پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:19:02 - جمعه 3 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستاورد روزعرفه، معرفه النفس و معرفه الله است/ویژگی متمایزشهیدان رجایی و باهنر،خدمت انقلابی و جهادی بود
خطیب موقت رابر گفت: آن‏چیزی که شهیدان رجایی و باهنر را در بین مسؤولان اجرایی کشور برجسته و از سایرین متمایز می‏کند، خدمت انقلابی و جهادی این دو شهید است.

به گزارش “صبح رابر“، حجت الاسلام محمدی خطیب جمعه موقت رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته  ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به  اهمیت ایام عرفه گفت: نیایش و دعا نقش بزرگی در وصول رحمت بیکران الهی دارد امام صادق علیه السلام  فرمودند: به خوبی روشن است همان طور که ابر، قرارگاه باران است، دعا نیز قرارگاه اجابت است.

وی با بیان اینکه بخش مهمّی از پیروزی انبیای بزرگ(ع) نیز به برکت دعا بوده است افزود: دعا تنها چیزی است که خدا آن را به انسان تملیک کرده است. دردعای کمیل می خوانید انسان جز دعا و تضرع در پیشگاه خداوند مالک چیزی نیست: «یا سریع الرضا اغفر لمن لا یملک إلّا الدّعاء» از این رو در برابر دشمن درون، سلاحی جز ناله ندارد: «و سلاحه البکاء» و دشمن بیرون را میتوان باسلاح  سنگین وسبک درآورد ولی شیطان و دشمن سرسخت درون را تنها با اشک در برابر خدا میتوان ازپادرآورد و کسی که اهل ناله نیست، مسلح نیست و اگر کسی مسلح نباشد پیروز نخواهد شد.

خطیب موقت رابردر ادامه گفت: دستاورد روزعرفه، معرفه النفس و معرفه الله است. در روایات داریم که «مَن عرفَ نفسَه فَقَد عَرفَ ربَّه : هرکسی خودش را بشناسد خدای خودش را می شناسد»، و به فرموده ی آیت الله جوادی آملی این روایت نبوی از پیغمبر اکرم (ص) که می فرماید: «”نَسوا الله فأنساهم أنفسهُم “عده ای هستند که خدا را فراموش کرده اند و خودشان را هم فراموش می کنند»، یعنی هر کسی خدا فراموش باشد، خود فراموش می شود؛ یعنی در واقع خدا ناشناس، خود ناشناس است.

وی افزود: کسی که خودش را بشناسد خدایش را می شناسد، در حقیقت این خودشناسی و خدا شناسی همان عرفه حقیقی است که انسان را به مراتب بالای عرفان می رساند.

حجت الاسلام محمدی گفت :روز عرفه روز عبادت و نیاش به درگاه الهی و روز بارش رحمت و مغفرت و عفو عمومی است.

وی با تأکیدبر اهمیت  و فضیلت روز عرفه گفت: روز عرفه نیز روزی است که خداوند به بهانه آن می خواهد بندگان خود را مورد بخشش قرار دهد. پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی کند» و در جای دیگر می فرماید:«در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی شود.»

خطیب موقت رابرگفت : روز عرفه، روزی بسیار بزرگ و مبارک است به طوری که خورشید بر هیچ روزی بزرگتر و بافضیلت‌تر از آن نتابیده است این روز را غنیمت شمارید.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهارداشت: آنچنانکه قرآن می‏فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» ؛ اشداء علی الکفار یعنی نهضت عاشورا، یعنی اباالفضل العباس، یعنی انقلاب اسلامی ایران، یعنی مرگ بر آمریکا، یعنی مرگ بر انگلیس، یعنی مرگ بر استکبار، یعنی مرگ بر استبداد، یعنی مرگ بر نیرنگ و فریب، یعنی مرگ بر رژیمهای کودککش، یعنی مرگ بر تحجر، یعنی نه شرقی نه غربی، یعنی هشت سال دفاع مقدس، یعنی تحمل ده‏ها سال تحریم، یعنی شعب ابیطالب، یعنی پریدن استخوان جمجمه‏ها و بیرون زدن حدقه از چشم‏ها، یعنی خون، یعنی جهاد، یعنی شهادت، یعنی غیرت، و در یک کلام یعنی امثال محسن حججی و شهدای مدافع حرم امامت و ولایت.

حجت الاسلام محمدی افزود: اشداء علی الکفار؛ نقطه ریزش‏ها و رویش‏هاست، نقطه جدایی مرد از نامرد، مؤمن از کافر، حسینی از یزیدی، حق از باطل و ذلت از عزت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه رابر در ادامه گفت: آن‏چیزی که شهیدان رجایی و باهنر را در بین مسؤولان اجرایی کشور برجسته و از سایرین متمایز می‏کند، خدمت انقلابی و جهادی این دو شهید است.

حجت الاسلام محمدی با توجه به هفته دولت یادآورشد: به فضل الهی دولت دوازدهم در حالی کار خود را آغاز کرده است که همزمان با هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر و با داشتن تجربه ۴ ساله و پشتوانه حمایت همه ملت و ارکان نظام به‏ ویژه مجلس شورای اسلامی، دیگر جای هیچ عذر و بهانه ‏ای برایشان باقی نمانده است، اکنون وقت پاسخگویی عملی به انتظارات مردم و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب و نیز تدارک و تأمین وعده‏ های داده‌ شده است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) می فرمایند: الایمان حب و بغض؛ ایمان  حب و بغض است، این سندی بر بزرگترین سیاست مدار دنیا که دشمنی با دشمنان خدا مکمل اسلام است.

حجت الاسلام محمدی ضمن دعوت از مردم در نماز عید قربان گفت: روز جمعه،روز عید بزرگ مسلمانان است  ضمن تبریک این عید بزرگ، نماز عید قربان رأس ساعت ۸ در حسینیه جامع برگزار خواهد شد .

وی همچنین به روز سوم شهریورماه سالروز اشغال ایران به وسیله متفقین در سال ۱۳۲۰و هشتم شهریور ماه روز مبارزه با تروریسم پرداخت و نیز کتاب «جلاد دهه ۶۰» را به نوجوانان توصیه کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب