پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:56:46 - پنجشنبه 6 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از ایستگاه های صلواتی تا برپایی هیئت های سوگواری حسینی در رابر /تصاویر
مردم دیار ولایی شهرستان رابر هر یک به نوعی عشق و ارادت خود را در عزای شهادت مظلومانه سالار شهیدان ویاران باوفایش به نمایش می گذارد.

به گزارش “صبح رابر”، تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی می باشد عرصه دفاع مقدس ملت بزرگ ایران نمایشی زیبا از لبیک خونین به ندای استغاثه شهید کربلا بود. شهدای ۸ سال دفاع مقدس که به یاری حسین زمان خویش حضرت روح الله(ره)، شتافتند تربیت یافتگان مکتب عاشورا و روضه های حسینی بودند که با شور و شوق نینوایی به سوی کربلا رفتند و کربلایی شدند.

مردم سرزمین ولایی شهرستان رابر هرساله با آغاز ماه حزن انگیز محرم با ادای ارادت خالصانه به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع)و هفتاد و دو تن شهدای دشت کربلا آئین های عزاداری سالار و سرور شهیدان را برگزار می کنند.
سوگواری دیار رابر در این ایام جلوه ای دیگر از افتخارات مردم این شهرستان را به نمایش می گذارد و توسل به ابا عبدالله الحسین (ع) و جوش و خروش در مراسم عزای حسنی در وجود تمامی اقشار مردم این شهرستان  موج می زند.
پیر و جوان،زن و مرد و کودکان و نوجوانان این دیار عاشق اهل بیت سر از پا ناشناخته، مساجد وتکایا مملو از عاشقان ابی عبدالله (ع) درسوگ سید الشهداء(ع) عزاداری می کنند هر کس به نوعی ابراز ارادت و تجدید میثاق با سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) می کند. از ایستگاه های صلواتی،شب شعر عاشورایی، ویزیت رایگان بیماران، غباروبی گلزار شهداء، برپایی نمایشگاه، در این ایام حزن انگیز آیین عزاداری سنتی سینه زنی ،زنجیر زنی و تعزیه خوانی مردم این دیار زبانزد عام و خاص است.
به منظور حفظ و صیانت از دستاوردهای قیام عاشورا و یادآوری حماسه کربلا و رشادتهای سرور و سالار شهیدان، حرکت نمادین کاروان اباعبدالله الحسین (ع) توسط هییت انصارالحسین ننیز علیا، صبح روز جمعه مصادف با هشتم محرم از میدان فاطمه الزهرا شهرستان رابر در مسیر خیابان اصلی راس ساعت۸  نیز برگزار میشود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب