پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:00:39 - یکشنبه 7 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حذف دلار از مبادلات اربعین کار سنجیده و مناسبی بود/ ضرورت یکسان سازی زائرین کربلا و ایجاد سامانه ای جامع با شفافیت مالی
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا گفت: اینکه پول ایرانی معیار و مبنا برای مبادلات در کشور دیگر قرار گیرد، موجب می شود که مردم کشورهای دیگر پول ما را بشناسند؛ چه لزومی دارد که در کشورهای مسلمان، دلار و یورو در معادلات مورد مبادله قرار گیرد؟

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین  بزرگترین اجتماع انسانی است که به برکت حضور سیدالشهدا (ع) شکل می گیرد، گفت: دولت موظف است که ظرفیت خروج زائران عتبات عالیات و به ویژه کربلای معلی را محیا کند تا عامه مردم به سهولت بتوانند به پیاده روی بروند.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: زیرساخت ها در حال انجام و مرز خسروی در حال باز شدن است که ظرفیت این را دارد بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این مرز خارج شوند و پیش بینی هایی وجود دارد که این کار با سهولت بیشتر و زیرساخت های مناسبتر انجام شود و شاهد این باشیم که زائران به عتبات عالیات مشرف می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حذف دلار از مبادلات اربعین کار سنجیده و مناسبی بوده است، اظهار داشت: اینکه پول ایرانی معیار و مبنا برای مبادلات در کشور دیگر قرار گیرد، موجب می شود که مردم کشورهای دیگر پول ما را بشناسند؛ چه لزومی دارد که در کشورهای مسلمان، دلار و یورو در معادلات مورد مبادله قرار گیرد؟

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا تصریح کرد: در عراق، پول جمهوری اسلامی ایران بیش از دلار ارزش دارد و این وضعیت خوبی است که ما با پول خودمان وارد شویم و امیدواریم این مسئله مبنایی باشد برای کشورهای دیگر قرار گیرد.

 

وی در خصوص هزینه تراشی هایی که برای پیاده روی اربعین انجام شد، عنوان کرد: سازمان حج و زیارت موظف است که نسبت به این مسئله ورود جدی داشته باشد؛ همچنین یکی از موضوعاتی که فراکسیون حج و زیارت ورود کرده و در جلسه روز گذشته مطرح شده و در جلسه پیش رو ورود می کند، موضوع زیرساخت ها، رفاه و امنیت زائرین است.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برای کسانی که به واحدهای زیارتی مراجعه می کنند، باید یکسان سازی صورت گیرد و یک سامانه جامع و واحد که شفافیت مالی دارد، باید وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا خاطرنشان کرد: این زیر ساخت ها موجب می شود که مردم با اطمینان خاطر سفر کنند لذا یکی از موضوعاتی است که مجلس و فراکسیون حج و زیارت ورود کرده، همین موضوع است که امیدواریم نواقص جزیی نیز با همراهی مسئولین حل شود.

 

انتهای پیام/م

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب