پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:17:32 - شنبه 6 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زنگ پدافند غیر عامل همراه با زنگ ایثار در رابر نواخته شد
همزمان با هفته پدافند غیرعامل زنگ پدافند غیر عامل همراه با زنگ ایثار با حضور مسئولین بصورت نمادین در مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) رابر نواخته شد.

به گزارش “صبح رابر”، علیدادی فرماندار شهرستان رابر در مراسم جشن پدافندغیر عامل با تبریک هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانش آموزی گفت: در زندگی بشراز بدو خلقت تا به امروز همیشه با انواع خطرات مواجه بودند و برای مقابلهبا خطرات و حفظ  جان و مال به فکر و خلاقیت خود متکی بودند.

وی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی و ساخت  انواع سلاح های دفاعی برای کاهش خسارت افزود: در کل بسترتاریخ جهانخواران برای غارت سرمایه ها و  ثروت  اقتصادی و انسانی، مالی و فرهنگی کشورها همیشه دست به تهاجم و غارت می زنند.

علیدادی  مفهوم پدافند را در دو بخش  عامل و غیر عامل  برشمرد و گفت: در پدافند عامل باتوجه به علم، تکنولوژی و خلاقیت و نوآوری با ساختن سلاح های متقابل برای دفاع از ارزشهای کیان کشور و نظام گام برداریم و ما  امروز در بحث پدافند عامل، یکی از سرآمدهای جهان هستیم و استکبار جهانی با قدرت نظامی و اقتصادی اش حتی جرأت کوچکترین تعرضی را به کشور ما ندارد.

وی یاوه گویی ها رئیس جمهورآمریکا را نشان هراس از توان موشکی و  قدرت نظامی کشورمان خواند و گفت: امروز به همت و تلاش همین  فرزندان و نیروهای نظامی و امنیتی کشور با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در نا امنترین منطقه دنیا جزو امن ترین کشورمی باشیم.

فرماندار رابر پدافند غیر عامل را  بسیار وسیع وگسترده دانست و افزود:  پدافند غیر عامل در همه حوزه ها نقش دارد امروز با توجه به  قدرت نظامی ما دیگر دشمن به سمت حمله مستقیم نمی رود ،چرا که می دانند دچار خسارت  جبران ناپذیری می شود اما در حوزه جنگ فرهنگی، اقتصادی و سلامت اقداماتی انجام می دهد که باید با مدیریت و برنامه ریزی کمترین خسارت به تأسیسات اقتصادی، انسانی و اجتماعی وارد شود.

وی حوزه فرهنگی را با وجود شبکه های  اجتماعی گسترده مهم خواند و گفت: در تهاجم فرهنگی نقش پدافند غیر عامل مهم است که بتوانیم از این شبکه ها به سمت ترویج فرهنگ ارزشهای دینی و اخلاقی خودمان استفاده کنیم.

اکبر علیدادی وظیفه دانش آموزان در بحث پدافند غیر عامل را  درس خواندن دانست و افزود: خود را به سلاح  علم و دانش، خلاقیت و نو آوری مجهز  کنید تا آینده  کشور را روشنتر از امروز بسازید.

وی با بیان اینکه در طول این ۳۸ سال انقلاب،کشور ما درکسب رتبه های برتر علم و دانش سرآمده بوده است عنوان کرد: وظیفه امروز ما این است که برای آینده کشور، پاسداری از خون  شهداء و دفاع از ارزشها و انقلاب حرکت به سمت کسب قله های علم و دانش همراه با خلاقیت نوآوری، فرهنگ اصیل ارزشهای دینی و اخلاقی را بعد از ۱۴۰۰سال با سرعت در مسیر توسعه و  پیشرفت در جامعه به پیش ببریم.

علیدادی به دانش آموزان توصیه کرد: روحیه  همدلی، همکاری، خلاقیت و نوآوری و  قانون مداری را در خود تقویت کنید و در سطح  خانواده ها فرهنگ قانون مداری و احترام به قانون دیگران را نهادینه کنید تا کشور با سرعت بیشتر پیشرفت کند.

فرماندار رابر دانش آموزان را سرآمدان ایجاد فرهنگ ارزشهای دینی عظیم در سطح  جامعه برشمرد و گفت: دشمن با کمرنگ کردن سرمایه های اجتماعی و ارزشهای دینی و اخلاقی در بین  جامعه ما  قصد دارد ما به توسعه و پیشرفت نرسیم.

وی با اشاره به ارزش آموزش علم در نگاه پیامبران و امامان (ع) گفت: به برکت نظام  جمهوری اسلامی این فرصت برای شما مهیاست که هم آینده خود و کشورتان را  بسازید و درکسب علم ودانش،ارزشهای فرهنگ دینی و اخلاقی الگوهای شهرستان باشید.

در این مراسم مقرر شد به دانش آموزانی که تا پایان هفته پدافند غیر عامل بتوانند بهترین مقاله ها را در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل در مدارس و چگونگی مدیریت بحران در مواقع اضطراری در مدارس بنویسند، جوائزی اهداء شود.

گفتنی است؛ این جشن همراه با خیر مقدم رئیس آموزش و پرورش، قرائت مقاله در مورد پدافند  غیر عامل و زندگی نامه شهید دانش آموز زینب کمایی و از مجری برنامه پدافند غیر عامل نیز تقدیر شد.

    

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب