پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:12:26 - شنبه 25 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معدن مس درآلو طبق مستندات و واقعیات متعلق به شهرستان رابر است + مدارک
در واکنش به شبهات اخیر درمورد معدن درآلو مستنداتی را مبنی بر تعلق معدن به شهرستان رابر را مشاهده نمایید.

به گزارش “صبح رابر”؛ پس از شبهات مطرح شده درخصوص تابعیت معدن مس درآلو رابر در واکنش به این شبهات مستنداتی را مبنی بر تعلق معدن به شهرستان رابر اعلام میدارم.
در راستای رفع ابهام مرزی حد فاصل شهرستانهای بردسیر و رابر و تعیین تابعیت معدن درآلو , استاندار وقت کرمان در تاریخ  ۲۵ اردیبهشت سال ۹۱ که دیدار با امام جمعه بردسیر و اعضای شورای شهر و معتمدین شهرستان داشت گفت: با توجه به کار کارشناسی که انجام شده معدن درآلو متعلق به شهرستان رابر است.
متن این خبر که معدن درآلو متعلق به شهرستان رابر است در روزنامه سپهر بردسیر سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۱ منتشر شدو همین روزنامه در تاریخ ۲۰ شهریور سال ۹۶ آگهی فراخوان حقابه بران سد رسوب گیر در دست اقدام معدن درآلو بردسیر را منتشر نموده که گلایمندی و شایعات زیادی را در پی داشت.


معدن مس درآلو رابر یکی از مهمترین ظرفیت های معدنی و تنها کارخانه این شهرستان محسوب می شود که قادر است با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن کنسانتره، چرخش مالی اقتصادی شهرستان رابر را به کلی تغییر دهد.
معدن مس درآلو یکی از پتانسیل ها و ذخایر بزرگ معدنی مس کشور است که ذخیره اثبات شده این معدن بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن با عیار متوسط ۴۵ صدم است و با ظرفیت تولید کنسانتره ای بالغ بر ۱۲۰ هزار تن کنسانتره در آینده یکی از قطب های تولید کنسانتره شرکت ملی صنایع مس ایران و کشور خواهد بود.
هر چند که بکارگیری نیروهای  غیر بومی در معدن مس  صدای امام جمعه شهرستان را هم درآورد و در خطبه های این هفته گفتند: اگر شایعات در مورد معدن درآلو به واقعیت بپیوند با حمایت مردم در معدن درآلو زنجیره انسانی خواهد بست.
وی با اشاره به حمایت نیروی رابری در معدن درآلو از فرماندار شهرستان رابر خواست که شورای اداری رابر را در معدن درآلو تشکیل دهد در غیر اینصورت شورای فرهنگی رابر را تشکیل و انقلابی عمل میکند.
امام جمعه رابر در جلسه شورای اداری رابر با تأکید بر اینکه وظیفه ما دفاع از حقوق مردم است، گفت: در راستای وظیفه خود از حق قانونی معدن درآلو رابر برای مردم این شهرستان نخواهیم گذشت.
حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به بعضی شایعه پراکنی‌ها در مورد معدن درآلو گفت: معدن درآلو تماما متعلق به رابر است، اما متاسفانه بیشتر نیروهای آن غیربومی هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان در جلسه شورای اداری رابر نیز گفت: هرگز اجازه تغییر مرزها را در استان کرمان نخواهیم داد.
علی اسکندری در مورد معدن درآلو گفت: هر اقدامی در حوزه تغییر مرزهای جغرافیایی براساس نقشه انجام می‌شود و مرزهای منابع طبیعی با محیط زیست و سایر حوزه‌ها تفاوت دارد.
وی افزود: به عنوان مدیرکل تقسیمات کشوری استان کرمان، هرگز اجازه تغییر مرزها را نخواهم داد.
در ادامه مستندات و مدارک مبنی بر اینکه معدن درآلو متعلق به شهرستان رابر است را مشاهده کنید:


این معدن در نزدیکی بخش هنزا از توابع شهرستان رابر و در فاصله ۳۷کیلومتری معدن درآلو قرار دارد و در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان کرمان واقع شده است

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب