پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:56:19 - جمعه 20 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحلیف، پیام اقتدار و همدلى/بیان فرهنگ اسارت، امرى حیاتى براى جامعه جوان ماست
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه تلاش نظام استکبار و برخى از متحدهاى منطقه‏ اى آن‏ها براى منزوى ‏سازى و فشار بیشتر بر ایران بیهوده دانست و گفت: آمدن این میزان از شخصیت‏ها و هیأت‏هاى سیاسى به جمهورى اسلامى براى شرکت در مراسمى که کاملاً جنبه داخلى دارد، نشان دهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى و استحکام نظام است و بیهوده بودن دشمنى‏ ها علیه ایران را نشان مى ‏دهد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل با تأکید بر معنویت در خانواده گفت: خانواده به عنوان رکن بنیادی جامعه انسانی نقش مهمی در سلامت اجتماع بشری دارد و نهاد خانواده هموار محمل فرهنگهای گوناگون و یا محور آغاز حرکت های بزرگ؛ علمی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی با بیان راهکارهایی، در زمینه ایجاد فضای معنویی و حاکمیت دین دررفتار و اعتقادات اعضای خانواده افزود: تشکیل خانواده بر مبنای اخلاق و معنویت، انجام واجبات دینی و ترک محرمات، معرفی الگوهای معنویی و اخلاقی و  برداشت صحیح از دین را از راهکارها برشمرد.

خطیب جمعه رابراز علل دین گریزی بویژه نسل جوان را نگرش غلطی دانست که در زمینه دنیا گریزی وعدم توجه به جنبه های مادی زندگی انسانی دارد یادآور شد: بعضی افراد متدین به اشتباه ترک دنیا و غزلت گزینی را موجب رشد تعالی خود و دیگران می دانند در حالی که انسان، آمیخته ای  از معنویت و مادیت است و تأمین نیازهای مادی و  توجه به تفریحات سالم در کنار نیازهای معنویی و انجام فرایض دینی از نیازهای ضروری یک انسان است. به عنوان مثال رعایت زیبایی و ظاهری انسان و آراستگی یک امر بسیار مورد توجه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهاربود.

وی از پدر ومادران خواست تا توجه بیشتر به نیازهای جوانان داشته باشند و افزود: برخی والدین به دلیل عدم درک صحیح از دین، آراستگی ظاهری جوانان که در سنین خاصی به اوج خود می رسد را نمی پسندم تا حدی نسبت به دین، حالت دین زدگی پیدا می کند که در جامعه امروزی خروجی مثبتی ندارد .

 

حجت الاسلام صادقی بااشاره به  روز شنبه مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور با برگزارى مراسم تحلیف و سوگند در محضر قرآن کریم، رسماً سکان قوه مجریه کشور را براى ۴ سال آینده به دست گرفت. این مراسم در حالى برگزار شد که حضور سران و هیأت‏ هایى از کشورها و شخصیت‏هاى جهانى در آن، به موضوع نخست بسیارى از رسانه‏ هاى بین‏ المللى تبدیل شد.

وی اضافه کرد: از سوى دیگر، با توجه به شرایط منطقه ‏اى و سیاست‏ هاى راهبردى و لایتغیر جمهورى اسلامى ایران در خصوص موضوعات و مسائل منطقه ‏اى و جهانى، استقبال بالاى چهره ‏هاى سیاسى از مراسم تحلیف در دهه چهارم انقلاب، گویاى پیام ‏هاى مهمى است.

خطیب جمعه رابربیان کرد: دنیا امروز به ‏مثابه یک کل مطیع در برابر جریان استکبار نیست و کشورهایى وجود دارند که به استقلال احترام مى‏ گذارند و سیاست‏ هاى جمهورى اسلامى ایران، که همواره مستقل از نظام استکبار بوده، امروز مورد احترام سایر کشورهاست .

وی با بیان اینکه  تلاش نظام استکبار و برخى از متحدهاى منطقه‏ اى آن‏ها براى منزوى ‏سازى و فشار بیشتر بر ایران بیهوده دانست و افزود: آمدن این میزان از شخصیت‏ها و هیأت‏هاى سیاسى به جمهورى اسلامى براى شرکت در مراسمى که کاملاً جنبه داخلى دارد، نشان دهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى و استحکام نظام است و بیهوده بودن دشمنى ‏ها علیه ایران را نشان مى ‏دهد.

حجت الاسلام صادقی گفت: آمدن این هیأت‏ها با محاسباتى صورت مى ‏گیرد و آن‏ها حتماً به پیامدهاى این حضور توجه دارند و این نشان مى‏ دهد که آن‏ها فایده ارتباط با نظام جمهورى اسلامى را از هزینه‏ هاى احتمالى آن بالاتر مى‏ بینندکه درواقع نمى تواند خوشایند دشمنان جهانى و منطقه ‏اى ما باشد.

وی بااشاره به ‏مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامى‏ اظهارکرد: آزادگان، گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که در درون آن، فرهنگ انسان ساز دوران اسارت نهفته است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ثبت وقایع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‏ها به شهرهاى میهن اسلامى‏مان، ایران افزود: بر حاملان این فرهنگ است که ضمن حفظ آن، چاره‏ اى نیز براى ترویج آن بیندیشند.

وی در زمینه بیان این فرهنگ گفت: از سه ابزار خط، تصویر و انتقال به ‏صورت سینه به سینه مى ‏توان بهره گرفت، امّا مهم این است که بیان فرهنگ اسارت، امرى حیاتى و کارى بس سترگ براى جامعه جوان ماست.

خطیب جمعه رابردر ادامه گفت: نظام اسلامى باید از همه امکانات موجود در این حرکت ارزشى فرهنگى بهره ‏بردارى کند تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف‏ ناپذیر این رسولان انقلاب، به ‏صورت فرهنگ مصوّر و مکتوب و به‏ مثابه کلید راه هدایت براى نسل آینده و همه بیداردلان و آزادگان جهان محفوظ بماند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود، شایعه پراکنی را یک معصیتی که هم دروغ، تهمت و غیبت در آن است را گناه خواند و با اشاره به آیه ۱۹ سوره مبارکه نورافزود: کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد ، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید! چرا شایعه پراکنی می کنید؟ همه باید استغفار کنید.

وی عبرت گرفتن از اتفاق های بد را بسیار مهم دانست و گفت: وقتی  پدران و مادران، به جوان خود بها و ارزش قائل شود این جرم ها کمتر می شود و در انتخاب دوست فرزند خود اهمیت دهید چراکه یکی از مباحث مهم در مسایل اجتماعی میزان و نحوه ارتباط انسان ها و به عبارتی دوستی ها و روابط دوستانه با یکدیگراست و تأثیر بسیار زیاد دوست بر شخصیت انسان است که درآیات و روایات معصومین (ع) به این موضوع اشاره شده است .

حجت الاسلام صادقی ملاک ها و شرایط انتخاب دوست را فهرست وار؛  ایمان، احترام به مقدسات و مصادیق دینی، راستگویی، دوستی دو طرفه، هماهنگی ظاهر و باطن، خیر خواه، خوش اخلاق و سربلندی در آزمایش ها دانست وعنوان کرد: دوستانتان را در بزنگاه امتحان کنید با هر کسی دوست نشوید، آن دوستی که روابط غیر هم جنس، مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر تعارف می کند این دوست نیست، این دشمن شماست و یک روز هم شما را از پای در می آورد.

وی در ادامه گفت: مشخصات دوست خوب را به فرزندان خود بگویید و غیر از این با افرادی که فساد دارند روابط خود را قطع کنید.

حجت الاسلام صادقی، در پایان از اعضای شورای تامین شهرستان که موفق به شناسایی قاتل و پیگیر پرونده قتل جوان رابری شدند تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب