پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:35:43 - شنبه 21 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خورشید صنایع کوچک در پهناورترین استان کشور روبه زوال است
صنایع کوچک استان تنها صنایعی هستند که با هزینه اندک می توانند اشتغال زیادی را ایجاد کنند اما عدم توجه دولت یازدهم با این عرصه ۵۰ درصد صنایع استان کرمان را به ورطه نابودی کشاند تا جایی که دیگر هزینه های تولید با دستمزد و مواد اولیه کارخانه برابری نکرد و از سود آن بیشتر شدلذا مدیران سرمایه باخته که سودی را به دست نیاورده بودند کارگران خود را تعدیل کرده و کارخانه را بستند و کارگران را به جمع بیکار ی بگیران فرستادند .

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ روز ملی صنایع کوچک در حالی از چاهسار مشرق سر بر آورده است که چیزی به زوال و تاریکی آن باقی نمانده به نظر می آید به گذر کوته زمانی خورشید تولید این صنایع برای همیشه غروب کند .
صنایع کوچک استان تنها صنایعی هستند که با هزینه اندک می توانند اشتغال زیادی را ایجاد کنند اما عدم توجه دولت یازدهم با این عرصه ۵۰ درصد صنایع استان کرمان را به ورطه نابودی کشاند تا جایی که دیگر هزینه های تولید با دستمزد و مواد اولیه کارخانه برابری نکرد و از سود آن بیشتر شدلذا مدیران سرمایه باخته که سودی را به دست نیاورده بودند کارگران خود را تعدیل کرده و کارخانه را بستند و کارگران را به جمع بیکاری بگیران فرستادند .
بعضی از صنایع کوچک استان که دلشان به حال واحد تولیدی شان می سوخت و دوست نداشتند کارگرشان بیکار شود حجم فعالیت را در کارخانه محدود ساختند و تعداد افراد را در جاهایی دیگر مستقر ساخته و تنها با ۱۵ درصد ظرفیت تولید به بقا دامه دادند.
برای روشن شدن مطالبم باید یادی بکنم از کارخانه هایی که یکی پس از دیگران تعطیل شده و یا با ۱۵ درصد ظرفیت به بقای جان کاه خود ادامه می دهند .
کارخانه تولید لامپ کم مصرف و ضد سرطان رادمان نور که تنها تولید کنند ه در جنوب شرق کشور است و اکنون لامپ ال ای دی کم مصرف را تولید می کند در جمعی گفته بود که اکنون تولید کنند گان صنایع کوچک در خون می غلتند و این واقعیتی غیر قابل انکار است .
امیر خسرو شهریاری که شرکت دانش بنیان رادمان را از سال ۸۰ راه اندازی کرده است اکنون از تسهیلات با نرخ بالای بهره و عدم خرید کارخانه جات بزرگ استانی از وی قصد دارد عطای تولید را  به لقایش ببخشد .
مدیر کارخانه تن ماهی پذیرا که با وجود خطوط متعدد تولید تنها تن ماهی را عرضه می کند نیز وجود برندهای نا اشنا و نا مرغوب اما ارزان از دیگر شهر ها را عامل خطر برای سلامتی مردم شهرش و از بین رفتن شغل برای کارگرانش می داند از وارداتی شدن کرمان برا ی محصولات دیگر شهر ها گله مند است .
افشین خواجه حسینی اعلام کرده بود که به علت کمبود تقاضا خطوط مربا ، ترشی ،رب گوجه فرنگی ، و خیار شور خود را خوابانده ام و دلیلش عدم حمایت مسئولین از محصولات کرمانی است و در مقایل ورود محصولات خارج استان هیچ مراقبتی صورت نمی گیرد .
کارخانه قند محجبین نیز که به مدت سه سال است در شهرک صنعتی شماره دو کرمان مشغول به کار است از عدم حمایت مسئولین نالان شده و عدم حمایت از خرید داخلی را عامل عدم رشد دانسته است و او هم به تعطیلی کشیده شده است .
کارخانه کیک و کلوچه نو ببای کرمان هم سال گذشته به تعطیلی کشیده شد که عامل اصلی آن عدم تکنولوژی مناسب  در این عرصه بوده است و واردات کیک و کلوچه از ترکیه بازار این محصول را خراب ساخته است .
کارخانه سفال مساک ، کارخانه پاکزاد ،دستمکال کاغذی گلشن ، روغ نباتی گلناز ، انواع کارخانه های لوله و پروفیل ، انواع صنایع نساجی استان (کارخانه های علی احمدی) نساجی بافته ها ، معادن ذغال سنگ ، کارخانه الو مینیوم هزار ، رب و کنسرو ویس و انواع دیگر کارخانه ها همه از اقلامی هستند که اکنون یا در عرصه تولید نیستند و یا با ۵۰ درصد ظرفیت تولید کار می کنند و در پاره ای از مواقع نیز دچار هزینه های گران مالیات و تسهیلات با بهره بالای بانکی هستند که عملا  سودی از تولید خود حاصل نمی کنند .
باید به مسئولین استانی و کشوری یاد اوری کنیم که این صنایع گرچه کوچکند اما توانایی اشتغال با هزینه های کم را دارند لذا از تغافل به انان خود داری کنید.

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب