پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:51:36 - جمعه 17 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غدیر خم، ابر حماسه است /آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور خواهد برد
خطیب جمعه رابر گفت: آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور خواهد برد.

به گزارش “صبح رابر”؛  حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تبریک  پیشاپیش عید الله اکبر ،عید غدیر خم، این عید ولایت و امامت اظهارداشت: یکی از پدیده ها و حماسه های بزرگ که می توان  آن را ابر حماسه نامید، غدیر خم است .

وی افزود: پدیده ای که به درستی همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شدکه توان بسیج کنندگی همه آحاد انسان های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و باجهتی واحد، خواهد داشت زیرا تمامی آنچه را که بشریت دیروز و امروز گمشده خود می داند، درلوای آن خواهد یافت.

خطیب جمعه رابر، امنیت همه جانبه و پایدار، پاکی و طهارت فراگیر، عدالتی استوار، برادری و برابری، کرامت و شرافت انسانی و اخلاق و ادب و هر آنچه از خوبی و زیبایی و خیر آرزوی بشیریت باشد را در حماسه بزرگ غدیر خواند و عنوان داشت: غدیر خم به منزله قلب و نبض حیات بشر است که به پهنای همه تاریخ  از ابتدای خلقت تا کنون و از هم اکنون تا آخر عمر بشر، گستردگی دارد و از طرفی خروجی و پیام آن که ثمره و محصول مجاهدات همه انبیاء الهی از حضرت آدم(ع) تا نبی مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و علیهم اجمعین)می باشد.

وی گفت: چنانچه پیامبر اعظم (ص) در روز عید غدیر خم از جلوه انسان کاملی، پرده برداشت که به واقع محصول رسالت ونبوت بود.

امام جمعه رابر افزود: نبی مکرم اسلام (ص) در روزهای پایانی  آخر سال عمر شریفشان، از جانب حق تعالی  مأموریتی یافت که   طبق آیه شریفه۶۷ سوره مائده ،  اگر درست به انجام نمی رسید، تمام ۲۳ سال رسالتشان  بی نتیجه  و امر نبوت ومجاهدت  تمامی انبیاء عقیم می ماند.

وی با بیان اینکه  غدیر، چکیده از آدم تا خاتم است گفت: امروزه  غالب ادیان آسمانی از مسیحیت و یهودیت گرفته تا دیگر ادیان و مذاهب، به یکی از پیامبران و شخصیت های تاریخ می نازند اما اسلام به عنوان جامع ترین ادیان به جمیع پیامبران، ایمان داشته و با افتخار و نهایت احترام عشق می ورزد و البته از رهگذر ۲۳ سال رسالت نبی خاتم (ص)  مأموریت نبوت را به کمال رسانده است.

حجنت الاسلام صادقی بیان داشت: بیست و سه سالی که با انجام آخرین دستور وحی که به روشنی در خطبه شریف غدیریه منعکس است درحالی به پایان می رسد که دست علوی در دست نبوی قرار داد و بر بلندای عظمت تاریخ بام هستی فریاد برآورد «من کنت و مولاه فهذا علی مولاه..»و سپس دست به دعا بلند کرده و عرضه داشتند: از این پس  همه آحاد بشر برای رسیدن به سعادت مادی و معنوی باید علی بن ابیطالب را که خود تجلی انسان کامل است و سیرت او نیز جریان زلال و پاک زندگی است،  این انسانها باید بشناسند و قطار زندگی خویش را بر ریل  امامت و ولایت که پرچمدار آقا امیرالمومنین (ع)  قرار دهد تا نه تنها بر اکمال دین که بر اتمام  نعمت نیز حجت تمام شود.

امام جمعه رابر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام ) را  الگو و اسوه بشریت در دنیا و میزان سنجش عمل در آخرت برشمرد و گفت: با کمال شرمندگی باید نسبت به آن اعتراف کنیم این است که  حق غدیر خم را به خوبی ادا نکردیم و اگر حقیقت و جوهره غدیر در پهنای هستی و گیتی جلوه نماید، دیگر  هیچ انسانی در روی زمین نخواهد ماند که با یأس و نا امیدی و در نهایت خواری و ذلت و فقر و نابرابری زندگی کند، که پیام غدیرعدالت است و امنیت و با نقشه راهی که در مسیر امامت و ولایت برای همه آحاد بشر ترسیم نموده است، جمیع انسانها حقیقت جو  و آزادیخواه به ویژه مستضعفین و مظلومان را به قله سبز مهدوی (عج) توجه داده وبا وعده تخلف ناپذیرالهی، هدف نهایی را نوید می دهد.

وی افزود: ظرفیت های نهفته در غدیر به اندازه ای است که تمامی نیازها و آرزوهای بشریت  و ملتها و کشورهای جهان را از هر قومیت و نژادی که  باشند قدرت پاسخگویی شایسته و مجاب کننده دارد.

حجت الاسلام صادقی، ثمره مجاهدت انبیاء الهی، در غدیر خم تمامی انسانهادر تمامی عصرها را تا قیام قیامت، مخاطب خویش قرارداده و تا آخر عمر عالم، همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی نوع بشریت را کفایت می کند چه آن که امامت و ولایت نیز همچون رسالت و نبوت، بال دیگر این پرنده خوش اقبال و امید بخش و روح افزاست.

وی گفت: غدیر خم به منزله قلب و نبض حیات، آدمی را به حرکت  سوی پیشرفت و کمال هدایت می کند و یاد و خاطره عیدالله اکبر رادر ذهنها و دلها  تازه می سازد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه باید عید غدیر را مثل عید نوروز با عظمت تر به حساب آوریم گفت: دشمن در تلاش است که واقعه غدیر را در قالب یک داستان و رمانی پیش نبوده بازگو کند وظیفه همه این است که عید غدیر را پر رنگتر جلوه کنید.

وی ضمن دعوت همه آحاد مردم در جشن فردا صبح ساعت ۹ شنبه،در حسینیه  جامع گفت: فردا جشن باعظمتی همراه با برنامه های شاد، اهدای جوایز، مدیحه سرایی، تجلیل از سادات و اطعام  در همین مکان برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به  نسلکشی میانمار در سکوت مدعیان حقوق بشر گفت: امروز وضعیت میانمار به صحنه سنجش انسانیت وحقوق بشر در جهان  تبدیل شده است .

وی افزود: مسلمانان بی دفاعی که قربانی خشونت و نژادپرستی بودائیانی شده اند که کمتر درکی از انسانیت دارند و این نسل کشی در مقابل دیدگان مدعیان دروغین حقوق بشر انجام می شود که هیچ اعتقادی به ارزشهای انسانی و حقوق بشر ندارند.

امام جمعه رابر یادآور شد: مدعیان غربی، هر وقت منافع استماری و امپریالیستی شان اقتضا کند چشم خود را به روی جنایت بشری می بندند.

وی افزود: همزمان با کشتار مسلمانان در کشورهای غرب آسیا، نوع دیگری از نسل کشی در شرق آسیا در حال رخ دادن است .پس از نسل کشی رواندادر سال ۱۹۹۴،بسیاری بر این باوربودند که دوران نسل کشی و جنایت علیه بشریت در جهان سرآمده است و دیگرشاهدچنین جنایاتی در کره خاکی نخواهیم بود اما با گذشت مدت کوتاهی از فاجعه تلخ رواندا همچنان شاهد نسل کشیها هستیم و این بار مسلمانان میانمار تاوان چنین فاجعه انسانی را پرداخت می کنند، انسانهایی که تنها به جرم مسلمان بودن توسط بودائیان افراطی و نژادپرست کشته می شوند.

وی در ادامه بیان داشت: دولت میانمار مسلمانان روهینگیا را شهروندان خارجی قلمداد می کند اما مردمان این منطقه از  صدها سال پیش در این کشور سکونت داشته اند. میانمارخشونتها علیه مسلمانان را به بهانه مقابله با مظنونان تروریستی در مرزهای این کشور توجیه می کند اما مسلمانان روهینگیا به شیوه مسالمت آمیز در این کشور زندگی می کنند و هیچ اقدام تروریستی سازمان یافته در این کشور به ثبت نرسیده است.

خطیب جمعه رابر گفت: مقامات واشنگتن زمانی که جنگنده های روسی، تروریست های جانی و خونخوار در سوریه را تار و مار می کنند ، رگ حقوق بشری شان به جوش می آید و اینگونه القا می کنندکه جنایت علیه بشریت صورت گرفته و حتی موضوع را به چارچوب سازمان ملل می کشانند تا نشان دهند که حقوق بشر برای غرب از هر چیزی مهم تر است، اما در مقابل مسلمانانی که تهدیدی برای دولت میانمار و بودائیان این کشور نیستند، هیچ اقدام مؤثری انجام نمی دهند و دهان آن ها در مقابل این هولوکاست انسانی قفل می شود.

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: آمریکا نه تنها واکنشی نسبت به این نسل کشی انجام نداده بلکه در اقدامی سخیفانه اخبرا اعلام کرده است که تحریم های میانمار را لغو می کند. با در نظر گرفتن سیاست ها و واضع غرب در مقابل میانمار این گونه می توان حدس زد که آمریکا در ظاهر از این فاجعه انسانی حمایت میکند زیرا برای واشنگتن تسلط بر منابع طبیعی میانمار بیش از هر چیز دیگری اولویت دارد  چرا که با حضور گسترده در این کشور شرق آسیایی علاوه بر این که انرژی مورد نیاز خود را به دست می آورد می تواند رقیب قدرتمند خود یعنی چین را از نزدیک مهار و کنترل کند.

وی در بخش دیگر سخنان خودگفت: طی هفته اخیر، تحولات تازه ای در زمینه توافق هسته ای میانایران و اعضای ۵+۱به وقوع پیوست گقت: سفر نیکی هیلی به وین و دیدار وی با آمانو و تأیید دوباره پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام توسط آژانس، چالش بر سر بازرسی آژانس از اماکن نظامی ایران، ارائه طرح جان بولتون برای خروج آمریکا ازبرجام و واکنش مقامات وزارت امورخارجه کشورمان نسبت به این طرح و مواردی از این قبیل، نشان می دهد که تحرکات هدفمندی از سوی ایالات متحده آمریکا در مواجهه با توافق هسته ای آغاز شده است.

وی افزود: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که در روزهای گذشته به اتریش سفر کرده بود تا در وین با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کند، درباره هدف این سفر که نام آن را «مأموریت حقیقت یاب» گذاشته است در مصاحبه ای ادعا کرده؛ «اگر شما به اماکن نظامی ، در دانشگاه ها و اماکن شبیه آن وجود داشته است تاکنون مسائلی در ان اماکن وجود داشته است ، بنابراین آیا آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان از این که مسائلی دیگر وجود ندارند، این اماکن را مد نظر قرار داده اند ؟.

وی در ادامه اذعان داشت: این مواضع شیطانی و باج خواهانه مقامات آمریکایی نشان می دهد که آنان به دنبال هدف دیگری همچون: معرفی کردن ایران به عنوان تهدیدی برای صلح، ثبات و امنیت  فضای بین المللی، تفسیر یکجانبه از متن برجام که عبارت آن عمدتا دو یا چند پهلو است، توسعه تحریم های غیر هسته ای و حفظ سایه تحریم برسر ایران، معرفی کردن ایران به عنوان ناقض روح برجام ، تحمیل مذاکرات مجدد برجامی به ایران، بازگشایی مجدد پرونده PMD(بازرسی از مراکز نظامی ایران ) هستند.

امام جمعه رابرخاطرنشان کرد: آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور خواهد برد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب