ناظر و مجری حضور داشته اند.

وی به ۱۵۷ شکایتی که در کل استان در خصوص روند انتخابات شورای شهر و روستا داشته ایم، اشاره و عنوان کرد: در شهر کرمان ۳۱ مورد، بخش مرکزی کرمان(شامل روستاهای اطراف) ۱۲ مورد، ۵ مورد از بخش های شهرستان بردسیر تا کنون شکایت در خصوص روند انتخابات شورای شهر و روستا گزارش شده است.

رئیسی از ۵۴ مورد شکایت در بخش مرکزی شهرستان شهربابک خبر داد و عنوان کرد: در شهرستان رابر تعداد شکایات شهر رابر ۱۱ نفر، بخش هنزا ۲ نفر، بخش مرکزی ۷ نفر؛ روستاهای بخش مرکزی شهرستان کوهبنان ۳ مورد؛ همچنین در شهرستان بم، ۱۱ شکایت از شهر بم، بخش مرکزی ۱۳ نفر و بخش بروات ۷ نفر تاکنون شکایت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در شهرستان ارزوئیه ۷ مورد شکایت از روستاها، ۶ مورد شهر ارزوئیه؛ در شهرستان جیرفت ۶ مورد شهر جیرفت، درب بهشت جیرفت ۲ مورد، شهر جبالبارز ۱ مورد بخش جبالبارز ۸ شکایت، ساردوئیه ۱۲ مورد، اسماعیلیه ۳ مورد، بخش مرکزی جیرفت ۱۰ مورد شکایت تاکنون گزارش شده است.

مسئول حقوقی و بررسی شکایت هیئت عالی نظارت انتخابات استان کرمان مطرح کرد: در شهرستان کهنوج شامل در شهر کهنوج ۱۰ و روستاهای آن ۱۰ مورد شکایت تاکنون گزارش شده است، ضمن آنکه در شهرستان منوجان ۵ شکایت روستایی و ۳ شکایت شهری دارد. در رودبار نیز ۵ نفر شهری و یک مورد در زهکلوت و یک مورد شکایت روستایی گزارش شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان زرند ۶ مورد شکایت شهری، یک مورد شهر خانوک و روستا ۵ مورد؛ در شهرستان ریگان ۱۸ مورد شهری و ۱۰ مورد روستایی؛ همچنین در شهرستان رفسنجان ۶ شکایت از شهر رفسنجان و در شهرستان عنبرآباد ۵۴ مورد کل شکایات روستایی آن است و ۱۹ مورد شکایت شهری دارد.

رئیسی با بیان اینکه در نرماشیر ۴ مورد شکایت شهری گزارش شده است، ادامه داد: ۲۸ مورد شکایت شهری در سیرجان گزارش شده است؛ همچنین در شهرستان قلعه گنج ۴ مورد شهری، بخش مرکزی آن ۳ مورد و چاه دادخدای شهرستان قلعه گنج یک مورد شکایت تاکنون داشته است و همچنین در شهرستان بافت بخش مرکزی آن ۱۲ مورد و ۲ شکایت از بخش خبر داشته ایم.

همچنین  محمدعلی توحیدی، فرماندار کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا با تاکید برآنکه افرادی که ادعایی دارند، مستند و مدارک خود را هیات اجرایی ارایه دهند، تصریح کرد: هیات اجرایی نیز ادعای این افراد را طبق قانون مورد بررسی قرار خواهد داد و پاسخ شکایات را در زمان قانونی خود اعلام خواهد کرد.

وی انتخابات را یک کار آسان ندانست و ادامه داد: در هر شعب اخذ رای حدود ۷ نفر از معتمدین که طبق قانون مشخص می شوند، حضور دارند که وظیفه اخذ رای و شمارش آراء را دارند، ضمن آنکه ناظرین نیز در حین انتخابات بازرسی های را انجام می دهند تا مشکلی پیش نیاید و تا کنون در هیچ یک از انتخابات شهرستان کرمان اعم از مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای شهر هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته است.

یحیی کمالی پور، عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان نیز در این خصوص به ایسنا می گوید: کاندیدا تنها اعتراضی که می توانند داشته باشند، در شمارش آراء است که آن نیز قابل پیگیری است و هر صندوقی که نام ببرند، دوباره شمارش خواهیم کرد.

عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان افزود: معترضین اگر مستندات و دلایل محکمه پسند خود را ارایه دهند، هیات نظارت رسیدگی خواهد کرد و قطعا ترتیب اثر خواهد داد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب