پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:14:31 - شنبه 4 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم باید میوه برنامه های دولت یازدهم را در دولت دوازدهم بچشند/ مشکلات صنایع زغالسنگ و فولاد باید یک بار برای همیشه حل شود
امیری خامکانی گفت: در دولت های نهم و دهم هم در بحث مالی زغالسنگ و هم صندوق فولاد سیاست هایی دنبال شد که نتیجه آن مشکلاتی به دنبال داشت؛ در چهارسال گذشته تلاش هایی صورت گرفت اما یک بار برای همیشه باید مشکل زغالسنگ و فولاد حل شود.

به گزارش “صبح رابر“؛ حسین امیری خامکانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در سه بخش اصلی شامل صنعت و معدن، باغداری و کشاورزی و گردشگری ظرفیت توسعه ای واشتغال زایی دارد، گفت: استان در این سه بخش ظرفیت هایی دارد که می توان اشتغال زایی کرد اما چالش هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

 

 

مردم باید میوه برنامه های دولت یازدهم را در دولت دوازدهم بچشند

 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان عنوان کرد: باید در دولت دوازدهم و به عبارتی دولت دوم آقای روحانی، باید از این ظرفیت ها استفاده عملی و میدانی شده و در خصوص رفع چالش ها نیز عملا اقدام شود؛ باید نامه ها و قراردادها عملیاتی شود، طرح ها و ابتکارات اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه استان عملا تبدیل به اشتغال در همه شهرستان ها و باعث رفع چالش ها ومشکلات کارگری در سه بخش اساسی توسعه استان شود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه این امر باید سرلوحه مدیران استان قرار گیرد، ابراز کرد: ما معتقدیم مردم باید میوه تلاش ها، ابتکارات و برنامه های دولت یازدهم در کشور و استان را در دولت دوازدهم بچشند؛ دولت دوازدهم با یک تیم اقتصادی جدید کار خود را شروع کرد؛ این در حالی است در دولت قبل آقای روحانی، بین تیم اقتصادی هماهنگی و همزبانی وجود نداشت و این ناهماهنگی مشکلاتی ایجاد کرده بود.

 

 

یکی از راه های خروج از رکود و حل مشکلات اقتصادی هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت است

 

 

امیری ادامه داد: همواره این گله وجود داشت که باید بین کل مجموعه تیم اقتصادی شامل وزارت کار، وزارت صنایع و معادن، وزارت اقتصاد، سازمان مدیریت و سایر سازمان های توسعه، هماهنگی وجود می داشت؛ رئیس جمهور هم در معارفه دولت برای رای اعتماد گفت ما این هماهنگی را در دولت جدید به وجود آوردیم که امیدواریم اینگونه باشد.

 

 

وی تاکید کرد: یکی از راه هایی که به خروج از رکود و حل مسائل اقتصادی در دولت جدید کمک می کند، هماهنگی بین تیم اقتصادی است و رئیس جمهور هرکجا که احساس کرد ناهماهنگی ایجاد شده، نباید تا پایان دوره صبر کند بلکه باید فوری عامل ناهماهنگی را برطرف کند.

 

 

ضرورت فعال شدن پروژه های عمرانی کشور در دولت جدید/ انجام پروژه های عمرانی موجب فعال شدن واحدهای تولیدی می شود

 

 

امیری خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی  در دولت دوازدهم باید منسجم کار کند چرا که قطعا انتظاری که مردم در این ۴ ساله دارند نسبت به دوره اول متفاوت است؛ نمایندگان نیز همین انتظار را دارند لذا در دولت جدید باید قطعا برنامه های دولت یازدهم به ثمر بنشیند و مردم آن را بچشند.

 

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف استان از جمله آب، راه، گاز، جاده های روستایی و به ویژه آبیاری مکانیزه در باغات عقب هستیم و باید تخصیصات و اعتبارات بیشتر شود، تصریح کرد: با فعال شدن پروژه های عمرانی در کشور و استان، مصرف مصالح و درنتیجه مصرف تولیدات واحد های تولیدی هم افزایش پیدا می کند؛ بنابراین واحدهای تولیدی فعال می شوند که این امر جلوی تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه ها را گرفته و حقوق کارگران به موقع پرداخت می شود.

 

 

دولت نباید به دلیل ترس از تورم جلوی تزریق پول به پروژه های فعال را بگیرد

 

 

وی اظهار داشت: بخشی از رکود حاکم بر کشور ناشی از فعال نبودن همین پروژه های عمرانی است و دولت نباید برای کنترل نقدینگی و ترس از تورم جلوی تزریق پول به پروژه های فعال را بگیرد؛ پروژه های عمرانی هم زیرساخت کشور هستند و هم با مصرف مصالح، واحدهای تولیدی را فعال می کنند.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چالش همیشگی استان کرمان مسئله آب است، یادآور شد: در این زمینه کارهای مختلفی در حال بررسی است و مدیران در حال تلاشند؛ ما نیز در مجمع نمایندگان استان هم در استان و هم در سطح ملی تلاش کرده و با طرح موضوع و پروژه های مختلف سعی در رفع این مسئله داریم که آخرین برنامه با حضور انجمن توسعه استان و استاندار مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که در این زمینه باید انجام شود، افزایش و توسعه سطح تحت پوشش آبیاری مکانیزه در باغات است که فعال شدن این پروژه مصارف اقلام تولیدی و به کار گیری کارگران را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

 

بحران آب زودتر از آنچه فکر می کردیم مشکل ساز شد/ ضرورت مدیریت منابع آب و میادین آب زیرزمینی در دولت جدید

 

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما راهی جز این نداریم که باید در مصرف صرفه جویی مصرف آب عجله کنیم و این امر در مدیریت منابع آبی کشور موثر است؛ عدم رای اعتماد به آقای بی طرف یک هشدار به ما هم بود که انتقال آب به این راحتی نیست.

 

 

امیری با تاکید بر اینکه مسئله آب زودتر از آنچه فکر می کردیم در کشور مشکل ساز شد و لذا راهی جز مدیریت منابع آب استان نداریم، خطاب به مردم استان، کشاورزان و خانم های خانه دار گفت: اصلی ترین راه جلوگیری از اتمام منابع آبی و داشتن آب برای ادامه حیات، مدیریت منابع آب و مصرف آن است؛ لذا آنچه که باید در چهار سال دولت جدید در استان مدنظر داشته باشیم وعملیاتی شود، استفاده از ظرفیت های استانی وملی برای مدیریت منابع آب موجود و میادین آب زیرزمینی است.

 

 

مشکلات صنایع زغالسنگ و فولاد باید یک بار برای همیشه حل شود

 

 

وی یکی از مشکلات مهم در زرند و کوهبنان را بحث معادن و کارگری دانست و تشریح کرد: ما اولین معادن زغالسنگ کشور را در منطقه کوهبنان و زرند داریم؛ زغالسنگ در چهارسال گذشته در ادامه سال های دولت نهم و دهم، روزهای سختی به کارگران، صنعت زغالسنگ و ما نمایندگان تحمیل کرده است لذا این بحث باید مدیریت شده و با ابتکار عمل حل شود.

 

 

امیری ابراز کرد: معادن تعطیل شده باید فعال شوند؛ در برنامه استان چندین کارخانه فولاد طراحی شده که نیاز به زغالسنگ و مواد اولیه دارد لذا باید تلاش کنیم معادن از این وضع خسته کننده خارج شود و قطعا تعلل در حل این مسائل قابل توجیه نیست.

 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: در این زمینه نیز روزهای سختی پشت سرگذاشتیم؛ در دولت های نهم و دهم هم در بحث مالی زغالسنگ و هم صندوق فولاد سیاست هایی دنبال شد که نتیجه آن مشکلاتی به دنبال داشت؛ در چهارسال گذشته تلاش هایی صورت گرفت اما یک بار برای همیشه باید مشکل زغالسنگ و فولاد حل شود.

 

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال برخی مشکلات صندوق فولاد به نحوی در کشور حل شد و امیدواریم در ۶ ماه دوم هم مشکلی ایجاد نشود و حقوق بازنشستگان زغالسنگ به موقع پرداخت شود؛ آقای ربیعی نیز در برنامه تلویزیونی  دغدغه اصلی خود را صندوق های بازنشستگی از جمله صندوق فولاد عنوان کرد که مسئولین و مدیران استانی باید این مسئله را به سطح ملی منتقل کرده و با ارائه طرح، آن را حل کنیم.

 

 

امیری خاطرنشان کرد: مسائل کارگری در بخش های مختلف زغالسنگ، سنگ آهن، کارخانجات کک سازی،فولاد زرند، کارخانجات کنسانتره سنگ آهن و کنسانتره زغال زرند، گندله زرند و واگن سازی زرند، که از فعال ترین واگن سازی های کشور است، نیز با مشکلاتی مواجه است که باید برطرف گردد؛ قطعا باید به بازار مصرف در سطح کشور و صادرات به کشورهای همسایه نگاه کنیم و دراین زمینه مدیران استانی باید به کمک مدیران ملی و وزرا تلاش کنند.

 

 

ایجاد کارگاه های کوچک برای ایجاد اشتغال نیاز به مدیریت دارد/ پایداری کارگاه های کوچک در سایه مدیریت تولید از مواد اولیه تا بازار محصول

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی ها در سطح استان و حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان اذعان داشت: باید کارگاه های خرد و کوچک راه اندازی شود؛ قطعا بخش های مختلف مانند صنایع غذایی و مواردی که ثبت ملی شده، برای ایجاد اشتغال و تاثیر در اقتصاد استان، نیاز به مدیریت دارند.

 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: این مدیریت از طریق تشکیل تعاونی ها و با طرح روستا تعاون صورت می گیرد که این تعاونی ها به صورت زنجیره ای کار می کنند تا بتوانند تولید را از مواد اولیه تا بازار محصول مدیریت کنند؛ در این صورت کارگاه های خرد می چرخد و پایداری خواهد داشت و در غیر این صورت کارگاه تعطیل می شوند و به سرنوشت مشاغل خانگی وکارگاه های کوچک در دولت نهم و دهم گرفتار می شوند.

 

 

تشکیل تعاونی توسعه در استان گردش مالی ایجاد می کند/ منابع مالی ناشی از تولید پسته باید در استان گردش داشته باشد

 

 

امیری تصریح کرد: کار دیگری که به ویژه در زرند و سایر شهرستان ها باید انجام شود، تشکیل تعاونی توسعه است که از کل ظرفیت های شهرستان شامل منابع مالی وتوان مردمی استفاده کنیم؛ در شهرستان هایی مثل زرند، راور و رفسنجان منابع مالی وجود دارد که باید مدیریت شوند.

 

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به وجود باغات پسته، تشکیل تعاونی توسعه ای که مردم به آن اعتماد کنند، دراستان گردش مالی ایجاد خواهد کرد؛ مدیران استانی به دنبال منابع مالی هستند که این منابع در استان وجود دارد و باید درقالب تعاونی های توسعه، اعتماد ایجاد شود تا مردم منابع مالی خود را در استان سرمایه گذاری کنند.

 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: این منابع مالی ناشی از تولید پسته باید در استان گردش داشته باشد و همچنین شرکت های بزرگ مانند مس و گل گهر باید حساب های بانکی و مالیاتی خود را به استان بیاورند که گردش مالی را افزایش دهد؛ این امور باید در دولت جدید انجام شود و در کنار آن پروژه های راه سازی، گاز و آبیاری مکانیزه در زرند و کوهبنان پیگیری شود.

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب