پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:25:08 - جمعه 2 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روز قدس، روز زوال بی تفاوتی هاست / این مفاهیم ملت ایران را زنده نگه داشته است/موشک های وحدت آفرین در داخل پیام اتحاد و وحدت را ودر خارج زمینه اقتدار جمهوری اسلامی است
امام جمعه رابر با بیان اینکه روز قدس، روز زوال بی تفاوتی هاست گفت: امید است با زنده نگه داشتن این روز بی تفاوتی ها زایل شود و غفلت ها مرتفع گردد و با قیام ملتهای شریف بعضی از سران خائن را که به رغم مسلمانان و اسلام ، دست در دست اسرائیل و چشم به فرمان آمریکا بر خلاف مصالح مسلمین، به زندگی سیاسی ننگین خود و به زندگی جنایت بار خویش ادامه می دهند، از صحنه خارج کنند و در گورستان تاریخ مدفون نمایند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در آخرین  جمعه ماه مبارک  رمضان با تاکید بر معنویت در خانواده اظهار داشت: خانواده به عنوان رکن بنیادی جامعه انسانی، نقش مهمی در سلامت اجتماع  بشری دارد و نهاد خانواده همواره محمل فرهنگهای گوناگون و یا محور آغاز حرکتهای بزرگ علمی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی افزود: بنابراین بدون توجه به آن هرگز نمیتوان به سلامت روحی و کمال فرد یا جامعه انسانی اندیشید. با وجود این اصل  روشن ، خانواده امروزی به  تبع فرهنگ جهانی سازی ، آماج نفوذ و گسترش فرهنگ مادی گرایانه جهان غرب قرار گرفته است به عنوان مثال رویکرد سند ۲۰۳۰از این  قبیل  است .

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: فرهنگی که می کوشد هر روز آن را به نام  تمدن، از دین و معنویت دور کند؛ چرا که تمدن  غربی بر اساس انسان محوری و دنیا گرایی است و همواره خود را از ارتباط با آفریننده جهان و معنویت و اخلاق بی نیاز می بیند  و اجرای قوانین الهی را در جوامع بر نمی تابد.از این  رو  بحث معنویت در خانواده تلاش ویژه ای را می طلبد.

وی،  با بیان اینکه خدامحوری و دین سالاری اسلامی و فرهنگ قرآن محوری در جامعه کمرنگ شده،  تصریح کرد : به وسیله معنویت در خانه  بر کمال  و تعالی  خانواده و در ادامه ، کمال و سالم سازی جامعه و افراد آن  افزود،  همان طور که در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است.

حجت الاسلام صادقی مهمترین ویژگی معنویت، باور به وجود خداوند سبحان ، اعتقاد به معاد و تسلیم در برابر فرامین الهی خواند و گفت :  اگر این امور در میان اعضای خانواده وجود داشته باشد، می توان فضای آن خانواده را معنوی و روحانی دانست و اگردر جایی روح معنویت جریان و سریان داشته باشد ، آن خانواده و یا جامعه به راحتی تن به گناه نمیدهند و دچار آسیبهای فردی و اجتماعی و سایر چالش ها نمی شوند.

وی با اشاره به سوره انبیا آیه ۹۰، افزود:   خانواده معنوی حضرت زکریا و شاخصه های آن که  قرآن دلیل استجابت دعای ایشان و شفای همسر نازای ایشان و فرزند دار شدنشان را همین شاخصه ها می دانند که می توان برای روحانی شدن خانواده ها و اجرای سبک زندگی اسلامی الگو گیری و عمل کرد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه بر اساس این آیه ، کلید اصل مشکلات دست خداست افزود : دنبال کار خیر ، نیکی و برداشتن بار از دوش مردم بودن ، کارهای خیر از جمله انفاق،  رسیدگی به نیازمندان ، تشویق  و ترغیب به ازدواج سالم و صحیح و توامان با کفویت ، ایجاد صلح و سازش و انس و الفت میان اقوام ، دوستان ، همسایگان و افراد جامعه و هر کار خیر باشد، اگر اینگونه باشید مشکلات مرتفع میگردد .

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش، با تأکید بر لزوم محو شدن دولت غاصب اسرائیل یادآورشد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: من از سالهای بسیار طولانی ، شاید بیست سال قبل ، نسبت به  فلسطین و نسبت به اسرائیل ، نظرهای خودم را  کرارً گفته ام و حالا هم می گویم: ما اسرائیل را محکوم می کنیم. اسرائیل  غاصب است و در محلی که آمده است ، به غصب آمده است و  قدس باید نجات پیدا کند و اسرائیل را براند. دول عربی بایدبا هم اجتماع کنند و اسرائیل را از زمینهای خودشان برانند و دست مستعمرین را کوتاه کنند.

وی افزود: ما می گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شودو بیت المقدس مال مسلمین و قبله اول مسلمین است.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه آزادی قدس؛ تکلیف همه مسلیمین بیان کرد: همه باید متحد و متحداً در مقابل این جمعیت متجاوز بایستند و عمل کنند و دست غاصب او را قطع  کنند؛ اصولا این تکلیف همه مسلمین است  که قدس را آزاد کنند و شر این  جرثومه فساد را از سر بلا اسلامی قطع کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه روز قدس،  روز  زوال بی تفاوتی هاست گفت:  امید است با  زنده نگه داشتن این  روز  بی تفاوتی ها زایل شود و غفلت ها مرتفع گردد و با  قیام  ملتهای  شریف بعضی از سران خائن را که به رغم مسلمانان و اسلام ، دست در دست  اسرائیل و چشم به فرمان آمریکا بر خلاف  مصالح  مسلمین، به  زندگی  سیاسی  ننگین  خود و به  زندگی جنایت بار خویش ادامه می دهند، از صحنه  خارج  کنند  و در گورستان  تاریخ  مدفون  نمایند.

وی با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری دربین خانواده شهدا گفت:  این انقلاب و نظامی که به وجود آمد، از اول با دشمنی های سخت مواجه بود، حالا به این هارت و پورت های این بابایی که تازه آمده آمریکا نگاه نکنید؛  اینها جدیدنیست، اینها از اول بود، حالا زبانهایشان و لحن هایشان فرق میکند. از روز اول این هارت و  هورت ها علیه جمهوری اسلامی بوده تا امروز ؛ قریب چهل سال است ، هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

خطیب جمعه رابر افزود:  این نهال را آن وقتی که یک  ترکه ی نازک  بود روی  زمین ، نتوانستند بکنند، امروز تبدیل به یک درخت تناور؛ مگر میتوانند بکنند؟ غلط میکنند . میگویند می خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم ؛ خب کی  بوده که شما نخواسته اید  این کار  را بکنید؟ همیشه خواسته اید،  همیشه سرتان به سنگ خورده، همیشه دماغتان به خاک  مالیده شده ؛ بعد از این هم همین خواهد بود. ملت ایران را اینها  نشناخته اند ؛ این  مفاهیم ملت ایران را زنده  نگه داشته است.

وی با اشاره به موشک های وحدت آفرین گفت:  شلیک به‌هنگام شش موشک به مقرّ فرماندهی داعش در دیرالزور سوریه افزون بر اینکه توانست پیام ایران را به‌خوبی و بدون کمترین خدشه و ابهامی به مخاطبان موردنظر برساند، در داخل پیام اتحاد و وحدت را برای جریان‌های سیاسی مختلف که گاهی در دوران تبلیغات انتخاباتی کدورت‌‌هایی ایجاد شده بود، رقم زد.
امام جمعه رابر افزود: پس از ایجاد اجماع و وحدت کلمه در داخل کشور، یکی از سوغات‌ها و دستاوردهای این موشک‌ها برای جمهوری اسلامی این بود که جریان‌های سیاسی به این نقطه نظر مشترک رسیدند که موشک‌ها زمینه اقتدار جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد:  همه جریان‌های سیاسی داخل ایران اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا از این حمله حمایت کردند و آن را نشان اقتدار ایران دانستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه اگر در این چند سال روند فعالیت جریان‌های سیاسی را رصد کنیم، درخواهیم یافت که خیلی کم وحدتی در این سطح وجود داشته است گفت:  به نوعی می‌توان گفت اولین باری است که بر سر یک موضوع تا این اندازه به وحدت ملی رسیده‌ایم و همه شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی از تصمیمات نظام در برابر گروه‌های تروریستی، به ویژه داعش حمایت قاطع و جدی کرده‌اند.
وی با اشاره به چند واکنش از سوی جریان‌ها و شخصیت‌های خارج‌نشین که در این چند سال همیشه به مخالف‌خوانی معروف شده افزود: برای اولین بار با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: حمله موشکى به مقرّ داعش در دیرالزور، فراتر از حمله به داعش و انتقام شهیدان عملیات ترور در تهران، پیامى روشن، مقتدرانه و به‌هنگام به همه است!

امام جمعه رابر در ادامه گفت : اقتدار نظامی با پشتوانه قوی همه مردم و جریان‌های سیاسی و تنها با وحدت و همدلی خانواده انقلاب میسر می‌شود.

وی به مناسبت هفته صرفه جویی با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد:  بیش از صد روستا با مشکلات عدیده مواجه اند هر کسی به اندازه اسراف ، صرفه جویی کند مشکلات و معضلات حل می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به  استفاده  غیر مجاز از پشت کنتور آب، شستن ماشین ، باغ  و حیاط و پرداخت  قبوض آب  از مشکلات مصرف آب خواند و افزود: برای هر خانواده  در بحث صرفه جویی در مصرف آب، برق و  گاز دقت کنند، خداوند کسانی که اسراف کند دوست ندارد و دعایش مستجاب نمی شود اگر رشد معنویت داشته باشید از اسراف آب ، برق و گاز جلوگیری می کنید.

وی در ادامه با تقدیر وتشکر از رییس شبکه بهداشت و درمان و همکاران که  با جدیت ورود پیدا کردند و هدف این عزیزان  سلامت مردم است افزود: متاسفانه برخی مغازه ها با بی دقتی یا بهتر بگویم به خاطر عدم آگاهی، کارهایی را مرتکب شدند اعم از رستوران، قصابی وسوپرمارکت ها ، نانوایی ها و اماکن عمومی دقت لازم برای سلامت مردم داشته باشند .

 

حجت الاسلام صادقی در پایان ازهمه  برگزارکنندگان راهپیمایی که  با وحدت و انسجام همراه با امنیت  تشکر و  قدردانی کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب