پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:18:32 - چهارشنبه 18 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش افکار عمومی وکاربران فضای مجازی به سلفی حقارت!
حواشی به وجود آمده در مراسم تحلیف رئیس جمهور برای گرفتن عکس سلفی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آنهم از سوی اعضای فراکسیون امید با واکنش های گسترده افکار عمومی، کاربران فضای مجازی و رسانه‌های داخلی، واکنش رسانه‌های خارجی را نیز در پی داشت.

به گزارش “صبح رابر”؛ بی‌تردید ماجرای “سلفی حقارت” در شان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن نبود، نه از لحاظ برخورد دیپلماتیک و نه از لحاظ فرهنگی.

این موضوع به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی منتشر و با واکنش‌های فراوانی همراه شد.

photo_2017-08-08_23-14-05

بخشی از واکنش های گسترده افکار عمومی، کاربران فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و  خارجی سلفی حقارت نمایندگان اصلاح طلب مجلس

– “تلگراف انگیس” نوشت: “سیاستمداران ایرانی به دلیل رفتار غیرحرفه ای و ناشایست نمایندگان مجلس که برای گرفتن سلفی با دیپلمات ارشد زن اتحادیه اروپا در مجلس به سمت وی حمله ور شده بودند مورد انتقاد قرار گرفتند.”

– “العربیه” نوشت: “تصاویر سلفی نمایندگان مجلس ایران با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با واکنش رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد تا جایی که یکی از نمایندگان به دلیل تلاش برای گرفتن عکس با موگرینی عذرخواهی کرد.”

– “بی بی سی” دراین باره نوشت: “نمایندگان مجلس ایران به دلیل رفتارهای عجیب و غریب خود با فدریکو موگرینی، دیپلمات ارشد اروپایی تحت شددیترین انتقادها قرار گرفتند.”

– بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه: “متأسفم که دربارهٔ این موضوع نمی‌توانم اظهارنظر کنم. در صحن مجلس اتفاقاتی افتاده و با توجه به تفکیک قوا نمی‌توانم به مسائل داخل مجلس ورود کنم.”

– صادق خرازی، دیپلمات و نماینده پیشین جمهوری اسلامی در سازمان ملل: “ای کاش مجلس یک واحد آموزش پروتکل رفتار و اخلاق جمعی برای نمایندگان محترم تدارک می‌دید که وجاهت نمایندگان محترم دستمایه نقد قرار نمی‌گرفت.”

– حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور: “مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است. ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه‌ای عمیق گرفته شود.”

 

آیت الله جنتی با اشاره به حواشی به وجود آمده در مراسم تحلیف و بازتاب رسانه‌ای و مردمی این حواشی، گفت: چطور این نمایندگان توجه نداشتند که نسبت به عمل آنها چه تفسیری صورت می‌گیرد و مردم و جامعه در خصوص این اقدام چه قضاوتی خواهند کرد. در مجموع کار این عده از نمایندگان کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبرو و به مسئله روز تبدیل شد.

حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر نوشت: “این کار نمایندگان کاری سخیف و از نمایندگان کاری نا شایست و نوعی خود باختگی فرهنگی بحساب می آید و باعث تمسخر نمایندگان مجلس از سوی کشورهای مختلف شد”.

– کامنت تلگرامی پور شمس شهروند رابری : ” سوژه تلخ عکس سلفی نمایندگان مرا متاسف کرد و متعجب شدم از رفتار نمایندگانی که نام منتخب ملت را برای دفاع از حقوق ملت یدک میکشند و این چنین از دیدن اجانب ذوق زده میشوند.

از دست احساس عزت درونی و ایجاد حقارت و ذوق زدگی به اجانب; این جناح و آن جناح نمی شناسد.

امام خمینی(ره)فرمودند: اجانب به شما احتیاج دارند. شما به آنها احتیاج ندارید. چرا خودتان را ذلیل می‌کنید در مقابل اشخاص دیگر؟ .”

 

– کامنت تلگرامی  فاضل سلیمانی شهروندرابری: “بعد از این سلفی حقارت بسیار غصه خوردم که چرا کسانیکه با رای ملت برای دفاع از حقوق ملت انتخاب شده اند باید برای سلفی با یکی از بزرگترین ناقضان حقوق ملتی که این بی شرمان را با رای شان انتخاب کرده اند از سر و کول هم بالا بروند.این مجلس زمانی جای شهیدان آیت و  چمران و منتظری و ………بوده است.چه بودیم و چه شدیم.”

– کامنت تلگرامی یک شهروند: “از سلفی هیجان‌زده تعدادی از نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی چقدر حقارت می‌باره.”

– کامنت تلگرامیlمهدی سجادی یک شهروند:”ناراحتی من از اینه که این احمق های دوره قجری امروز متاسفانه در جایگاه شهید مدرس و شهید چمران و شهیدآیت در سالروز شهادت شهید آیت اینقدر وقاحت به خرج میدن.”

شما مخاطب گرامی هم می توانید دیدگاه خود را در خصوص عکس سلفی برخی از نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی در جلسه فراکسیون امید، در قسمت دیدگاه ها ارسال نمایید، تا انتشار یابد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب