پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:08:46 - سه شنبه 17 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خبرنگاری یک شمشیر دولبه است/ در خبرنگاری اولین اشتباه آخرین اشتباه است
یک فعال رسانه ای استان کرمان گفت: مهمترین مزیت کار رسانه این است که امکان اصلاح وجود دارد یعنی هر خبرنگار بسته به میزان دید فرد و استعداد خودش و تلاشی که می کند می تواند در هر سطحی از محلی تا جهانی موثر باشد در خبرنگاری اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

به گزارش“صبح رابر”، به نقل از رودبارما؛  ۱۷ مرداد که هر سال مصادف است با سالروز شهادت شهید محمود صارمی روز خبرنگار و روزمیثاق برای نوشتن حق و روز تقدیس قلم که می تواند فرصتی برای یاد اوری حق نگاری خبرنگاران و توجه این قشر تاثیر گذار در فعالیت های حرفه ای باشد بهانه ای شد تا به سراغ یکی از فعالان عرصه خبر و رسانه در استان کرمان برویم و دقایقی را با درد دلهای آنان سپری کنیم.
محمد نعیم رستمی که از سال ۱۳۹۰وارد عرصه ی خبرنگاری شده است به خبرنگار رودبار ما گفت: خبرنگاری یک شمشیر دولبه است هم می تواند اصلاح کند هم جامعه ای را نابود کند هم می تواند آزادانه نقد سازنده کند هم می تواند قلم را به پول و زور بفروشد می تواند انسانی را نجات دهدیا مردمی را فاسد کند.

 

وی ادامه داد: خبرنگار وظیفه دارد که رسانه خود را به جامعه نشان دهدو در عین حال وظیفه دارد جامعه بشری را از تباهی دور کند امر به معروف و نهی از منکر دو واجب دینی است که خبرنگار در هر لحظه به آنها عمل می کند پس براساس احادیث یک خبرنگار واقعی بهشتی است.

 

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بوتیا نیوز کرمان مسائل مالی را یکی از دو دغدغه اصلی این حوزه دانست و افزود:  فرقی ندارد چاپی باشید یا سایت چون هر دو هزینه های خاصی دارد که هر روز بالا می رود یک روزنامه هزینه چاپ دارد ولی می تواند از آگاهی دولتی استفاده کند سایت نیز هزینه تبلیغات مجازی و هاست دارد و ازآگاهی دولتی استفاده نمی کند.

 

وی با بیان اینکه یارانه دولتی هنوز شامل هیچ رسانه مجازی نشده است گفت: هر روز یک قانون و مساله ای برای رسانه های مجازی ایجاد می کنند.
رستمی خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت کار رسانه این است که امکان اصلاح وجود دارد یعنی هر خبرنگار بسته به میزان دید فرد و استعداد خودش و تلاشی که می کند می تواند در هر سطحی از محلی تا جهانی موثر باشد یک فعال رسانه مثل جورج اورول می تواند با نوشته هایش شوروی را فروبپاشد یا یک رسانه مثل سی ان ان و فاکس نیوز می تواند با شیوه گزارش خود جنگی را راه بیاندزاد که صدها کشته برجا بگذارد. در خبرنگاری اولین اشتباه آخرین اشتباه است.
این فعال رسانه ای بیان داشت: یک خبرنگار برای گزارش صحیح یک رویداد گاهی مجبور است احساسات خود را کنترل کند و گاهی نیز برای آنکه خبر را موثر کند باید احساسات خود را آزاد کند.

 

وی به بیان بهترین و بدترین خاطرات خبرنگاری خود پرداخت و اظهارداشت: بهترین خاطره ام پیشرفت های کشور است که خبر فرود پهباد آمریکایی در رزمایش پیامبراعظم از بهترین آنها بود،بدترین خاطرام  مربوط به زمین خواری ها و فسادهای اقتصادی است هرچند مبارزه با فساد وظیفه همه است و اطلاع رسانی آن بازدارنده ولی هر فساد اقتصادی یعنی کوخ نشین شدن یک مستضعف.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بوتیا نیوز کرمان تصریح کرد: قوانین پیچیده و اعمال سلیقه در کنار نقد ناپذیری مسوولان و حتی جامعه بیشترین مشکلات را برای خبرنگار ایجاد می کند همه باید بدانند نقد می تواند اشکالات را رفع کند و خبرنگار هم باید فرق غر زدن و تخریب را با نقد بداند خبرنگاران گاهی سر بغض های سیاسی دیگران گزارش هایی منتشر می کنند که موجب می شود سطح تحمل جامعه و مسوول کاهش یابد و گاهی نیز مسوولان کوچکترین نقد را به عنوان تخریب اذهان عمومی می دانند و شکایت می کنند.

 

وی در پایان افزود: از همه مسوولان رسانه ها می خواهم که به خبرنگار ها قوانین را آموزش دهند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب