پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:08:34 - چهارشنبه 28 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفتمان بسیج و سپاه گفتمان انقلاب و ولی فقیه است/دشمن بداند پشت این انقلاب یک ملت ایستاده است
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : در سپاه و بسیج گفتمان، گفتمان انقلاب و ولی فقیه است و شهید حول محور ولی فقیه به وسیله دشمن شناسی است دفاع از مظلومین و محرومین و انشاءالله به دنبال تثبیت عدالت خواهیم بود

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان، سردار روح الله نوری صبح امروز در مراسم تودیع معارفه به اقدامات انجام شده سپاه   ثارالله در طی ۱۱ سال پرداخت و اظهار داشت: کلیه اقدامات انجام شده بعضا از ابتدای تشکیل بسیج در استان و به مرور زمان تشکیل بخش های دیگر در راستای مسائل فکری، اعتقادی، انقلابی گری و توسعه زیرساخت ها  و محرومیت زدایی بوده است.

وی گفت: از جمعیت بیش سه میلیون نفر استان تا به امروز یک میلیون و ۶۰ هزار نفر از این جمعیت در ساختار و سازمان بسیج مستضعیفن جذب گردیده است با عضویت های عادی ، فعال و کادر که البته با تلاش و زحمات ۲۵ ناحیه مقاومت سراسر کشور بوده است. امروز ما به  ۲۶۳ حوزه ۹۲ کانون ۲۵۸۱ پایگاه محلات و اداری و ۲۷۵۰ واحد دانش آموزی رسیدیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: استعداد ارگان های سازمان یافته در آماد جذب بسیجی امروز ۱۰۵ ارگان مقدس سازمان دهی شده به سمت آمادگی های همه جانبه در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه  امروز در مجموع ۱۲۰۷ گردان عاشورا را در سازمان خود داریم، اذعان داشت:  یک گردان امام علی به تمام معنا آماده کرده ایم ، همچنین  گردان الزهرا (س) ۷۹۵ نفر و گردان کوثر را داریم.

سردار نوری بیان داشت: ۱۰۵ گردان بیت المقدس، ۱۲۰۷ گردان عاشورا از جمله گردان های سازمان دهی شده ای هستند که به سمت آمادگی های همه جانبه در حرکت اند .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین به مسائل امنیتی اشاره کرد و گفت : از سالی که به استان کرمان آمدم لشکر ۴۱ ثارالله ماموریت های امنیتی جنوب و شرق ایران  از جمله در سیستان و بلوچستان ، ایران شهر و شهرهای مرزی  را دنبال کرده است و از تاریخ اول مرداد ۹۳ تا به امروز این لشکر باگردان های امام حسین (ع)  در مرز سیستان و بلوچستان در منظقه سراوان مشغول انجام وظیفه  است.

وی به ماموریت های حوزه دفاعی نیز اشاره کرد و بیان داشت: همچنین لشکر   با گردان های امام حسین (ع)  در دفاع از ماموریت حفاظت سرزمینی اربعین، تنگه هرمز شرکت داشته  به اضافه آمادگی های لازم جهت دفاع از سنگرهای رزم انفرادی، نقاط امن نیرویی، امن امکانات و رزمایش های متعددی را از گردان تا لشکر همزمان با این مسئولیت های امنتیتی و دفاعی  دنبال می کند.

سردار نوری محرومیت زدایی و زیرساخت مهندسی و مسائل رفاهی را از جمله فعالیت های انجام شده توسط سپاه برشمرد و ابراز داشت :   ۶۰۴ پایگاه مقاومت ساخته شده که ۶۲ پایگاه در حال ساخت، ۱۲۴حوزه مقاومت  تکمیل شده که ۶ ساختمان جدید در حال ساخت  ،۴۰  سوله صالحین تمام شده و ۷۸ سوله در حال ساخت  ، ۵ گردان های امام  حسین (ع) ساخته شده و یک ساختمان در حال ساخت ، ۲۶ حوزه اقشار تکمیل شده و ۲۰ ساختمان در حال ساخت  ، ۵ ستاد نواحی ساخته شده و ۶ ساختمان در حال ساخت و در راستای معاونت های ستادی سه ساختمان در مرکز شهر احداث شده است.
نوری در راستای مسائل خدماتی و رستوران به مواردی در سیرجان و بم اشاره کرد افزود: همچنین یک هتل یازده طبقه نزدیک به هفتاد سوئیت در مشهد ساخته شده است و در زمینه مسکن هم اقداماتی صورت گرفته است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اذعان داشت: سپاه استان تعداد ۶۸ طرح را در راستای احیای باغات به کمک مسئولین محلی انجام داده است، همچنین  ۱۰۸ طرح پرورش بوقلمون،  دام سنگین ۵۷۵ طرح ، دام سبک ۵۰۵ طرح،  زعفران از یک هکتار به بالا  ۳۰۴ هکتار،  طرح های زنبور عسل ۴۲۳ طرح ،  شتر مرغ ۹۵ طرح ، صنایع تبدیلی ۷۶۱ طرح ،  قارچ ۳۳۶ طرح ، پرورش کبک از ۲ هزارقطعه به بالا  ۲۲ طرح ، پودر کمپوست ۱۲۲  طرح،  گلخانه از هزار متر به بالا ۱۶۰ طرح، گیاهان دارویی ۶۷ طرح ، پرورش ماهی ۱۷۸ طرح،  مرغ بومی از سیصد قطعه به بالا  ۶۲۱ طرح و صنایع دستی و قالی ۱۰۶۱ طرح را تاکنون اجرا نموده است.

سردار نوری با بیان اینکه گفتمان ما یک گفتمان انقلابی است اذعان داشت: تمامی بسیجیان  و پاسداران در  مسائل انقلابی گری ، روشنگری ، بصیرتی ، اعتقادی، سیاسی، معنوی تربیتی اخلاقی نقش اساسی  داشته اند.

وی عنوان کرد: اگر کسی در دنیا به خواهد دنبال یک شیء ارزشمند باشد باید سازکار این تلاش را آماده نماید، زحمت بکشد ، برنامه ریزی کند ، فکر کند مکان های باستانی را، روستاهای مخروبه را   تپه ها را ، برکه ها و چشمه ها را باید تجسس کند، کاوش کند، وجب به وجب زمین را جستجو کند با این همه تلاش شاید به این شیء دست پیدا کند یا نه تازه اگر چیزی پیدا کند یک کالای دنیوی و مادی است که خرج می شود اگر گرفتار قانون نشود.

سردار نوری اذعان داشت: اما خداوند منان در این دنیا هدیه ای را نصیب ملت ایران کرد براثر انفجار نور که برق آن به جشمان ملت خورد و آنان را به سمت خود کشاند و مردم این نوری که از طرف خدا ارزانی شده بود را به آغوش گرفتند، بوسیدند ،بوئیدند و روی چشم گذاشتند، البته دشمن هم ساکت ننشست و ننشسته است و قریب به ۴۰ سال توطئه ، تهدید، تحریم و فتنه  و بالاخره اینکه از هیچ کاری تا به امروز فروگذار نبوده است و اما این ملت خون عزیزترین فرزندان انقلابی خود را  دو دستی تقدیم این انقلاب کرد و امروز این عزتی که خدای متعال نصیب مردم کرده است را باید پاس بداریم  و به دشمنان آن سوی مرزها بگوییم این ملت ایستاده است و در این رابطه باید دقت کنیم و غفلت ننماییم و بارها به همه شما به عنوان یک تکلیف گفته ایم و باید بگوییم و از این بابت خسته نخواهیم شد.

سردار نوری اذعان داشت: اصل این است ما یکبار با خون مطهر شهدا ، فرزندان این ملت، عزیزان این ملت،  پدران این ملت، انقلاب را خریدیم و دگر بار حاضر نیستیم آن را بخریم ما اینجا اعلام می کنیم و قبلا گفته ایم و در آینده خواهیم گفت صف ابلیس در مقابل انقلاب است و  امروز به برکت دین و برکت انقلاب اسلامی پرچم عزت مسلمین در دست ولی فقیه نایب امام زمان (عج)  است و همواره نصرت الهی را به ما نشان می دهد. چرا تردید؟ چرا تضعیف؟ چرا توهین؟ چرا ترس؟ چرا واهمه؟ ریشه های این انقلاب اسلامی با خون شهیدان آبیاری شده است و این ملت پشت انقلاب ایستاده است.

وی به مبحث انقلاب فرهنگی پرداخت و عنوان کرد:  در زمین دشمن بازی نکنید شعارهای دشمن را تکرار نکنید  و در این ۴۰ سال بارها و بارها این انقلاب با پرچم داری ولی فقیه چه در زمان امام و چه در زمان مقام معظم رهبری پشت دشمن به زمین کوبیده شده و برخی از شما هنوز آن را قبول ندارید و درک نمی کنید.

وی خاطرنشان کرد: در سپاه و بسیج گفتمان، گفتمان انقلاب و ولی فقیه است و شهید حول محور ولی فقیه به وسیله دشمن شناسی است دفاع از مظلومین و محرومین و انشاءالله به دنبال تثبیت عدالت خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب