پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:13:20 - شنبه 1 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام عاشورا غیرت دینی است/موکبی در کربلا به نام شهدای شهرستان رابر برپا شده است
خطیب جمعه رابرگفت : از رموز حادثه عاشورا غیرت دینی است که خود را به خوبی نشان داد به تعبیر استاد مطهری در روز عاشورا، شجاعت بدنی و غیرت دینی با وجود سیدالشهدا آشکار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی اولین جمعه ماه محرم در رابر با  عرض تسلیت ‌ماه‌ محرم الحرام ۱۴۳۹هجری ‌قمری گفت : از رموز حادثه عاشورا غیرت دینی است  که خود را به خوبی نشان داد به تعبیر استاد مطهری در روز عاشورا، شجاعت بدنی و غیرت دینی با وجود سیدالشهدا آشکار شد این است که  انسان را در برابر تخلفات از مسیر حق و عدالت و احکام الهی خاموش ننشیند و بی تفاوت نگذرد و کسانی که با خونسردی  از کنار این امور میگذرد فاقد غیرت دینی است.

وی افزود:غیرت دینی عامل بسیار مهم برای دفاع از قوانین اسلام و احیاء امر به معروف و از میان بردن منکرات است.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: منظور از اصلاح امت در وصیت نامه امام حسین (ع) ، اصلاح در مقابل فساد است به معنای کار شایسته است

وی یادآور شد: باید در مقابل فساد (فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی)  ایستاد، امام حسین (ع)قیام کرد تااین فسادها را از بین ببرد.اما حرکت مهم است اگر فسادی در جامعه رخ میدهد  و آرام بنشینیذ یعنی فساد را حمایت کردید  واگر ارام بنشینید  دشمن در منازل  هم  ورود پیدا می کند.

امام جمعه رابر با اشاره به گزافه‏ گویى‏ هاى رئیس جمهوربی سیاست آمریکادر نشست های مجمعع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: زمان آن فرا رسیده است که به نظام دیگر خارج از قانون اشاره کنیم که از مرگ بر آمریکا و نابودى اسرائیل و ملت ‏هاى بیشترى در این سالن سخن مى گوید.

وی افزود: ترامپ مدعى شد ایران از پول نفت براى تأمین مالى حزب‏ الله استفاده مى ‏کند که عرب‏ ها و مسلمانان بی ‏گناه را به قتل مى‏ رسانند، باید با ایران که فقط خشونت و هرج‏ ومرج صادر مى ‏کند، مقابله کنیم. ایران به تقویت دیکتاتورى بشار اسد کمک کرد و جنگ در یمن را هدایت مى‏کند. توافق هسته ‏اى با ایران بدترین توافقنامه در طول تاریخ آمریکا بود. این توافقنامه یک‏جانبه است. به ‏صراحت بگویم این توافقنامه مایه شرمندگى و خجالت براى آمریکا بوده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه بیان داشت:  ترامپ میگوید: اکنون زمان آن است کل جهان به ما بپیوندند و از دولت ایران بخواهند تا دیگر دنبال مرگ و ویرانى نباشد. اکنون زمان آن است ایران همه آمریکایى ‏ها و شهروندان دیگر کشورها را که با بى ‏عدالتى زندانى کرده است، آزاد کند. ما دیگر نمى‏ توانیم اجازه دهیم از ما سوءاستفاده شود یا ما را وارد توافقنامه‏ هاى یک‏طرفه کنند که در آن آمریکا در مقابل، چیزى به ‏دست نمى‏ آورد.

وی  با بیان سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع نمایندگان خبرگان رهبری تأکیدکرد: رهبر انقلاب با اشاره به سخنان سخیف، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیرواقعیِ رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل فرمودند: این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است زیرا آمریکایی‌ها از اینکه نقشه‌های چندین ساله آنها در منطقه غرب آسیا، با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران، نقش بر آب شده است، به شدت ناراحت و عصبانی هستند.

خطیب جمعه رابر گفت: رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بیگانه نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند، فرمودند:  من نمی‌گویم با دنیا قطع رابطه کنیم و از اول انقلاب تا کنون همواره بر ارتباطات گسترده با دنیا تأکید داشته‌ام اما می‌گویم «پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید!»

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص موضوع اتکاء به بیگانه، به مذاکرات هسته‌ای نیزاشاره کردند و گفتند: اشکالی که نسبت به مذاکرات هسته‌ای داشته و داریم و مکرر نیز در جلسات با مسئولان مطرح کردیم این است که مذاکره اشکالی نداشت اما باید در این مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود.

حجت الاسلام صادقی با تقدیر از رئیس جمهور و با اشاره به سخنان روحانی گفت: رئیس جمهوربا سخنان خود دهان اینها را بست و گفت: ادبیات جاهلانه، زشت، کینه توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه‌ای که از زبان رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن سازمان ملل نبود بلکه در تقابل با خواسته امروز ملت‌ها از این اجلاس یعنی اتحاد دولت‌ها برای مقابله با جنگ و تروریسم  قرار داشت.

وی افزود: رئیس جمهور ایران گفت: در همین جا اعلام می‌کنم که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از جمله توانمندی های موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، و جلوگیری از ماجراجویی بیخردان هدف گذاری شده است. مردم شهرهای مختلف ما در جنگ تحمیلی هشت ساله قربانی موشک های دوربرد رژیم صدام بودند و ما هرگز اجازه تکرار چنین جاه طلبی های فاجعه بار را نخواهیم داد.

وی گفت: دعا می کنیم از امروز دولت محکم در مقابل استکبار جهانی مخصوصا آمریکا بایستند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلى از سوى رژیم بعث عراق علیه جمهورى اسلامى ایران، به‏ عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذارى شده است افزود: از ویژگى‏ هاى دفاع مقدس؛ معنویت جبهه ‏هاى جنگ و دفاع مقدس، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، بى ‏اعتنایى به دنیاو شهادت‏ طلبى رزمندگان در دفاع مقدس‏ است که باید در جامعه تزریق شود.

وی بر دفاع مقدس ولزوم بهره‏ گیرى ازظرفیت‏هاى معنوى آن درزمان حال تأکید کرد و افزود: سردار شهید، مهدى زین ‏الدین، درباره مقاومت و ایستادگى و تأثیر آن در پیروزى مى ‏گوید: «تنها کسانى‏ که در صحنه نبرد راست‏قامت انند که به خداوند اتکال نمایند و با توکل بر او پیش بتازند. نه در سختى‏ ها و نه در پیروزى‏ها، در هیچ کجا از یاد او غافل نشوند و محکم و مقاوم چون کوه بایستند و دشمن را از پاى درآورند و این صفت فقط مخصوص رزمندگان اسلام است. در هیچ کجاى دنیا آن کسانى‏ که اعتقاد به خداوند و اعتقاد به معاد روز قیامت ندارند، نمى‏ توانند داراى چنین مقاومت و ایستادگى باشند. رمز پیروزى صحنه نبرد، مقاومت و ایستادگى است.»

حجت الاسلام صادقی  از موکبی در کربلا  به نام شهدای شهرستان رابرخبر داد و گفت: این افتخار برای رابریها و در رأس آن حاج  قاسم سلیمانی است که نیاز به حمایت و کمک شما خواهران و برادران رابری دارد.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین از نجف تا کربلاگفت: حادثه بسیار بزرگی که  هر سال نسبت به سال  قبل  پر رنگ تر و با عظمت تر باشد در این موکب شهدای شهرستان رابر قرار است به تعداد ۴هزار صبحانه، نهار و شام در هر ۲۴ ساعت شبانه روز به مدت  ۱۵ روز همراه با  اسکان زائرین راه اندازی شده است عاشقان اهل بیت (ع) می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را جهت حمایت از این موکب  به دفتر نماز جمعه شهرستان یا ستاد بازسازی عتبات و عالیات تحویل دهند و یقیناً شما مردم آن حمایت را خواهید داشت.

وی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به  هفته جهانی  سالمندگفت: یکی از استعمارگران انگلیس، در بحث خانه سالمندان  توانست  ضربه  خودش را بزند و اینک  هر چه جامعه جلو تر می رود سالمندان ما از  احترام کمتری برخوردار می شوند.

امام جمعه رابر پدر و مادران سالمند را برکت روی زمین خواند و گفت: احترام سالمندان را در خانواده داشته باشید و  اختلافات خواهر و برادریتان را بر پدر و مادر خود تحمیل نکنید .

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سرکشی اخیر خود از روستاهای بخش هنزاء گفت:  ۳۸ سال از نظام جمهوری اسلامی میگذرد اما هنوز در بخش  هنزاء و مرکزی کم و کاستی های وجود دارد  که در پنج روستا گورساروئیه ؛ پایزبر، زربران، کنگری  غسالخانه ندارند و  اگر زنی  بمیرد مجبورند   یک  چادر دور میت بگیرند و چند نفر هم برای غسل میت مثل زمان قدیم آب گرم  کنند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه معدن درآلو قول حمایت داده خاطرنشان کرد:  هر کس در حد توان کمک و یاری نمایید که مشکلات شهرستان را به بهترین وجه مرتفع سازیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب