پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:07:10 - یکشنبه 7 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهم ترین اولویت های اقتصادی که باید در رأس کار دولت دوازدهم قرار گیرد/ کابینه دولت، نقش نظارتی مجلس و همکاری نخبگان جامعه عوامل موثر در حل مشکلات اقتصادی هستند
براتی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی به این بستگی دارد که چه افرادی به عنوان کابینه دولت دوازدهم روی کار بیاید و اینکه مجلس در بحث نظارتی و پیگیری ها چه نقشی ایجاد کند؛ همچنین جریان نخبگانی اعم از رسانه ها و فضای دانشگاهی در اینکه چه اتفاقی بیفتد، موثرند.

به گزارش “صبح رابر“؛ مسعود براتی در گفتگو با ناب نیوز درخصوص اولویت های اقتصادی دولت دوازدهم با تاکید براهمیت رونق تولید و بهبود اشتغال گفت: امروز با عدد بیکاری ۶/۱۲مواجهیم که این عدد بزرگ نشان می دهد اشتغال درکشور وضعیت نامناسبی دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بااشاره به اینکه شعار امسال در خصوص تولید ملی و اشتغال مسئله ای دقیق و حساب شده بود، اظهار داشت: لازم است دولت دوازدهم برای رونق تولید، چند کار مهم در را در اولویت قرار دهد.

وی راه اندازی پیشران های اقتصادی را از مهم ترین اولویت ها دانست و بیان کرد: ایجاد رونق در برخی رشته فعالیت ها سبب فعال شدن باقی فعالیت های اقتصادی هم می شود؛ به طور مثال مسکن، صنایع دستی، نفت و گاز که پیشران ها یا لوکومتیوهای اقتصاد هستند.

براتی ابراز کرد: ضرورت دیگر در خصوص صیانت از بازار داخلی و ایجاد بازارهای خارجی برای کمک به تولید ملی است؛ دیپلماسی اقتصادی و مبارزه با قاچاق می تواند دسترسی به بازارهای خارجی را برای تولید داخل تسهیل نماید.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به حوزه پول و نقدینگی تاکید کرد: دولت باید نظام بانکی را به گونه ای مدیریت کند که تولید با مشکل تامین نقدینگی مواجه نشود؛ واقعیت این است که نظام بانکی تمایلی به حمایت از بخش تولید و تسهیلات به آن ندارد.

وی افزود: هدایت نقدینگی به سمت بخش تولید توسط دولت و بانک مرکزی باید کامل و جدی اجرا شود چرا که امروز حجم نقدینگی زیادی داریم که اگر به سمت تولید هدایت نشود، هم تولید ضربه می خورد و هم تورم گریبانگیر کشور می شود.

براتی با بیان اینکه قرار دادن این اولویت ها در فعالیت های دولت سبب می شود وضعیت تولید به حالت رونق درآمده و بیکاری کاهش یابد، اذعان داشت: همه باید تلاش کرده و به مسئولین کمک کنیم تا مشکلات را حل و فصل نماید.

وی تصریح کرد: عملکرد گذشته دولت در برخی حوزه ها مانند کشاورزی قابل دفاع بوده اما در برخی موارد دیگر به ویژه در  حوزه بانکی و هدایت نقدینگی نقص داشته که باید برطرف شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: حل مشکلات به این بستگی دارد که چه افرادی به عنوان کابینه دولت دوازدهم روی کار بیاید و اینکه مجلس در بحث نظارتی و پیگیری ها چه نقشی ایجاد کند؛ همچنین جریان نخبگانی اعم از رسانه ها و فضای دانشگاهی در اینکه چه اتفاقی بیفتد، موثرند.

براتی خاطرنشان کرد: ما مجموعه ای ازبازیگران و اقشار مختلف داریم که در رقم زدن واقعیت موثرند؛ باید امیدوار باشیم دولت بتواند این مسائل را حل کند چون منفعت اصلی را مردم می برند و اگر این مشکلات برطرف نشود، ضرر اصلی متوجه مردم است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب