پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:41:35 - جمعه 21 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ترساندن آمریکا از محکوم شدن مثل ترساندن مرده از بیمارى طاعون است/سپاه رانت خوار و رانت پذیر نیست
خطیب جمعه رابر، امید به محکوم شدن آمریکا در صورت نقض برجام  را امیدی واهی و بیخودی خواند و گفت: آنان که قرار است روزى آمریکا را به ‏دلیل نقض عهد محکوم کنند، اگر راست مى‏ گویند در همین اوضاع فعلى، بانک‏هاى کشورهاى غربى و شرقى! که از ترس آمریکا با ایران همکارى نمى‏کنند به همکارى با ایران اقدام کنند، محکوم کردن آمریکا پیشکش.

به گزارش” صبح رابر “؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر  در خطبه های دشمن شکن این هفته با اشاره به ادامه مباحث هفته قبل؛ نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگهای گوناگون دانست و اظهار داشت : مهمترین ویژگی معنویت در خانواده باور به وجود خداوند سبحان، اعتقاد به معاد، تسلیم در برابر فرامین الهی است.

وی با بیان اینکه  با وجود این امورمعنویی در میان اعضای خانواده مشکلات کمتر و فضای آن خانواده را روحانی و معنوی خواند و گفت: در جامعه ای که همان باور به وجود خدا، اعتقاد به معاد و تسلیم در برابر فرامین الهی نباشد آسیب های فردی و اجتماعی به وجود آید.

امام جمعه رابر با اشاره به آیات ۷تا۱۰سوره مبارکه انسان افزود: دو خانواده معنوی که قرآن آنها را الگویی برای ما قرار دادند؛ وجود مقدس حضرت زهرا(س) و حسنین و زینبین، خانواده فاطمی که  یکسری شاخصه ها دارد انسانها باید این باور دینی را در  خودش تقویت کند که در گرفتاری، مشکلات و بیماری  علاوه بر دکتر و دارو به دنبال معنویت ها هم باشد در استان کرمان این اعتقاد نذر بین مردم واقعا شایسته و بایسته است.

روحیه خداترسی برای انسان حیامی آورد

وی از شاخصه های الگو های فاطمی روحیه خداپرستی، معادترسی، اخلاص، اطعام وانفاق برشمرد و گفت: معادترسی؛ باید در کانون خانواده تعلیم داده شود، روحیه خداترسی و باوربه اینکه خداوند شاهد و ناظراعمال است برای انسان حیا می آورد.

خطیب جمعه رابر در ادامه افزود: حیا، جلوی لاابالی گری و بی مبالاتی را می گیرد و وجود خداوند در همه عرصه ها یعنی احساس با معنابودن جهان هستی، این احساس علاوه بر بازدارندگی انسان از ارتکاب به گناه، بروز خطا و ظهور چالش های فراوان در زندگی باعث توجه به خدا و درنتیجه خداباوری وتوسل به حضرت حق را به دنبال دارد.

وی شاهدان و ناظران بر اعمال را علاوه بر خداوند، پیامبران، امامان معصوم، ملائکه، شهدا و خصوصا امام زمان(ع) خواند و گفت : باالگو گیری از این شاخص‌ها های قرآنی که مولفه های زیادی به دنبال دارد و اجرایی کردن  آن در خانواده ها و جریان و سریان پیداکردن روح معنویت در خانواده و جامعه، می توان جلوی  بسیاری ازآسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی را سد کرد.

شعله های آتشی که مسجد جامع کرمان رابه آتش کشید چراغی برای  راه عاشقان امام  و انقلاب شد

خطیب جمعه رابردر بخش دیگر سخنانش  با اشاره به ۲۴  مهرماه، سالروز واقعه به آتش کشیده ‏شدن مسجد جامع شهر کرمان به دست دژخیمان رژیم پهلوى بیان داشت: ۲۴ مهرماه یکی از برگ های افتخار دیار کریمان است، کار خوب در اذهان می ماند ولو اینکه هزاران سال از آن بگذرد.

وی با اشاره به آن روزساعت ۱۰صبح  برگزاری چهلمین روز شهادت شهدای  ۱۷ شهریور تهران در مسجد جامع کرمان افزود:  ۲۴ مهرماه یادآورشجاعت و دلاورمردی زنان و مردمان دیار کریمان است، یاد آور مشت های مردمان دارامان است، ۲۴ مهر یا مسجد جامع کرمان، پیوند عمیقی دارد، مگر می شود ۲۴ مهروخاطره به آتش کشیدن مسجد جامع را فراموش کرد؛ رویدادی که نقطه عطف انقلاب در این دیار و عاملی برای تحرک بیشتر مردمان عدالت خواه ایران در سایر شهرها شد.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت : کسی پاسخ این سؤال رانداد که به چه گناهی کشته و زخمی شدند آن هم مردمان کریمی که می خواستند سربلندی را مزه مزه کنند به چه جرمی مسجد را به آتش کشیدند، آیا این نشانه زبونی رژیم  پهلوی نبوده است .

وی عنوان داشت: این رویداد ثابت کرد که دژخیمان پهلوی برای حفظ تاج و تخت پادشاهی از هیچ رفتار نادرستی دریغ نمی کند، شعله های آتشی که مسجد جامع کرمان رابه آتش کشید چراغی برای  راه عاشقان امام  و انقلاب شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه ۲۴ مهر و مسجد جامع کرمان از یاد نخواهد رفت تا زمانی که خاطره سربلندی ایران جاودانه بماندافزود:  آتشی که قرآنهای مسجد را در برگرفت تلنگری برای وجدانهای به خاک رفته شد،که زبونی خاندان پهلوی را باورنکردند و  ۲۴ مهرماه؛ خاطره تلخ اما غرور آفرین برای این مردمان این دیار است.

وی خاطره ۲۴ مهرماه و یاد شهیدان بزرگ را  با صلوات گرامی داشت.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سخنرانى رییس جمهور در  آغاز تحصیل دانشگاهها که اظهار داشت: «پیغمبر با وجود آن‏‏که کفار «فى کل مره» عهدها را نقض کردند، با آن‏‏ها توافق کرد. کسى پیدا مى‏‏شود که نعوذ بالله بگوید پیغمبر ساده ‏‏لوحى کرد؟ چرا بعد از آن که دفعه اول کفار پیمان را نقض کردند، بار دیگر به آن‏‏ها اعتماد کرد و با آن‏‏ها مجدداً عهد بست؟»افزود: اگرچه در تفاسیر نکته مورد نظر رییس جمهور مطرح شده اما توجه به آیات بعدى آیه مزبور نوع دیگرى از برخورد که جواز نقض پیمان باشد را نیز مطرح نموده که براى نسبت دادن به قرآن، توجه به هر دو جهت لازم و مکمل یکدیگر است و تکیه بر یکى از دو جهت، برداشتى ناقص را موجب خواهد شد.

وی گفت: هم‏چنین دقت در مجموعه این آیات مى‏ فهماند که جواز معاهده در پى نقض‏هاى متعدد، به فرض قبول، صرفا به عقد قرارداد جدید البته با وجود شرایط اعتماد،مربوط بوده و به استمرار قراردادى مانند برجام که مکرر مورد بدعهدى طرف مقابل واقع شده، مربوط نمى‏ باشد.

حجت الاسلام صادقی افزود: اما سؤال اینجاست که آیا برداشت جواز بستن پیمان‏هاى متعدد علی‏رغم نقض پیمان‏هاى متعدد دشمن بر وضعیت فعلى برجام قابل انطباق است.

وی با بیان اینکه چرا رییس جمهور این سخنان را در حوزه مطرح نمی کنند تأکید کرد: برداشت صحیح از آیه این نیست که هر چقدر طرف مقابل بدعهدى کند ما به عهدمان وفاداریم بلکه معناى صحیح آن است که حتى به صرف خوف از نقض عهد و توطئه دشمن، در نقض پیمان (با اعلام قبلى) بر دشمن پیشى مى‏ گیریم و در عین حال در صورت وجود شرایط، قابلیت اعتماد در دعوتهاى بعدى، نسبت به تجدید پیمان جدید اقدام می‏ شود.

ترساندن آمریکا از محکوم شدن مثل ترساندن مرده از بیمارى طاعون است

خطیب جمعه رابر، امید به محکوم شدن آمریکا در صورت نقض برجام  را امیدی واهی و بیخودی خواند و گفت: اولاً باید گفت که آنان که قرار است روزى آمریکا را به ‏دلیل نقض عهد محکوم کنند، اگر راست مى‏ گویند در همین اوضاع فعلى، بانک‏هاى کشورهاى غربى و شرقى! که از ترس آمریکا با ایران همکارى نمى‏کنند به همکارى با ایران اقدام کنند، محکوم کردن آمریکا پیشکش….

وی افزود: ثانیاً ترساندن آمریکا از محکوم شدن مثل ترساندن مرده از بیمارى طاعون است. به سخن دیگر این‏که مگر از محکوم شدن آمریکا در قبال جنگ ویتنام و حوادث پاناما و بمباران هسته‏اى ژاپن، چه چیزى عاید منتقدان شد که قرار است از محکوم شدن آمریکا در قبال برجام شود؟!

حجت الاسلام صادقی در ادامه گفت:  ثالثاً شوربختانه بایستى اشاره کرد که این فرض از روز اول هم غلط بودامام که قبول داشتید چرا به حرف امام گوش ندادید  زیرا هیچ بخشى از سازمان‏هاى بین‏المللى در اختیار حقیقت نیستند که قرار باشد در روز مبادا به کمک ایران بشتابند و خباثت آمریکا را ثابت کنند.

وی، با بیان اینکه دنبال این نباشیم آمریکا ازایران عذرخواهی کند یادآور شد: این اشتباه بود که یک روز به آمریکا اعتماد شود اما مدتى بعد مجبور به عقب ‏نشینى و اعلام اعتماد به آژانس اتمى گردد، اکنون نیز که آقاى آمانو صراحتاً بر بازدید از اماکن نظامى ایران تأکید کرده است، آیا ساده‏ لوحى نیست که در این فرایند، کسى منتظر ظهور حقیقت و محکوم شدن آمریکا باشد؟!

حجت الاسلام صادقی با اشاره به قانون کاتسا گفت: قانون کاتسا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که براساس آن ایران، کره شمالى و روسیه هدف قرار گرفته شده‏ اند.

وی افزود: این قانون راهبرد منطقه ‏اى مقابله با تهدیدهاى متعارف و غیرمتوازن ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، اعمال تحریم ‏هاى بیشتر در پاسخ به برنامه موشک‏ هاى بالستیک ایران، اعمال تحریم‏هاى مرتبط با تروریسم در رابطه با سپاه پاسداران، اعمال تحریم ‏هاى بیشتر در رابطه با اشخاص مسؤول در نقض‏ حقوق بشر، اعمال تحریم هاى تسلیحاتى، تداوم تأثیر تحریم‏هاى مرتبط با حمایت ایران از تروریسم، گزارش درباره هماهنگى تحریم‏ ها میان ایالات‏ متحده و اتحادیه اروپا و گزارش درباره شهروندان آمریکایى بازداشت‏ شده در ایران را شامل مى‏ شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اهداف  شوم آمریکا از این قانون کاتسا که چهارم مرداد ۹۶ در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب و ۱۱مرداد از سوى ترامپ امضا شدافزود: براساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف ۹۰ روز این تحریم‏ها را علیه ایران اعمال کند.یعنی برجام، تأسیسات هسته ای فردو، سانتریفیوژهیج!

وی با بیان اینکه سپاه رانت خوار و رانت پذیر نیست گفت: رئیس جمهور آمریکا دیوانه ای به تمام معناست، برخى رسانه‏ هاى غربى ازجمله روزنامه «فایننشال‏ تایمز» در روزهاى گذشته خبر داده بودند که دونالد ترامپ، رئیس ‏جمهورى آمریکا، قرار است به ‏زودى سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‏ هاى تروریستى قرار دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه با لبخند، دست دادن کار انجام نمی شود افزود: سردار جعفرى در این‏ رابطه گفت: «در صورتى که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنى بر درنظر گرفتن سپاه به‏ عنوان گروه تروریستى صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به‏ ویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.» هم‏چنین على ‏اکبر ولایتى، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانى با اشاره به نقش سپاه در منطقه و دفاع از کشور گفت: «همان‏طور که امام خمینى(ره)فرمودند، سپاه اگر نبود کشور نبود.»

وی گفت: شعار ما همان شعار  “هیهات منا الذله‌ امام  است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب