پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:09:03 - شنبه 27 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقال آب هلیل رود به کرمان بعد از جنوب فریاد مردم رابر را هم درآورد/تصاویر
طرح انتقال آب سرشاخه های هلیل رود به سد شهیدان امیرتیموری(صفارود) و در نهایت به کرمان ، که از آن به عنوان بزرگترین خیانت در حق مردم جنوب استان یاد می شود پس از اعتراضات گسترده جنوبی ها این بار فریاد اعتراض کشاورزان شهرستان رابر را نیز در پی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “صبح رابر”؛ به نقل از  دقیانوس ما  ،  جمعی از مردم شهرستان رابر که طی هفته های اخیر چندین مورد اعتراض خود را اعلام کرده اند ، ظهر امروز نیز با تجمع در محل پروژه انتقال آب رودخانه سرمشک (کندر تیل) که از سرشاخه های هلیل رود است اعتراض و التیماتوم خود را به اقدامات شرکت آب منطقه ای استان کرمان اعلام نمودند.

کاظم محمدی سلیمانی یکی از سران طوایف معترض و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خصوص این تجمع به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دقیانوس ما  گفت: آب منطقه ای استان کرمان در اقدامی غیر کارشناسی و فاقد طرح زیست محیطی قصد دارد ، آب یکی از اصلی ترین سرشاخه های هلیل رود که منطقه ای شامل  ۵۵ روستا ،۲۵۰۰ خانوار و جمعیتی قریب ۱۰۵۰۰ نفر از جمله خانواده های شهدا ، ایثار گران وزرمندگان ومردم مستضعف را در بر می گیرد را از طریق لوله کشی به سد صفا رود جهت انتقال به کرمان جهت تامین آب هفت باغ عبور دهند .

وی افزود:ظهر امروز قریب ۳۰۰ نفر از کشاورزان ،مالکان ،خانواده شهدا ،رزمندگان وایثارگران با تجمع در محل رودخانه تیل در جوار روستای قنات ملک برای آخرین بار اعتراض خود را اعلام کردند .

محمدی بیان کرد :گرچه با حکم  دادستان کرمان این طرح که تخریب شدید محیط زیست را نیز در پی دارد موقتا متوقف شده است ولی مردم امروز با این حرکت خود به مسئولین پیام دادند در صورتی که این طرح  که آینده این ۵۵ روستا وقریب ۸۰۰ هزار نفر مردم جنوب کرمان را به خطر می اندازد ،به طور دائم متوقف نشود با ایستادن جلوی چرخ لودر و بلدوزرها جلوی آن را می گیرند .

وی با اشاره به تخریب گسترده محیط زیست وپوشش گیاهی منطقه در پی اجرای طرح انتقال آب گفت:منطقه گلی هوک که از مشهورترین مناطق دارای آب وهوا و پوشش گیاهی مناسب در استان است در این محدوده قرار دارد که پوشش گیاه کهکم منظره بسیار چشم نواز و بکری را خلق کرده که با حضور دستگاه های سنگین جهت حفر کانال قسمتی از آن نابود شده وسایر مناطق نیز در مغرض خطر تخریب جدی قرار دارد .

محمدی بیان کرد:پیش از این نیز شرکت آب منطقه ای کرمان با بستن دو سر شاخه مهم دیگر هلیل رود یعنی رودهای  رودبر وشصت فیچ  وهدایت آن به سمت سد صفا رود قسمت اعظمی از منابع تامین کننده آب سد بزرگ جیرفت را مسدود کرده است واکنون نیز با هدایت آب رودخانه تیل که از ارتفاعات پر آب سرمشک سرچشمه می گیرد علاوه بر اینکه منابع آب کشاورزی و آشامیدنی ۵۵ روستای شهرستان رابر را با مشکل مواجه میکند یکی دیگر از حوضه های آب ریز سد جیرفت و تالاب جازموریان را می بندد .

وی در پایان گفت:ما مردم محدوده رود خانه کندر تیل تحت هیچ شرایطی نمی گذاریم آب این منطقه به تاراج برود وهدف قرارگاه سازندگی خاتم النبیا را محرومیت زدایی از جامعه می دانیم ولی پیمانکاری این مجموعه در این طرح از بین بردن محرومان است و به عنوان یک رزمنده و نماینده خانوتده شهدا عاجزانه از مسئولین قرارگاه خاتم انبیا می خواهیم قرارداد پیمانکاری خود را فسخ کنند .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب