پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:13:05 - یکشنبه 2 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تزکیه مقدم بر تعلیم است/نگاه با صلابت شهید حججی، بزرگی را به ما هدیه داد
رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نگاه با صلابت شهید حججی، بزرگی و صلابت را  به ما هدیه داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن  عرض تسلیت ایام الله حسینی ماه محرم در هفته دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان گفت:  شما باید راه  بزرگان را ادامه دهید که با عملشان در راه ابی عبدالله (علیه السلام ) پیشی گرفتند.

وی  طبق قرآن تزکیه را  مقدم بر تعلیم خواند و گفت: هر یک از دانش آموزان ازخودشان موظف اند یک برنامه جامع و کاملی از تزکیه نفس داشته باشند چرا که  تزکیه اختیارنکردن باعث به  بیراهه رفتن می شود.

امام جمعه رابر با بیان  عدم تزکیه موجب هر جنایات و بلایی می شود افزود: سعی کنید تزکیه به همراه علم داشته باشید که  تزکیه به تنهایی فساد دارد در  بمباران هیروشیما می بینید علم داشتند اما تزکیه نداشتند.

وی با بیان اینکه تزکیه یا ریاضت به معنی  ورزش دادن نفسمان ؛ اینکه هر چه که نفس می خواهد تابع آن نباشید افزود: فضای مسوم مجازی که  رخنه کرده است  اگر ریاضت و تزکیه داشته باشید مقابله با آن خواسته نفست کنیدآنموقع یک فرد عالم در جامعه می شوید .

حجت الاسلام صادقی خطاب به مدیران مدارس با اظهار گلایمندی از اینکه در جامعه امروزی بحث پرورشی ضعیف شده است افزود: چرا سرمایه روی پرورشی نمی گذارند بحث پرورشی در مدارس ضعیف است.

وی با بیان اینکه امسال  در بحث پرورشی جایگاه خودش را  مثل درس  ریاضی و فیزیک داشته و  وقت بگذاریدگفت: به پرورشی بها دهید در جامعه امروزی فضای مسموم در فضای مجازی موجود می باشد باید در بحث پرورشی قوی عمل کنید.

امام جمعه رابر گفت: در مقابل کم کاری  مدیران نسبت به پرورشی باید جواب اهل بیت(ع) و شهید حججی دهند، شما مادران این جامعه اگر در زمان تحصیل پرورش یافته مکتب اهل بیت(علیه السلام ) نباشد در جامعه درگیر مشکلات زیادی می شود.

سیف الدینی رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دراین مراسم گفت: اول مهر، رخداد ملی بهار تعلیم و تربیت در سراسر کشور از کوچکترین واحد آموزشی با دو دانش آموز با بیشترین واحد آموزشی با ۱۲۰هزاردانش آموز در یکی از نواحی است.

وی ضمن تقدیر تشکر از بانیان این مراسم افزود: امسال اول مهر، بازگشایی مدارس مقارن با  دو حادثه مهم تاثیر گذارشد.

سیف الدینی  خود این هفته را یک منظومه ای از خوبی ها و بزرگی ها این ملت عزیز و با عظمت خواست شهرستان رابر دانست و گفت:  شهرستان رابر معروف به شهر شهیدان و شهرسردار سلیمانی مایه فخر و مباهات جهان اسلام و جهان تشیع است امید است بتونیم ادامه دهنده راه آن بزرگان و اهداف متعالی باشیم.

وی با بیان اینکه این هفته مقارن با محرم الاحرام است عنوان کرد: باید یاد امام حسین(ع) در زندگیمان استمرار داشته باشد.

سیف الدینی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از شهید قباد به نام حبیب جنگ نام می برندافزود: به رسم امانت ارج میداریم  ورود شما را به دنیای تعلیم و تربیت و دنیای دانایی است و شما لشکر مبارزه با جهل و نادانی هستید.

وی با بیان اینکه  کار فرهنگی متعلق به یک نهاد خاص نیست گفت:  کار فرهنگی یک کار همگانی است، ما در این شهرستان دغدغه فرهنگی مان خیلی کمتر است .

این مسئول گفت: نگاه با صلابت شهید حججی، بزرگی و صلابت را  به ما هدیه داد.

وی با اشاره به رتبه یک استانی رابر در جشنوار خوارزمی و در جشنواره نوآوری گفت: توقع همیشگی این است که تحصیل ، تهذیب و ورزش را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش رابر نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم و تشکر گفت: گرامی میداریم هفته دفاع مقدس را، مردانگی هایی که ماندگار در تاریخ و  برای ما هم  عزت و سربلندی  بخشیدند یاد آن مردانی که بی هیچ نام و نشانی، نشان بخشیدند.

وی با گرامیداشت  اول محرم است گفت: امیدواریم بیش از آنکه دغدغه  فهمیدن ریاضی و فیزیک و ادبیات را داشته باشیم  دغددغه دین و اخلاق بچه هایمان را داشته باشیم، آنچه بیش از هر چیزی در آن  زمان ضرورت احساس می شود همین دنیای پر صدا و امواج؛ صدای مهربان ما به گوش بچه ها برسد.

سلیمانی روز اول مهر، روز درس خواندن و کتاب کلاس را روز ملی و ماندنی خواند و گفت: چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی امیدواریم این روز، روزی باشدکه بچه ها به آن افتخار کنند .

وی گفت: همه باید به این  فهم  مشترک  برسیم که کتاب و کلاس  اگر راه میخواهید  در پیش بگیرد گذرش از کلاس و مدرسه است  که مدرسه  باید حسین شناسی و دین  شناسی و اخلاق شناسی را آموزش دهد، مدرسه است که  باید علم دهد تا دنیا تسخیر شود.

مدیر آموزش و پرورش سالی پر از خیر و برکت برای همه همکاران و دانش آموزان آرزو کرد.

گفتنی است؛ از دیگر برنامه های این مراسم روایتگری امیر محمدی راوی استان کرمان، مداحی  و نواختن زنگ مهر و مهربانی بود.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب