پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:48:36 - پنجشنبه 22 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قیمت پیاز ناگهان ۲برابرشد
در دو هفته اخیر در بازار رابر قیمت پیاز به کیلویی ۴۰۰۰ تومان رسید که گرانی این محصول فشار مضاعفی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد می کند.

به  گزارش “صبح رابر”؛ سریال تکراری افزایش ناگهانی قیمت اجناس و محصولات در بازار که  در چند  روز اخیر  قیمت هر کیلو پیاز به ۴ هزار تومان رسید و گوی سبقت را از میوه های  اعیانی ربود.در بازار رابر قیمت پیاز ازکه تا دیروز کیلویی  ۳۵۰۰ تومان بود اما امروز۴هزارتومان فروخته می شد

شهروند رابری در این خصوص گفت: طی دو هفته  اخیرقیمت پیاز از ۲هزارتومان به ۴هزارتومان رسید تقریبا دو برابر شد و گرانی این محصول فشار مضاعفی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد می کند.

مادر خانه داری می گوید: محصول پیاز  و سیر  که یکی از پر مصرف‌ترین و پر طرفدارترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه‌ای محسوب می شود، امید است مسئولان برای کاهش قیمت این محصول تدابیری بیاندیشند.

نائب‌رئیس اتحادیه بارفروشان  در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ، کاهش تولید را سبب افزایش قیمت پیاز از کیلویی ۴۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۵۰۰ تومان در سال جاری اعلام کرد.

علی قربانی با اشاره به اینکه دولت خرید تضمینی پیاز را چند سال انجام نداده است، افزود: تعطیل شدن این رویه از سال گذشته تا کنون سبب کاهش سطح زیر کشت و کاهش تولید پیاز شده است.

وی توسعه نیافتن صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات مازاد محصولات و فرآوری آنها می‌داند که می‌تواند در تنظیم بازار و جلوگیری از این نوع مشکلات اثرگذار باشد.

نائب‌رئیس اتحادیه بارفروشان بروز سیل در بندرعباس و جیرفت را نیز دیگر دلایل کاهش تولید اعلام کرد و افزود: این اتفاق نیمی از محصولات پیاز در این منطقه را از بین برده است.

قربانی گفت: سرمازدگی محصولات اصفهان و دزفول نیز کاهش عرضه پیاز را به‌همراه داشته است ، در حالی که محصولات این استانها هم‌اکنون باید در بازار عرضه می‌شد.

وی افزود: این مشکل با ورود محصولات دیگر استانها در ۲۰ تا ۲۵ روز آینده برطرف خواهد شد.

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب