پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:49:57 - پنجشنبه 11 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت ریشه یابی علل ۷۰۰ زندانی استان کرمان /جشن گلریزان برای آزادی۳۸ زندانی جرائم غیرعمد در رابر برگزار شد
حجت الاسلام مقبلی مسئول فرهنگی اداره کل زندان های استان گفت:در کل استان ۷۰۰نفر زندانی بیش از دوبار سابقه و بیشتر داریم که باید علت آن ریشه یابی شود.

به گزارش صبح رابر، در مراسم جشن گلریزان  رابر، حجت الاسلام مقبلی مسئول فرهنگی اداره کل زندان های استان گفت: جشن گلریزان برای آزادی۳۸ زندانی جرائم غیرعمد در رابر برگزار شد/ در بیشتر کشورهای دنیا جایی برای زندان است و مربوط به بعد از انقلاب هم نیست و پیش از انقلاب هم زندان وجود داشت.

مقبلی افزود:  زندان به عنوان یک مجازات بازدارنده جایی است برای اصلاح ،تربیت و بازسازی شخصیت زندانیان و زمینه برگشت شرافتمندانه آنها به زندگی سالم اجتماعی رافراهم می کند.

photo_2017-06-01_00-20-17

وی با بیان اینکه  امور زندان ها خود به دنبال فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان هستندبیان کرد: بخشی از زندانیان بزهکارهستند که ما مجبوریم آنها را در زندان نگه داریم تا جامعه امنیت داشته باشد ولی بعضی غیر عمدی عمدتا بواسطه مشکلات اقتصادی و تصادفات و احیانا مهریه گرفتار زندان ها هستند که ما وظفه داریم زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم و با کمک شما خیران امکانپذیر خواهد بود.

مقبلی با اشاره به اینکه بخشی از اهداف زندان ها پیشگیری است گفت: باید فرهنگ سازی شود مهریه سنگین برای دختران گرفته نشود ، افراد از ماشین بدون بیمه استفاده نکنند و افراد چک بدون محل نکشند.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی زندانیان خانواده های آنهاست وماباید فرهنگ کاروتلاش را در جامعه ترویج دهیم.

وی گفت: در کل استان ۷۰۰نفر زندانی بیش از دوبار سابقه و بیشتر داریم که باید علت آن ریشه یابی شود.

حجت الاسلام رضایی رئیس زندان بافت نیز در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان وآرزوی قبولی طاعات گفت: در سال گذشته در شهرستان بافت ما با مساعدت ستاد دیه استان کرمان ۷نفرزندانی جرائم غیرعمد را با کمک بلاعوض ۷۶۵میلیون تومانی به آغوش خانواده هایشان برگرداندیم .

رضایی گفت: امسال ۳۸نفرزندانی جرائم غیر عمد در زندان بافت داریم که ۴نفر رابری با ۷۵۰میلیون بدهی هستند و نیازمند حمایت خیرین و مسئولین می باشند.

photo_2017-06-01_00-51-32

امام جمعه رابرنیز در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: رمضان به معنای بارانی است که در پاییز می بارد و گردوغبار تابستان را می زداید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی در همین راستا گفت: ماهم باید با بهره گیری ازفیوضات ماه مبارک رمضان سعی کنیم گردوغبارهای روحی را در این ماه از خود بزداییم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه مسابقه است با استناد به روایتی از کریم اهل بیت امام مجتبی (ع) گفت: خداوند متعال ماه رمضان را به عنوان میدانی برای مسابقه بندگانش آفرید تا آفریدگانش در این ماه در حسنات نسبت به هم سبقت بگیرند.

صادقی جشن گلریزان را فرصت مناسبی برای افرادی که توانایی کمک به دیگران دارند برشمرد وگفت: اگر در این ماه بتوانیم به کسانیکه مشکلات غیرعمدی گریبانگیر آنها و خانواده شان شده است کمکی کنیم هم رضایت خداوند و هم خوشنودی خودمان را در روز عید فطر در پی دارد.

وی از کارهای فرهنگی مناسبی که در زندان ها صورت می گیرد قدردانی کرد و گفت:  مجموعه ای از اقدام های آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، هنری و فنی و مهارتی با رویکرد اصلاح رفتار صورت می پذیرد که می تواند تاثیر مثبتی برای زندانیان پس از آزادی داشته باشد.

 

فرماندار رابر با تبریک ماه مبارک رمضان و با اشاره به روایاتی از قران کریم پیرامون انفاق و دستگیری از مستمندان گفت: کسانیکه جرائم غیرعمد دامنگیر آنها شده و خانواده هایی که چشم انتظارند نیازمند توجه و کمک امثال شما خیرین هستند.

علیجان سلیمانی گفت: امیدواریم که ماه مبارک رمضان تاثیری بردلهای افراد داشته باشد و در برخورد با جرائم غیرعمد صبوری بیشتری داشته باشند و باری ازدوش خانواده های زندانیان بردارند که باقیات الصالحاتی برای خودشان باشد.

وی افزود: مردم شهرستان رابر مردمی نوع دوست هستند که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب سالانه می توانیم شاهد کمک های آنان به چنین افرادی و نیازمندان باشیم.

درپایان خیرین ومسئولان شهرستان کمکهای نقدی خودرا جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد اهداءنمودند.

گفتنی است  این مراسم درسالن اجتماعات فرمانداری رابربا حضور خیرین و مسئولان شهرستان برگزارشد.

خبر از : سیوندی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب