پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:58:41 - دوشنبه 22 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شیرین ترین وعده ای که هنوز کام مردم رابر را شیرین نکرد
سه سال از فصل برداشت عسل بهاره گذشت اما جشنواره عسل شهرستان رابر هم برگزار نشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ در ۱۸۰ کیلومتری جنوب استان زرخیز کرمان شهرستانی بسیار زیبا و سرسبز به نام رابر وجود دارد که به‌علت ارتفاع زیاد از سطح دریا و ییلاق زیبا بهترین منطقه جنوب شرق ایران برای پرورش گردو و زنبور عسل است به‌علت وجود گیاهان دارویی و گل و گیاه فراوان در کوه‌ها و مزارع شهرستان رابر در فصل بهار و تابستان عسل بهاره این منطقه از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است و به‌علت نزدیکی منطقه گرم و حاصلخیز جیرفت و کهنوج به شهرستان رابر کندوهای زنبور در فصل زمستان به این منطقه گسیل می‌شود که این مهم باعث تولید عسل بی‌نظیر بهار نارنج می‌شود و چهار فصل بودن استان زرخیز کرمان منتج به تولید عسل با رایحه‌های گیاهی در چهار فصل سال شده است.
«علیجان سلیمانی»، فرماندار شهرستان رابر عسل این منطقه را مرغوب‌ترین عسل استان عنوان می‌کند و این شهرستان را قطب عسل استان می‌نامد و می‌گوید: یکی از ارگانیک‌ترین و طبیعی‌ترین عسل‌های کشور در رابر تولید می‌شود.
وی می‌افزاید: شهرستان رابر یکی از زیباترین عرصه‌های طبیعی را به لحاظ تنوع رویش گیاهان مختلف در دشت‌ها را دارد و شرایط آب و هوایی بهترین اقلیم را برای پرورش زنبور عسل فراهم کرده است.

در همین راستا، آبان ماه سال ۹۳ بود فرماندار شهرستان رابُر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابُر،خبر از برگزاری جشنواره‎ عسل همزمان با فصل برداشت عسل بهاره داد که هنوز محقق نشد.
وی در سخنانی عسل رابر را نجات‌بخش اقتصاد رابُر دانست و گفته بود : با پایان یافتن فصل برداشت عسل بهاره در شهرستان رابر جشنواره‌ی عسل در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری جشنواره‎ها، نمایشگاه‌ها و حضور زنبورداران را در سطح استان و کشور برای معرفی عسل رابر است.
لینک مربوط به این خبر : جشنواره عسل در شهرستان رابُر برگزار می‌شود
مدیر جهادکشاورزی رابر در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما در رابربا اشاره به اینکه کار برداشت عسل بهاره از ۴۳هزارو۱۴۰کلنی در شهرستان رابر آغاز شده گقت: پیش بینی می شود ۴۲۰ تن عسل کوهستان در این شهرستان در دو فصل بهار و پاییز برداشت شود.
حمید محمدی خاطر نشان کرد: شهرستان رابر به دلیل آب و هوای مساعد و رویش انواع گیاهان دارویی دران مستعد پرورش زنبور عسل است و رتبه دوم درکشور و رتبه نخست در استان را در برداشت عسل با کیفیت را ازآن خود کرده است.

وی  مشکل عمده زنبورداران رابری را نبود صنایع بسته بندی و فراوری و وجود دلالان برای خرید این محصول دانست و از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست :در حوزه بسته بندی و فراوری عسل وارد شوند.
سیصد بهره بردار عسل تولیدی شهرستان رابر را برداشت می کنند.
گفتنی است عسل رابر به عنوان دارویی برای درمان دردهای مختلف استفاده می‌شود به‌عنوان مثال عسل بهاره‌ای که در دره‌ی آلو تولید می‌شود برای درمان بیماری‌های خاص استفاده می‌شود و عسل فصل‌ها و دشت‌ها و دره‌های دیگر برای درمان دردی دیگر، این خاصیت، عسل رابر را به یکی از کالاهای اصلی عطاری‌های استان تبدیل کرده است.
حال مهم ترین علت عدم برگزاری این جشنواره بعد از گذشت چند سال چیست ؟

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب