پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:12:35 - جمعه 5 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ملت ایران با وحدت و استقامت دستان پلید استکبار را قطع خواهد کرد
امام جمعه موقت رابرخطاب به آمریکا و آل سعودمرده خوار گفت: این را بدانید ملت شهید پرور و قهرمان ایران اسلامی گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان دست به دست ملت های مسلمان با اتحاد و برادری تا قطع  دستان نحس و پلید استکبار دست از استقامت بر نخواهیم داشت.

به گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی؛ با بیان روایتی از امام حسن مجتبی(علیه السلام) به مصادیق بارز تقوا درحفظ حقوق و وظایف نسبت به یکدیگرپرداخت و اظهار داشت: صداقت و راستى به انسان آبرو و شخصیت مى دهد، در حالى که دروغ مایه رسوایى و بى آبرویى است. صداقت و راستى بسیارى از مشکلات را در جامعه حل مى کند، راست گو، به عهد و پیمان خود وفا می کند و در امانتی که به او سپرده شده خیانت نمی نماید.

وی اقتصاد منهای دروغ  را مهم خواند و گفت: بسیاری از مصیبت هاو دعوای سیاسی به خاطر  دروغ به مردم است و در سیاست های حقوق  بشر هم همین طور که ضد شعارهای خود عمل می کنند.

امام جمعه موقت با بیان اینکه صدق و کذب هم در زندگی  فردی و  اجتماعی می باشدافزود: دروغ غیر از عواقب بد اخروی، دنیا آنان را هم خراب می کند دروغگویی  باعت سلب اعتمادمی شود، در تمام  مشکلات صداقت را حفظ کنید.

وی از حقوق انسانها به یکدیگر به حسن  خلق، صله رحم، اعطای سائل و تکریم مهمان برشمرد و گفت: در رفتار اسلامی باید خالی از استرس، توهین و دعوا باشد باید صله رحم تقویت و  تشریفات را حذف کنید، مؤمن کسی که غیر از منافع  خودش به حقوق دیگران هم نگاه می کند.

حجت الاسلام محمدی رأس همه موارد اخلاقی را حیا خواند و گفت: حیا حالت درونی که اگر کسی داشت هیچ کجا خیانت نمی کنداما اگر کسی نداشت ظاهر سازی، ریاکاری، مذهب نمایی عوام  فریبی و خیانت می کند.

وی با بیان اینکه  حیا، یک مفهوم عام است به معنای روح عفت و شرمندگی افزود: حیا مهمتر از دیگرموارد است و در همه ابعاد باید باشد تا مشکلات در جامعه حل شود ،حیا اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی داریم، یک سیاستمدار بی حیا هر چه از زبانش درآید؛ می گوید به آدم با حیا می شود صد درصد اعتماد کرد.

امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: امروزجمعه پنجم  آبانماه، مصادف با هفتم صفر بنا به روایتی هفتم صفر به‏ عنوان ولادت امام کاظم(ع) شناخته مى‏ شده اما در میان علما و بیوت مراجع همواره این روز به ‏عنوان شهادت امام مجتبى(ع) با مجالس سوگوارى همراه بوده است این روز را تسلیت عرض کرد.

وی  همچنین افزود: هفتم صفر مصادف با رحلت آیت ‏الله العظمی سیدشهاب ‏الدین مرعشی نجفی که در شهریور ماه سال ۶۹ در سن ۹۶ سالگی به رحمت ایزدی  شتافتند، ایشان خدمات  ارزنده زیادی داشتند مهم‏ترین میراث باقیمانده از معظم له، کتابخانه بزرگ ایشان است که از لحاظ کمیت و کیفیت اولین کتابخانه کشور و سومین کتابخانه جهان اسلام است.

حجت الاسلام محمدی  ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه و خدمات ارزنده دیگری آیت ‏الله العظمی سیدشهاب ‏الدین مرعشی نجفی اشاره کرد و از خداوند منان علو درجات این عالم ربانی را خواستارشد.

وی با اشاره به یکشنبه هفتم آبانماه مصادف با۹صفر شهادت عمار یاسر درجنگ صفین سال ۳۷ هجرى قمرى، که در سن ۹۳ سالگى شربت شهادت را نوشیدگفت: عمار یاسر زحمات زیادى براى ترویج اسلام کشید و در تمامى جنگ‏هاى مسلمانان در کنار رسول اکرم(ص) حضور داشت.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به فرمایش حضرت آیت‏ الله خامنه‏ اى حفظه الله در مورد روشنگرى و بصیرت‏ زایى عمارکه  مى‏ فرمایند: «یکى از کارهاى مهم نخبگان و خواص، تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات جناحى و گروهى. در جنگ صفین یکى از کارهاى مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود؛ چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن جنگ روانى مى‏ گویند. افزود: جمله معروف «أینَ عمار» رهبری معنا و مصداق آن اینجاست.، یکجا مى‏ دید اختلاف پیدا شده، یک عده ‏اى دچار تردید شدند، بگومگو توى آن‏هاست، خودش را به سرعت آن‏جا مى رساند و برایشان حرف مى‏زد، صحبت مى‏ کرد، تبیین مى‏ کرد؛ این گره ‏ها را باز مى‏ کرد. نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به‏ وجود بیاورند.» ما از نخبگانمان همین توقع را داریم.

وی برای شناساندن جایگاه عمار از زبان دشمن گفت: سخن معاویه درباره او، به ‏عنوان اعتراف دشمن، جایگاه والاى او را نشان مى‏ دهد. روزى که مالک اشتر با دسیسه معاویه در راه عزیمت به مصر شهید شد، معاویه پس از شنیدن این خبر گفت: على‏ بن ابى‏ طالب دو دست داشت: یکى از آن‏ها در جنگ صفین بریده شد و آن عمار یاسر بود؛ دست دیگرش امروز جدا گردید و آن مالک اشتر بود.این اهمیت جایگاه  عمار یاسر می رساند.

حجت الاسلام محمدی  با بیان اینکه به برکت روح عمار یاسرگروه تروریستی داعش ریشه کن شود افزود: گروه تروریستى تکفیرى «داعش» روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ادامه اقدامات غیرانسانى خود مزار «اویس قرنى» و «عمار یاسر» را در شهر «رقه» در شمال سوریه تخریب کرد.

امام جمعه موقت رابر بیان کرد: باشد که ایمان و صبر و شجاعت عمار و حرکتش بر مدار و محور حق و ولایت، الگوى همه رهروان راه حق و عدالت باشد.

وی با گرامیداشت هشتم آبان روز بسیج دانش ‏آموزى و شهادت محمدحسین فهمیده گفت: سالروز شهادت دانش ‏آموز بسیجى، محمدحسین فهمیده از چنان ارزش و اهمیتى برخوردار است که «روز نوجوان» و «بسیج دانش‏ آموزى» نامیده شده است.

امام جمعه موقت رابر افزود: با بررسى نقش دانش ‏آموزان بسیجى در جنگ و صلح، نیروى مقاومت بسیج سپاه پاسداران با همکارى وزارت آموزش و پرورش، به‏ منظور تربیت فهمیده ‏ها و گسترش فرهنگ بسیج در مدارس، پیروان او را جذب و سازمان‏دهى کرده و سازمانى به نام «بسیج دانش‏ آموزى» تشکیل دادند که در تمام مدارس کشور فعالیت چشم‏گیرى دارد.

وی با بیان اینکه امام بزرگوار از این نوجوان سیزده ساله، به ‏عنوان رهبر یاد فرمودندافزود: امام خمینى(ره) نیز در پیامى، جمله معروف خود را مى‏ فرمایند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‏اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‏تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن‏را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

حجت الاسلام محمدی با اظهار تأسف به حذف درس شهید حسین فهمیده که  چگونه گوی سبقت را از هم  ربودند در حذف عکس و درس شهید محمدحسین  فهمیده یادآور شد: کسی که الگوی شهدای غزه، لبنان، عراق، سوریه و  نوجوانانی که خودشان را تقدیم اسلام و انقلاب می کنند آیا این رسم است؟! .

وی با تأکید بر اهمیت روحیه  شهادت طلبی در وجود فرزندان مان گفت: هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‏ عنوان روز نوجوان و بسیج دانش ‏آموزى نام گرفته است تا ضمن یادآورى حماسه این قهرمان به‏ ظاهر کوچک، به ‏عنوان سرمشقى مناسب به همسالانش مطرح شود و راهش ادامه یابد.

امام جمعه موقت رابر به چهارشنبه ۱۰ آبان‏ماه، مصادف با ۱۲ صفرسالروز شهادت آیت ‏الله سیدمحمدعلى قاضى طباطبایى(ره)،امام جمعه تبریز (اولین شهید محراب)که به دست منحوس منافقین به شهادت رسیدنداشاره کرد و با سندی از مهمان نوازی مردم رابر و بافت گفت: ایشان در نامه ‏اى که در ۱۵ شوال ۱۳۸۸ هجرى قمرى خطاب به آیت ‏الله العظمى میلانى(ره) از بافت کرمان ارسال داشته ‏اند، علت محکومیت خود را این‏چنین مى‏ نویسند: «شب که از مسجد بعد از اداء فریضه بیرون آمدم، مرا به شهرستان بافت حرکت دادند و فعلا در این‏جا به جرم این‏که روز عید فطر در بیانات خودم علیه یهود نفرین کرده ‏ام، باید مدتى باشم. هیچ جاى نگرانى نیست، فقط یکه و تنهایى است، ولى مهر و محبت اهالى این شهرستان به تمام طبقات هم آن آثار غربت را زایل مى‏ کند و دل شادم که در این محل تبعید، دچار این پیشامدها شوم.»

وی با اشاره به روحیه شهادت‏ طلبى‏ ایشان افزود: آیت‏ الله قاضى(ره) از شهادت به‏ عنوان یک آرزوى بزرگ یاد مى‏ کرد و گاهى رسیدن به این آرزوى بزرگ را خاضعانه از خداوند طلب کرده و مى‏ گفت: «کاش من هم مثل آقاى مطهرى(ره) روزى شربت شهادت بنوشم.» سرانجام در دهم آبان‏ماه ۱۳۵۸، ۶ ماه پس از شهادت استاد مطهرى(ره) ایشان نیز به آرزوى دیرینه خود نائل آمد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سفر تیلرسون به عربستان؛ تفرقه ‏افکنى و مقابله با ایران گفت: ‏این روزها همنوای بعضی کشورهای مرتجع  عرب بویژه عربستان با آمریکا و سخنان سخیف و مداخله گرایانه دو وزیر خارجه عربستان و آمریکا در جریان سفر تیلرسون به عربستان تأمل برانگیز است.

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا همان اتهامات بی معنا و سخیف ترامپ را  مطرح میکند از طرفی وزیر امور خارجه عربستان با بی شرمی اعلام می کند از مواضع ترامپ در مقابل  ایران  کاملا حمایت می کند؛ یک شغال و کفتار برای شیر بیشه نقشه می کشند غافل از اینکه  این شیر بیشه یک غره سر بدهد همه سعودیها،آمریکا و امثال اینها مثل موش به سوراخ های خودشان می روند.

امام جمعه موقت رابرخطاب به آمریکا و آل سعودمرده خوار گفت: این را بدانید ملت شهید پرور و قهرمان ایران اسلامی گوش به فرمان امام ورهبری دست به دست ملت های مسلمان همچون عراق، سوریه و لبنان اتحاد و برادری خودش را حفظ کرده و تا قطع  دستان نحس و پلیدی، خون آشامان تاریخی مثل شما و حذف رژیم غاصب اسرائیل دست از استقامت بر نخواهیم داشت.

وی در پایان با تأکید بر جمله تکان دهنده و بزرگ از ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)،که  چراغ راه سیاست‌ خارجی خواند و خاطر نشان کرد:  مقام معظم رهبری فرمودند: امروز و الله آمریکا از ما می ترسد.من قسم جلاله خوردم که باور کنید. باید هم بترسد، آن چه امروز دنیا را تهدید میکند بمب اتم نیست بلکه آن حامل یک سخن درست هست ، که آن حامل هم ما هستیم.

اما جمعه موقت رابر افزود: من تعجّب مى‏کنم! مگر همین شما اروپا، آمریکا، شوروى سابق، خیلى از کشورهاى مرتجع همین منطقه با همدیگر دست به یکى نکردید و هشت سال جنگ نظامىِ آن‏چنانى علیه ما سازماندهى نکردید، ولى این ملت ایستاد؟ چرا تجربه‏ ها را تکرار مى‏کنید؟ این، چه خیال باطلى است؟ این، چه غلطى است؟ در ذهن این تحلیلگران بیچاره‏اى که مى‏ خواهند مسائل عالَم را با این ذهن علیل حل و فصل کنند، براى هر چیزى تکلیفى معیّن مى‏کنند. این، چه طور فهمیدن مسأله است؟

حجت الاسلام محمدی افزود: اگر ما درست عمل کنیم، مؤمنانه برخورد کنیم، شجاعت  اسلامی لازم را برای خودمان حفظ کنیم از اسلام مایه نگذاریم ، از کیسه  خلیفه نبخشیم، مطمئنا دشمن در مقابل چنین موضعی آسیب پذیری دارد.

وی گفت: خداوند توفیق دهد؛ انقلابی بمانیم، انقلابی زندگی کنیم و انقلابی در راه خداوند متعال به شهادت برسیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب