پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:31:30 - سه شنبه 25 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۳۵هزار شهروند شهرستان رابر در انتظار متخصص
شهرستان رابر با جمعیت ۳۵ هزار نفری یکی از محرومترین مناطق کشور است که حتی یک پزشک متخصص برای درمان مردم در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش “صبح رابر”، شهرستان رابریکی از شهرستان‌های استان کرمان  است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد با جمعیت ۳۵ هزار نفری، هیچ پزشک متخصصی ندارد و بیماران در این شهر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

رابر آزمون های مختلف پایبندی به انقلاب را سرافرازانه طی کرد، چرا در شهرستانی که به نسبت جمعیت بزرگترین شهدا را تقدیم نظام اسلامی کرده باید از نبود پزشک متخصص رنج ببرد؟

ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص در مناطق محروم یکی از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت است، تا مناطق محروم کشوراز جمله شهرستان رابر، معضل کمبود پزشک نداشته باشند و مردم این مناطق ناچار نباشند برای انجام امور درمانی خود، با زحمت و مشقت به شهر دیگری مراجعه کنند وبیماران مناطق محروم بتوانند کلیه خدمات درمانی مورد نیاز خود را از نزدیکترین مکان محل سکونت خود دریافت کنند.

همچنین حضور پزشک متخصص داخلی، طب اورژانس، اطفال، جراحی عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی مقیم اتاق عمل، ارتوپدی، قلب و عروق و هر متخصص دیگر به تشخیص بیمارستان از ویژگیهای مهم در نظر گرفته در بسته شماره ۳ طرح تحول نظام سلامت می باشد .

با وجود آن که درچند ماه اخیر درست ۱۱اردیبهشت ماه  امسال  بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام خمینی (ره) رابر به بهره برداری رسید و تجهیزات پیشرفت خوبی داشته است اما نداشتن پزشک متخصص باعث سردرگمی و گرفتاری های متعدد برای بیماران این شهرستان شده و این بیماران مجبورند با پرداخت هزینه های دوچندان و تحمل رنج بیماری آواره شهرهای اطراف شوند.

رفت و آمد های مداوم رابریها  به کرمان برای دوا و درمان به امری عادی در این شهرستان تبدیل شده و به جز مخاطرات جاده ای و تحمیل هزینه های بیشتر برای آن ها سبب نارضایتی از مسئولین شهرستانی و استانی نیز شده است.

شهرستانی که متخصص‌های زیادی در رشته‌های مختلف پزشکی پرورش داده و در شهرستان ها و استانهای دیگر خدمت رسانی می کنندبرای رضای خداوندهم به این شهرستان بیایند تا دل خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردمان ولایت مدار این دیار را خوشحال  کنند.

بنا به گفته دکترابراهیم  شمس الدینی  رییس شبکه بهداشت و درمان رابر که پزشکان  رابری  زیادی در استان و  کشور داریم که اگر دوستان همت و لطف  کنند؛ حاضر به فراهم کردن شرایط برای گروه جهادی پزشکان متخصص در این شهرستان است.

هرچندبا وجود تجهیزات مجهز بیمارستان رابر، نیاز مبرم  به پزشک متخصص دارد وضعیت نه چندان مساعد مالی مردم شهرستان محروم رابر و مشکلات زیاد بیماران ضرورت توجه بیشتر به این شهرستان را می طلبد.

امروز که به یاری خداوند جایگاه علم پزشکی جمهوری اسلامی ایران  به شکوفایی خوبی رسیده و خدمات بهداشتی و درمانی برای سلامتی مردم کشورمان به نسبت سال های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست ضروری است این خدمت رسانی در همه مناطق دور و نزدیک کشورمان با کیفیت بهتری انجام شود.

علی رغم پیشرفت های حاصل شده، نبود پزشک متخصص در یک شهرستان ۳۵ هزار نفری پذیرفته نیست و مسئولان علوم پزشکی استان لازم است سریعاً نسبت به نداشتن پزشک متخصص در رابرفکری کنند.

افرادی را در این شهر سراغ داریم که به علت سختی و خسته شدن از رفت و آمدهای مکرر به شهر و استانهای های همجوار و هزینه های گزاف درمان،عده ی زیادی خود را شرمنده ی پدر و مادران بیمار و سالخورده ی خود کردندو قید دوا و درمان را زده اند و بیماری خود را به دست خدا سپرده اند.

امیدواریم با همت مسئولان استان و شهرستان ، سریع تر از آلام و دردهای مردم شریف و نجیب رابر کاسته شود و باری از دوش این مردم ولایت مدار بر داشته شود.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب