پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:41:34 - چهارشنبه 31 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روابط سنتی انتقال قدرت سعودی بهم ریخته است/ ولیعهدی “بن سلمان” نتیجه معامله با آمریکاست/ جنایت، کشتار و آدم کشی‌های منطقه ریشه در قدرت طلبی بن سلمان دارد
حسین شیخ الاسلام گفت: تغییر ولیعهد در عربستان را می‌توان نتیجه معامله محمد بن سلمان با دولت آمریکا و ترامپ دانست؛ بن سلمان با ثروت مردم عربستان با آمریکا معامله کرده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص انتصاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهدی عربستان سعودی اظهار داشت: بیشتر اتفاقاتی و بلاهایی که بر سر منطقه خاورمیانه در چند سال اخیر آمده، به خاطر قدرت طلبی و عجله محمد بن سلمان برای پادشاهی است.

وی افزود: محمد بن سلمان با اینکه سن و سال کمی دارد و کم خرد است اما بسیار برای پادشاهی عربستان عجله می‌کند.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: امروز محمد بن سلمان روابط سنتی انتقال قدرت و شاهنشاهی سعودی را بهم ریخته است و از همان ابتدا هم تلاش می‌کرد تا شاهزاده‌های دیگر را کنار بگذارد و اگر محمد بن نایف تا امروز در عربستان بر سرکار بود به این دلیل بود که بن سلمان به یکباره نمی‌توانست از همه شاهزاده‌ها عبور کند.

شیخ الاسلام عنوان کرد: جنایات، کشتار و آدم کشی‌های منطقه همه ریشه در قدرت طلبی بن سلمان دارد و با اتفاقی که امروز رخ داد بن سلمان قدم ماقبل آخر را برای شاه شدن برداشت.

وی گفت: اتفاقی که امروز رخ داد را می‌توان نتیجه معامله محمد بن سلمان با دولت آمریکا و ترامپ دانست؛ بن سلمان با ثروت مردم عربستان با آمریکا معامله کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکایی‌ها با اینکه می‌دانند حمایت آن‌ها از بن سلمان ممکن است در عربستان سعودی تشنج ایجاد کند، به دلیل حمایت‌های مالی محمد بن سلمان و قرادادهایی نظیر قرارداد خرید اسلحه از آمریکا، این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب