پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:37:58 - جمعه 26 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایجاد فضای دوقطبی در جامعه به ضرر مردم است/روز قدس؛ مقدمه تشکیل حزب مستضعفین دنیا
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه برخی افراد بدون توجه به مبانی فقاهتی و با کوته بینی این مسأله را به طور ناقص مطرح می کنند و مشروعیت حکومت اسلامی را تابع مقبولیت مردمی می دانندگفت: این دو مقوله کاملا از هم جداست. و بیان اینگونه مطالب موجب ایجاد فضای ۲قطبی در جامعه می شود که به ضرر مردم است و زمینه ایجاد اختلاف می شود و هیچ گونه گره ای از مردم باز نمی شود.

به گزارش “ صبح رابر “، امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی ۲۱ماه رمضان رابر، روز ۲۱ماه رمضان  را روز اولین مظلوم عالم و  اولین شهید انقلاب امیرالمومومنان علی علیه السلام دانست  و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که  شجره درخت طوبی را درخت ولایت خواند و گفت: درختی در بهشت است، که ریشه آن بر اهل بهشت سایه افکنده است. بایشان عرض شد قبلا از آن درباره شما پرسیدیم یا رسول اللّه! پس فرمودید ریشه اش در خانه من و شاخه اش روی سر اهل بهشت است و حالا میفرمایید ریشه اش در خانه علی و شاخه هایش بر اهل بهشت است؟ فرمود: آری خانه من و علی یکی است و یک جا است.

photo_2017-06-16_05-16-20

وی با بیان خصایص اخلاقی علی (علیه السلام) افزود: خداوند در این روایت  بشارت به مومنان حقیقی میدهد هرکه ایمانش قویتر و عملش پاکیزه تر، طبعا از مزایای بیشتری برخوردار است  اینکه طوبی به درخت بزرگ پر شاخه و بزرگ تفسیر شده است در واقع عمل مجسم مومنان حقیقی است. آنان که در دنیا منشا هدایت خلق بودند و سایه لطفشان پیوسته بر سر مردم، در سرای آخرت نیز سایه گستر مواهب خداوندند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش اظهارداشت: یکی از شرایط تشکیل حکومت اسلامی حضور مردم و خواست و مقبولیت مردم است ولی این مطلب با اصل مشروعیت حاکمیت اسلامی که از طرف خدا، رسول و  اهلبیت علیهم السلام است متفاوت است نه اینکه اساس تشکیل حکومت با مقبولیت مردم است.

وی اول مشروعیت که از  جانب خدا  و رسول است را زمینه تشکیل آن مقبولیت مردم دانست و افزود: همچنانکه در  زمان  رسول خدا استقبال مردم مدینه و انصار زمینه تشکیل  حکومت  اسلامی را فراهم نمود و  پیامبرخدا اقدام به تشکیل حکومت اسلامی  کردند، یا در زمان  امام علی(ع)  بعد  از ۲۵ سال  زمینه تشکیل  حکومت اسلامی  را فراهم شد به عنوان خلیفه رسول خدا، در حالیکه ما اعتقاد داریم در آن ۲۵سل امیرالمومنین جانشین رسول خدا بودند ودیگران غصب کردند که مشروعیت  دین الهی را نداشتند.

photo_2017-06-16_05-14-53

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: در ادامه خلافت امام مجتبی(ع)  با مقبولیت مردمی مواجه نشد برای همین حضرت مقر حکومت اسلامی را رها کردند به مدینه بازگشت  و همچنین این  جریان تا زمان امام زمان علیه السلام که در حدود بیش از ۲۰۰سال ادامه یافت و این تا زمان حضرت  امام رحمه الله علیه به عنوان عام امام زمان بود ادامه داشت ولی شما مردم با همتی که داشتید زمینه را برای تشکیل حکومت اسلامی تحت اشراف فقیه جامع الشرایط فراهم کردید و حضرت امام  اقدام به تشکیل حکومت کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه برخی افراد بدون توجه به مبانی فقاهتی و با کوته بینی این مسأله را به طور ناقص در رسانه ملی مطرح می کنند و مشروعیت حکومت اسلامی را تابع مقبولیت مردمی می دانند تصریح کرد:  این دو مقوله کاملا از هم جداست. و بیان اینگونه مطالب موجب ایجاد فضای ۲قطبی در جامعه می شود که به ضرر مردم است و زمینه ایجاد اختلاف می شود و هیچ گونه گره ای از مردم باز نمی شود.

photo_2017-06-16_05-13-22

وی با اشاره به روز قدس افزود: روز قدس ، یک روز اسلامی و  یک بسیج عمومی اسلامی، امیدوارم که این امر، مقدمه باشد از برای یک حزب مستضعفین بر تمام دنیا ، امیدوارم که یک  حزب به اسم  حزب  مستضعفین در تمام دنیا وجود بیاید و شعار مرگ بر دولت یا کشوری تغییر نکند، همه مستضعفین با هم در این  حزب شرکت کنندو مشکلاتی را که سر راه مستضعفین است  از میان بردارند و در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب قیام کنند و دیگراجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالم ظلم کنند و ندای اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین و وارت ارض برای مستضعفین است، متحقق کنند .

خطیب جمعه رابر گفت: مااز جمیع مستضعفین عالم دعوت می کنیم که هم در «حزب مستضعفین» وارد بشوند و مشکلات خودشان را با دست جمع و اراده مصمم عمومی رفع کنند و هر مسأله که در هر جا و در هر ملتی پیش می آید، به وسیله «حزب مستضعفین»رفع بشود.

وی  با اشاره به تکلیف ملتها در آستان روز قدس اضافه کرد: مسلمانان  جهان باید  روز  قدس را  روز همه مسلمین ، بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل  مستکبرین و جهانخواران بایستد و تا رهایی  مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه گفت: وعده ما و شما، روز جمعه مثل  سالیان قبل با حضورگسترده و مشت ها گره کرده را  بر دهان یاوه گویان و استکبار جهان شرق و غرب فرو خواهیم آورد.

photo_2017-06-16_05-13-35

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به شنبه ۲۷خرداد  روز جهاد  کشاورزی افزود: طبق گزارشات در شمال استان کرمان، طرح های بسیار خوبی انحام شد با توجه به کمبود آب، جهاد  کشاورزی از طرح جایگزین کشت های کم آب، گل محمدی، زعفران، اناب، زرشک حمایت می کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه طرح مبارزه با  کرم  خراط با همکاری بسیج  سازندگی سپاه و جهاد کشاورزی انجام می شود که  شامل  سه بخش است یادآورشد: هرس کردن به عهده بسیج  سازندگی  سپاه است، خاکبرداری  و دادن کود  حیوانی  به عهده کشاورزان  و دادن  کود شیمیایی و سم رایگان و خرید  کرم  خراط به مبلغ  ۵۰۰تومان به عهده  جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب