پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:54:55 - شنبه 14 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازخوانی برخى جنایت‏هاى آمریکا به ‏عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر جهان
آمریکا ۳۸ سال به‏ صورت مداوم تلاش کرده است تا علاوه بر انجام انواع اقدام‏هاى خصمانه براى مهار انقلاب اسلامى، تعدیل مواضع، تغییر سیرت و محتواى جمهورى اسلامى و دست برداشتن از احکام و شریعت اسلامى، با بهره‏ گیرى از دستگاه ‏هاى تبلیغاتى جریان‏ ساز صهیونیستى موضوع حقوق بشر را به حربه‏اى جهت اعمال فشار بر کشور ایران تبدیل کند.

 

به گزارش “صبح رابر“؛ چهاردهم مرداد درتقویم رسمى ایران به‏عنوان روز«حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانى» نامگذارى شده است. حقوق بشر مسأله ‏اى است که همیشه دستاویزى براى قدرت‏هاى بزرگ بوده است تا به ‏وسیله آن کشورهاى مستقل را تحت فشار قرار دهند و به اهداف سلطه ‏گرانه خود برسند، در واقع آمریکا، پس از فروپاشى شوروى و فرو ریختن دیوار برلین که به ‏معناى پایان جنگ سنتى سرد محسوب مى ‏شد، این رویکرد را به‏ عنوان یک ابزار در جعبه سیاست‏هاى داخلى و خارجى خود قرار داد. ابزارى که پس از واقعه یازده سپتامبر به شدت مورد استفاده قرار گرفت.

آمریکا علاوه بر جنایات و قتل‏ عامى که در حق اهالى بومى و سرخ پوستان قاره آمریکا داشته، بعد از استقلال از انگلیس هم به قتل و سرکوب مردم آمریکا و ملت‏هاى دیگر قاره ‏هاى جهان اهتمام و توجه خود را معطوف داشته است، این جنایات آمریکا در حق ملت‏هاى دیگر بسیار وسیع هستند.

نمونه بارز این عملکرد متهم کردن کشور ایران به نقض حقوق بشر مى‏ باشد که مقامات غربى با تمسک به آن تلاش کرده‏اند ضمن اعمال تحریم‏ هاى اقتصادى و سیاسى علیه کشورمان، چهره نظام جمهورى اسلامى ایران را مخدوش کرده و زمینه رویگردانى بین‏ المللى از کشورمان را فراهم سازند.

درواقع آمریکا ۳۸ سال به‏ صورت مداوم تلاش کرده است تا علاوه بر انجام انواع اقدام‏هاى خصمانه براى مهار انقلاب اسلامى، تعدیل مواضع، تغییر سیرت و محتواى جمهورى اسلامى و دست برداشتن از احکام و شریعت اسلامى، با بهره‏ گیرى از دستگاه ‏هاى تبلیغاتى جریان‏ ساز صهیونیستى موضوع حقوق بشر را به حربه‏اى جهت اعمال فشار بر کشور ایران تبدیل کند.

این درحالى است که کشورهاى غربى از خشونت و رفتار ضد انسانى خود چشم پوشیده و با دادن شعار دفاع از حقوق بشر، این شعار را ابزارى براى استعمارگرى‏هاى خود ساخته ‏اند.

انتشار اعلامیه حقوق بشر اسلامى از سوى کشورهاى عضو سازمان کنفرانس اسلامى پیش‏ درآمدى شد بر این‏که کشورهاى اسلامى نیز با تأسى از اندیشه هاى ناب اسلامى، اعلامیه‏اى را در خصوص چارچوب‏هاى حقوق بشر و کرامت انسانى منتشر کنند تا در مقابل اعلامیه جهانى حقوق بشر که بعضا در مواردى با چارچوب‏هاى اسلامى تناقض دارد، بتواند راهکارى جمعى براى ارزش گذاشتن به حقوق انسان‏ها از نگاه شریعت اسلامى باشد.

حقوق بشر همواره از موضوعاتى بوده که کشورهاى استعمارگر و صاحب قدرت از آن به ‏عنوان حربه‏اى براى سلطه بر کشورهاى دیگر در طول تاریخ استفاده کرده ‏اند.

جنایت‏هاى آمریکا در حق ملت ایران‏:

۱. نقش اساسى، مهم و پررنگ آمریکا درطراحى واجراى کودتاى۲۸مرداد ودخالت مستقیم درتمامیت ارضى ایران مستقل‏

۲. نقش و کمکهاى امنیتى آمریکا در راه‏ اندازى سازمان مخوف و نفرت‏ انگیز ساواک‏

۳. حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت‏ بى‏ چون و چراى شاه مخلوع از اوامر آمریکا

۴. طراحى کشتار و قتل دانشجویان و دانش ‏آموزان در جلوى در اصلى دانشگاه تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷

۵. طراحى کودتاى نظامى و قلع و قمع کردن گسترده مردم مسلمان ایران با مأموریت مخفى ژنرال‏ هایزر در سال ۱۳۵۷

پس از پیروزى شکوهمند انقلاب اسلامى ایران جنایت‏هاى‏ بى‏شرمانه و دخالت‏هاى وقیحانه ‏ى شیطان بزرگ آمریکا، ادامه یافته و حتى در موارد ‏بى‏ شمارى گسترده ‏تر و پررنگ‏تر هم شده؛ محورهاى دخالت‏ها و کارنامه سیاه و نفرت ‏آور آمریکا را پس از پیروزى انقلاب اسلامى مى‏ توان به شرح زیر عنوان کرد:

۱. حمایت از گروه‏هاى به ‏اصطلاح میانه ‏رو (نهضت آزادى جبهه ملى و سایر ملى‏ گراهاى ضد مذهب)

۲. طراحى نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههاى تجزیه ‏طلب و ایجاد آشوب‏هاى قومیت‏ ها در بین مرزنشینان‏

۳. اعمال فشار اقتصادى؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایى‏هاى دولت ایران در آمریکا و منع اغلب صادرات و معاملات مالى با ایران‏

۴. حمله نظامى به طبس و بمباران پایگاههاى هوایى سراسر ایران در اردیبهشت ۱۳۵۹

۵. طراحى کودتاى نوژه به‏ منظور حمله به فرودگاه و ایستگاه رادیویى و محل سکونت امام خمینى(ره) در تیرماه ۱۳۵۹

البته به این فهرست سیاه باید جنایت‏هاى آمریکا در دوران دفاع مقدس را نیز که شامل؛

۱. تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلى در شهریور ۱۳۵۹

۲. حمایت سیاسى، حقوقى و تبلیغاتى از بنى‏صدر مزدور در خرداد ۱۳۶۰ و حمایت طولانى‏ تر از سازمان مجاهدین خلق به ‏عنوان گروه تروریستى و ضدانقلاب با چهره نفاق‏

۳. به ‏کارگیرى خط‏مشى براندازى و مهار علیه ایران‏

۴. ارایه کمکهاى وسیع مالى، تسلیحاتى و اطلاعاتى به رژیم بعثى عراق در جنگ تحمیلى‏

۵. مجهز ساختن رژیم بعثى عراق به سلاح‏هاى شیمیایى و میکروبى علیه ایران‏

۶. حمله به سکوهاى نفتى ایران در سال ۱۳۶۶

۷. حمله به چند فروند از ناوگان دریایى ایران در خلیج فارس در سال‏۱۳۶۶؛ سرنگون کردن هواپیماى مسافربرى ایران بر فراز خلیج فارس در تیرماه ۱۳۶۷

دشمنى ‏هاى آمریکا با مردم ایران فقط مربوط به دوران گذشته نیست؛ بلکه روند آن شرارت‏ها و ددمنشى ‏ها تا همین امروز ادامه دارد: شرارت‏ها، ددمنشى ‏ها و دخالت‏هاى‏ بى‏شرمانه‏ى آمریکا در امور ایران از نظر حجم و عمق آن بسیار افزوده شده و دشمنى‏ها شکل مرموزتر و پیچیده ‏ترى به خود گرفته است. در ادامه به برخى از این دخالت‏ها در عصر حاضر اشاره مى‏کنیم و فهرست‏ وار برمى شمریم‏:

۱. تشدید تحریم‏هاى یک‏جانبه، غیرمنطقى، ظالمانه‏ى اقتصادى علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر و اوباما

۲. طراحى آشوب و بلوا و مدیریت و هدایت اغتشاشات خیابانى براى فروپاشى و براندازى نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران در جریان فتنه‏ ى سال‏هاى ۷۸ و ۸۸

۳. سرمایه گذارى براى ایجاد جنگ نرم و تربیت مجریان طرح فروپاشى و استحاله از دورن‏

– نفوذ در مراکز دانشگاهى، دانشجویان و اساتید از طریق شبکه جهانى روشنفکران وابسته‏

۴. تلاش براى دامن زدن به اختلافهاى داخلى، قومى، قبیله ‏اى و مذهبى و تبدیل اختلافات دیدگاهى به تخاصمات فرسایشى‏

۵. برنامه ‏ریزى براى حذف اسلامیت از جمهوریت و جداکردن دین از سیاست (سکولاریزه کردن)

۶. ممانعت از اجراى قرارداد احداث نیروگاه اتمى بوشهر میان ایران و آلمان‏

۷. اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران از سال ۱۳۷۲

۸. اجراى پروژه ایران‏هراسى و تحریک کشورهاى منطقه علیه ایران‏

۹. ایجاد ممانعت در مسیر قرارداد تکمیل نیروگاه اتمى بوشهر توسط روسیه‏

۱۰. معرفى ایران به ‏عنوان بزرگترین مانع پروسه صلح خاورمیانه و دادن لقب محور شرارت به ایران در دوران ریاست جمهورى بوش پسر

۱۱. معرفى ایران به ‏عنوان طراح انفجار بوئینس آیرس در آرژانتین‏

۱۲. تصویب هر ساله ‏ى بودجه ‏هاى کلان در کنگره آمریکا براى سرنگونى و براندازى جمهورى اسلامى ایران با توجه به افزایش کسرى بودجه آمریکا و افزایش میزان بدهکارى دولت آمریکا

۱۳. طراحى قطعنامه‏ هاى متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران‏

۱۴. ترویج مستمر سکولاریسم و لائیسم در کشور براى تخریب فرهنگ اسلامى‏

۱۵. طراحى تهاجم و شبیخون فرهنگى علیه فرهنگ ایران اسلامى‏

۱۶. تلاش فزاینده براى محروم ساختن ملت ایران از دانش صلح ‏آمیز هسته‏اى و مواهب و مزایاى آن براى جامعه‏

۱۷. اتهام تروریسم به بهانه ‏هاى مختلف بر ضد ایران‏

۱۸. تلاش گسترده براى جلوگیرى از دستیابى دانشمندان ایرانى به علوم پیشرفته‏

۱۹. ترور دانشمندان هسته ‏اى‏

۲۰. کارشکنى ‏هاى مختلفت براى اجراى صنعت هسته ‏اى‏

۲۱. تحریم‏هاى پى‏ درپى اقتصادى و سیاسى‏

حضرت امام خمینی‏(ره)فرمودند: غربى که انسان را نمى‏ شناسد چطور مى ‏تواند حقوقش را تأمین کند؟!

 علت طرح شعار «حقوق بشر» و «امنیت»

آن‏هایى که بشر را پایمال مى‏کنند، دم از حقوق بشر مى‏زنند! آن‏هایى که از آن‏ور دنیا آمده ‏اند و این‏ور دنیا را به آتش کشیده ‏اند، از حقوق بشر صحبت مى‏کنند.(صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۱۱۷) هى از حقوق بشر و از صلح و صفا صحبت مى‏کنند، همه شما مى ‏دانید، خودشان هم مى ‏دانند که دروغ مى ‏گویند، این‏ها براى این است که توجه مردم را، به خیال خودشان، به طرف خودشان جلب کنند.(صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۲۸) همه این حرفهایى که دولتهاى بزرگ براى حقوق بشر و براى امنیت مى ‏زنند، همه ‏اش براى این است که ملل ضعیف را ببلعند.(صحیفه امام، ج ۳، ص ۵۱۸)

 شعار «حقوق حیوان» و کشتار ویتنام!!

براى «حقوق بشر» و نمى‏دانم براى حتى حقوق حیوانات، مجامع دارند! اما همه‏ اش براى حفظ حقوق خودشان است. با اسم حقوق بشر، حقوق خودشان را حفظ مى‏کنند و حقوق ما را پایمال مى‏ کنند، این‏که مى ‏گویند حقوق حیوانات هم باید باشد، حتى از حیوانات طرفدارى مى‏ کنند، در ویتنام هزارها مردم را، در سایر شهرها هزارها، صدها میلیون مردم را به آتش مى ‏کشند! یک طایفه ‏اى قضیه «حقوق بشر» را مى‏ گویند که این بشر را پایمال کردند.(صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۳۶۰)

 نشناختن انسان و سعى براى حقوق او!

این غربی هایى که براى منافع ابرقدرتها دور هم جمع شده‏ اند، اصلا از انسانیت اطلاعى ندارند. این‏ها فقط این حیوانِ یک سر و دو گوش را مى ‏بینند. این‏ها حقوق بشر را مى‏ خواهند؟! تو چه مى‏دانى بشر چه هست تا حق بشر چه باشد؟! تو انسان را مى ‏شناسى تا حق انسان را بشناسى؟ همه این حرفها براى این است که جامعه را بچاپند.(صحیفه امام، ج ۸، ص ۳۳۲)

«حقوق بشر» براى تأمین حقوق ابرقدرتها

اینان با شعار طرفدارى از حقوق بشر، بزرگ‏ترین پایمال‏ کنندگان حقوق انسانها هستند و در رسیدن به اهداف ظالمانه خود، از هیچ جنایتى دریغ نمى ‏ورزند.(صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۱۴۸)

این‏ها «حقوق بشر» را مى‏خواهند؟! در این جوامعى که طرفدار حقوق بشرند، ابداً حقوق بشر مطرح نیست؛ حقوق ابرقدرتها مطرح است! آن‏ها براى ابرقدرتها حق قائلند، حق شان هم این است که همه ممالک را بچاپند.(صحیفه امام، ج ۸، صص ۳۳۳ – ۳۳۲)

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب