پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:44:08 - سه شنبه 3 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حق رای بخش بزرگی از جامعه پزشکی با بی تدبیری وزارت بهداشت ضایع شد/ وزارت بهداشت حتی یک عذر خواهی ساده هم از ما نکرد
قائم مقام سازمان نظام پزشکی کرمان گفت: تاکید وزارت بهداشت بر الکرونیکی برگزار شدن انتخابات علیرغم مخالفت سازمان نظام پزشکی و بی تدبیری آن ها در خصوص مشکلات این نوع انتخابات باعث شد بسیاری از همکاران ما نتوانند در این انتخابات شرکت کنند لذا حق بخش بزرگی از جامعه پزشکی ادا نشد.

به گزارش “صبح رابر“؛ شهرام کلانتری در گفت و گو با بوتیا نیوزاظهار کرد: مسئولیت انتخابات نظام پزشکی را وزارت بهداشت عهده دار بود و خود سازمان نظام پزشکی هیچ نقشی در نظارت و برگزاری انتخابات ندارد.

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کرمان تشریح کرد: برای انتخابات نظام پزشکی هیئتی به عنوان هیات نظارت و یکی هم به عنوان هیات اجرایی انتخابات انتخاب می شوند که در این بین افرادی هم از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم حضور دارند که در این دوره نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ریاست هیات نظارت بر انتخابات را بر عهده داشت.

 

 

کلانتری در ادامه با بیان روند انتخابات سازمان نظام پزشکی در کرمان، اظهار کرد:حدود ۸۵ نفر به عنوان کاندید در شهر کرمان ثبت نام کرده بودند که اکثریت آن ها توسط هیات های نظارت تایید صلاحیت شدند و قرار بود این انتخابات ۳۱ تیرماه به صورت الکترونیک انجام شود .

 

 

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی مخالف الکترونیک برگزار شدن انتخابات بود ولی وزارت بهداشت خیلی بر این موضوع اصرار داشت و در بخش نامه های آن ها این اصرار کاملا مشهود بود و می خواستند انتخابات را به صورت صد در صد الکترونیک برگزار کنند.

 

 

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: ولی با اعتراضاتی که نظام پزشکی های کل کشور در خصوص الکترونیکی برگزار شدن انتخابات انجام دادند مبنی بر اینکه ممکن است اشکالاتی در کار به وجود بیاید و برخی از پزشکان که تعداد آن ها هم کم نیست ممکن است دسترسی و یا آشنایی به حوزه الکترونیک نداشته باشند و نتوانند این کار را خودشان انجام دهند، این انتخابات تلفیقی شد.

 

 

کلانتری توضیح داد: تلفیقی شدن انتخابات به این معنی بود که افرادی که مشکل دارند به یک سامانه اخذ رای مراجعه کنند و رای خود را داخل صندوق بیاندازند.

 

 

وی به مراحل تعریف شده از سوی وزارت بهداشت برای حضور در انتخابات اشاره و عنوان کرد: وزارت بهداشت  مقدماتی را چیده بود که باید هر فرد ابتدا کدی را برای سامانه ۲۰۰۰۱۹۰ ارسال می کرد و آن ها طی چند روز صحت سنجی انجام می دادند و بعد حوزه انتخابیه را برای رای دهنده مشخص می کردند که در کدام حوزه می توانند رای دهند.

 

 

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کرمان بیان کرد: برهمین اساس در روز ۳۱ تیرماه باید به همان سامانه مراجعه و کد رای دهی درخواست می شد و بر اساس کدی که به آن ها داده می شد می توانستند در سامانه انتخابات رای دهند.

 

 

کلانتری تصریح کرد: در این انتخابات باید ۱۷ نفر به عنوان عضو هیات مدیره می شدند که این هیات مدیره ۱۰ نفر پزشک، دو نفر داروساز، دو دندانپزشک، یک ماما، یک علوم آزمایشگاهی و لیسانس پروانه دار است.

 

 

وی افزود: این برنامه ریزی ها هیچکدام در ۳۱ تیرماه اتفاق نیفتاد و خیلی از افراد به دلیل مشکل سیستم الکترونیکی انتخابات نتوانستند شرکت کنند و تنها عده قلیلی موفق به انجام این کار شدند و از صبح تا ساعت ۱۴ عصر هم اعلام می شد که اشکال فنی است و به یکباره ساعت ۱۴ اعلام کردند که دیگر مشکل برطرف نمی شود و به صورت حضوری انتخابات را انجام دهید.

 

 

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کرمان تصریح کرد: انتخاباتی که قرار بود در بازه ۸ صبح تا ساعت ۸ شب برگزار شود تا ساعت ۲۲ تمدید شد  و در این ساعت هم اعلام پایان کردند و در این فاصله هم سازمان نظام پزشکی و هم انجمن ها به این موضوع اعتراض کردند که اعتراضات به حقی بود .

 

 

کلانتری در ادامه مطرح کرد: خیلی از افراد شرکت کننده با تصور اینکه از هر جای کشور می توانند در حوزه انتخابیه خود حضور مجازی داشته باشند و به کاندیداها رای بدهند شهر را ترک کرده بودند و بنا هم بر این بود که به همین صورت انجام شود.

 

 

وی تاکید کرد: حداقل دولت و وزارت بهداشت نباید از یک هفته قبل بر الکترونیک بودن این موضوع اصرار می کردند لذا با این اتفاقات قصور بزرگی متوجه جامعه نظام پزشکی کشور شد چرا که حق بخش بزرگی از جامعه پزشکی ادا نشده است.

 

 

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: بسیاری از پزشکان ما در خانه بهداشت به عنوان پزشک خانواده فعالیت می کردند و آن روز هم در آنجا کشیک بوده و نمیتوانستند ۹۰ کیلومتر را برگردند تا در این بازه زمانی رای دهد.

 

 

کلانتری عنوان کرد: اگر می خواستند انتخابات حضوری انجام شود باید تمهیداتی را در نظر می گرفتند و بخشی از همکاران نیز به دلیل الکترونیک بودن انتخایات مسافرت رفتند متاسفانه به حق انتخاب بخشی از جامعه پزشکی خدشه وارد شد و وزارت بهداشت هم نه پاسخ مناسبی دارد و نه تا این لحظه پاسخی داده است.

 

 

وی در پایان گفت: حداکثر کاری که وزارت بهداشت تا الان کرده است فقط یک عذر خواهی نصفه نیمه ای بود که آن هم  جواب کسانی که می توانستند با رای الکترونیک خود ترکیب آرا را عوض کند و بر کرسی های بهتری بنشینند نیست و آن ها حتی یک عذر خواهی ساده هم نکردند .

 

 

 

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب