پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:01:38 - چهارشنبه 10 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش بی سابقه نرخ بیکاری کشور در چند دهه اخیر/مردم منتظر تحقق شعار ایجاد ۹۵۰ هزار شغل سالانه هستند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت : اکنون افزایش نرخ بیکاری در کشور به بی سابقه ترین نرخ خود در چند دهه اخیر رسیده است و این بیکاری در کشور بازتاب های فراوان اجتماعی ، فرهنگی ،اقتصادی و جمعیتی به دنبال دارد .

به گزارش “صبح رابر”؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با رویکرد دولت دوازدهم در خصوص ایجاد اشتغال اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال را مطرح کردند و امر فرمودند که تمامی مسئولین و مجریان به دنبال تحقق آن در راستای یک برنامه ۵ ساله باشند تا اشتغال و تولید داخلی صورت پذیرد .

وی گفت : تولید و اشتغال دو مقوله ای هستند که با هم همخوانی دارند و تقویت تولید به معنای تقویت اشتغال است لذا اقدام در راستای هر کدام می تواند دیگری را تحقق دهد .

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد : بنابراین باید فعالیت های تولیدی که راه اندازی می شوند عمدتا کاربر باشد و نیروی بیشتری را جذب کار کنند تا افراد بیشتری مشغول کار شوند .

شیخی با بیان این که اکنون افزایش نرخ بیکاری در کشور به بی سابقه ترین نرخ خود در چند دهه اخیر رسیده است ، عنوان کرد : این بیکاری در کشور بازتاب های فراوان اجتماعی ، فرهنگی ،اقتصادی و جمعیتی به دنبال دارد و بر روی ازدواج جوانان تاثیر گذار است لذا دلیل بالا رفتن سن ازدواج عمدتا تعریف نکردن شغل برای جوانان ، نداشتن درآمد کافی و تامین هزینه های ازدواج است.

وی تشریح کرد : اشتغال باید جز الویت های کشور باشد و دولت هم در این زمینه تکلیفش معلوم است و باید به وعده ایجاد ۹۵۰ هزار شغل خود در تبلغات انتخاباتیش عمل کند .

این استاد اقتصاد بیان کرد : حال این سوال وجود دارد که چرا دولتمردان وعده ۹۵۰ هزار شغل را داده اند و آیا آن ها تنها می خواهند نشان دهند که از دیگر رقبای انتخاباتی خود یاد نگرفته اند و مستقل فکر می کنند.

شیخی ادامه داد : دولتمردانی که رقبای خود را به دلیل وعده یک میلیون شغل مسخره می کردند که با چه درآمدی می خواهند شغل ایجاد کنند ،حال باید به ادعای خود در ایجاد شغل وفا کرده و سرقول خود بایستند و سالانه دست کم ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنند .

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب