پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:32:27 - سه شنبه 27 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گرفتن اذن از ولی و همسر یک حکم فقهی است/خروج زنان از کشور بدون اذن ولی و همسر باعث فروپاشی نظام خانواده می شود
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشورگرفتن اذن ولی و همسر برای دریافت پاسپورت و خروج از کشور را بر اساس دیدگاه های فقهی لازم دانست و ادامه داد : این امر باعث تحکیم بنیان خانواده می شود و ربطی به زن و مرد بودن ندارد زیرا زن و مرد در کنار هم باید یک خانواده ای را داشته باشند .

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ،فراکسیون زنان مجلس در تلاش است تا طرحی را در مجلس به تصویب برساند که بر اساس آن به دنبال حذف شرط اذن ولی و همسر برای دریافت پاسپورت و خروج زنان از کشور است .

 

 

لذا خبرنگار ما در گفتگو با مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور نظر و تحلیل وی را از این ماجرا جویا شده اند که به شرح زیر است:

 

 

دولت زمینه تساوی جنسیتی در کشور را فراهم کرده است 

 

 

مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در این رابطه اظهار داشت : تساوی جنسیتی بر اساس دوستی در کشور در حال تحمیل شدن است و متاسفانه جریان دولتی هم به نوعی زمینه آن را فراهم کرده است .

 

 

وی افزود : این قانون کشور ما و حتی قانون مربوط به قانون مدنی حدود ۴۰ سال پیش تصویب شده است ولی این دلیل نمی شود که چون ۴۰سال پیش تصویب شده است آن را تغییر دهند .

 

 

گرفتن اذن از ولی و همسر یک حکم فقهی می باشد 

 

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطر نشان کرد : بر اساس فقه ما اذن همسر لازم است به دلیل این که تحکیم خانواده باید صورت بگیرد و همه نظام و چارچوب خانواده به خاطر تحکیم خانواده است و اگر قرار باشد هر کدام از این الزامات به بهانه های بین المللی حذف و لغو شوند دیگر چیزی باقی نخواهد ماند .

 

 

اصلانی عنوان کرد : بنابراین زیباست که ما با توجه به این که چقدر تحکیم خانواده در کشورمان اهمیت دارد با این موضوعات برخورد کنیم.

 

 

خروج زنان از کشور بدون اذن ولی و همسر باعث فروپاشی نظام خانواده می شود

 

 

وی گرفتن اذن ولی و همسر برای دریافت پاسپورت و خروج از کشور را بر اساس دیدگاه های فقهی لازم دانست و ادامه داد : این امر باعث تحکیم بنیان خانواده می شود و ربطی به زن و مرد بودن ندارد زیرا زن و مرد در کنار هم باید یک خانواده ای را داشته باشند .

 

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت : باید اعضای خانواده نسبت به همدیگر مسئولیت پذیر و آگاه باشند و این که خانمی بدون اجازه همسر خود به جایی برود و در طرف مقابل هم همسرش مقابله به مثل می کند و رفتارهای بدتر از این انجام دهد ؛ بنابراین آنچه اتفاق می افتد فروپاشی نظام خانواده است .

 

 

اصلانی با اشاره به این که الزامات خانواده در غرب به همین منوال یکی یکی حذف شده اند ؛بیان کرد :اکنون دیگر در غرب خانواده ای تشکیل نمی شود ،بنابراین وظیفه رسانه هاست که در زمینه روشنگری و تبیین مسائل ورود پیدا کنند .

 

 

وی در پایان گفت : همچنین اصحاب رسانه می توانند در انتقال نظر علما و فقها به مردم تاثیرگذار باشند و باید در این زمینه وسیع کار شود.

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب