پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:08:35 - پنجشنبه 11 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خادمی امام حسین(ع)، بالاترین افتخار پدر سردار سلیمانی/فرزندان صالح بزرگترین ثروت مرحوم حاج حسن سلیمانی است
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه رهبرانقلاب ما شهادت می دهد که این پدر، فرزندان صالح تربیت کرده است چه نعمت و ثروتی بالاتر از این و گفت: ثروت حاج‌حسن سلیمانی را کم کسانی دارند و چه ثروتی بالاتر از فرزندان صالح که خادم اسلام و انقلاب و درگاه حسین‌بن علی (ع) باشند. این  بالاترین افتخاراست که نوشته روی قبر همسرمرحوم سلیمانی خادمه حضرت زهرا (سلام الله علیها) است و ما شهادت می دهیم مرحوم حسن سلیمانی خادم حسین بن علی (علیه السلام) و پیغمبر اسلام است.

به  گزارش “صبح رابر”، مراسم ترحیم پدر بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور جمع پرشماری از شخصیت‌های لشکری، کشوری و استانی و میهمانانی از لبنان، سوریه و عراق از جمله سردارمارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین صدر نماینده آیت الله العظمی وحیدخراسانی، محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران، رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی و خیل عظیم مردم ولایی و قدرشناس در روستای قنات ملک برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ علی شیرازیدر این مراسم ضمن عرض تسلیت به خاندان سلیمانی و خصوصا سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امیدواریم در این ایام همانطور که به روز اربعین نزدیک می‌شویم خداوند این عزیز را مهمان حسین بن علی(ع) قرار دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پیرامون اوصاف مؤمنین گفت: قرآن چه اوصافی را برای انسان‌های مؤمن و وارسته انتخاب می‌کند تا هم در دنیا و هم در قیامت رستگار و سربلند شوند و حقیقت خلقت هم برای همین است.

وی با اشاره به سوره مؤمنون افزود: انسان مؤمن و کامل کسی است که در نماز خشوع دارد و می‌داند با چه کسی حرف می‌زند و در دعای عرفه و کمیل هم می‌خوانیم خدایا تو قادر و توانمندی وهر کاری بخواهی می‌توانی انجام دهی و من انسان ضعیف و فقیری هستم.
شیرازی خاطر نشان کرد: حال اگر ما این حقیقت را به درستی درک کنیم مطمئنا وقتی به نماز می‌ایستیم در مقابل قدرت لا یزال الهی خود را نیازمند به خدا می داندو سخن بیهوده نمی گوید.

حجت الاسلام شیرازی  با بیان این که هر چه بر زبان مومن جاری می‌شود مناجات و راز و نیاز و توسل است؛ توضیح داد: انسان مؤمن زبان را کنترل می کند زبان در خدمت اوست نه او در خدمت زبان؛ مؤمن نسبت به دنیا عشق ندارد دل از مال می کند، وقتی مال هدف شد دل کندن از مال سخت است؛ وقتی خدا و دین هدف شد خرج کردن مال در راه خدا آسان می شود مؤمن دل به دنیا نمی بندند زکات و خمس می دهد در جهاد مالی تسلیم فرمان خداست.

نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تأکیدکرد: مؤمن بر همه شهوت ها (قدرت، ریاست، ثروت وجنسی)غلبه دارد شهوت شکست خورده درنفس انسان مؤمن است؛ مؤمن افسار نفس را به دست می گیرد.

وی گفت: انسان مؤمن امانت دار است این امانت دامنه وسیعی دارد و هر امانتی را رعایت میکند؛ امانت ولایت را رعایت می کند و امانت را به اهلش می سپارد، اگر از مردم، دوستان، آشنایان و اقوام امانتی گرفت این امانت را سالم برمی گرداند .

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه بیت المال مسلمین مال همه مردم است افزود: اگر از جامعه امانتی به نام مسئولیت به عنوان ریاست، نمایندگی و رئیس جمهورگرفت این امانتی از جانب مردم به شخص، که حفظ امانت مهم است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی شعبه‌ای از انقلاب اسلامی است و اینکه امام راحل که رهبر انقلاب و نظام بودند، فرمودند: به من رهبر نگویید من نوکر مردم هستم، ایشان معنی امانت را می‌دانست.

شیرازی با تاکید بر اینکه مومن به پیمان وحرفی که می‌زند عمل می‌کند، تخلف وعده ندارد و از وقت نماز پاسداری می‌کند، خاطرنشان کرد: نمازتان را سر وقت بخوانید و در نماز تنها خم و راست نشویم و طبق گفته قرآن نماز می‌خوانیم تا گناه نکنیم و به دنبال فساد نرویم و مومن کسی است که دارای این خصوصیت‌ها باشد و مرحوم حاج حسن سلیمانی این گونه بود در نماز خشوع داشت واهل ذکر و دعا بود، زکات خود را پرداخت می‌کرد و مال حرام در زندگی اش نبود و با مال حلال فرزندانی صالح تربیت کرد.

وی با اشاره به فرموده  مقام معظم رهبری  که حسنات، ناشی از تربیت فرزندان سالم است تصریح کرد: مرحوم سلیمانی اهل شهوت دنیا و قدرت و ثروت نبود و با مال حلال و دادن زکات فرزندان خود را تربیت کرده است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه بیان داشت: من بارها شاهد بودم مقام معظم رهبری پیشانی سردار سلیمانی را بوسیدند و این چه افتخار  عزتیست که بنیانگذار جمهوری اسلامی به آن مباهات می‌کرد و امروز رهبرنظام، ملت ایران، مسلمانان کشورهای منطقه در سوریه، یمن، لبنان و افغانستان و پاکستان به سردار سلیمانی مباهات می کنند.

حجت الاسلام شیرازی افزود: سردار سلیمانی افتخار جمهوری اسلامی ایران است کسی که از اول انقلاب در دوران جنگ در مسیر دفاع از اسلام بود بعد در سیستان و بلوچستان، سالها در نیروی قدس و امروز شهرت جهانی دارد.

وی یادآور شد: امروز نظام جمهوری اسلامی به تلاش این سرباز مجاهد جبهه اسلام مباهات می کند، عامل چیست؟ تربیت فرزند در خانه ای که مال حلال باشد، زکات و خمس داده شود فرزند صالح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: مرحوم سلیمانی نه تسلیم شهوت دنیا و نه قدرت و نه ثروت نبود و تسلیم خدا بود همه ی عشقش همنشینی و راز نیاز با خدا بود و آخرین سخنانی هم که بر زبان او جاری شد سخن از سحر و سحر خیری بود و در سحر هم به ملکوت اعلی پیوست.

وی با بیان اینکه از مرحوم حاج حسن سلیمانی نه کسی طلب داشت و حقی را ناحق نکردهاست و نماز اول وقت، (صبح ،ظهرو شب)  او ترک نمی شد افزود: شب گذشته سردار سلیمانی گفت: من شهادت میدهم پدرم یک نماز قضا ندارد.

حجت الاسلام شیرازی افزود: با این اوصافی که خداوند برای مؤمنین فرموده در زندگی این پدر مرور کردیم، شهادت می دهم حاج حسن سلیمانی یک انسان مؤمن، متعهد و وارسته بود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه رهبرانقلاب ما شهادت می دهد که این پدر، فرزندان صالح تربیت کرده است چه نعمت و ثروتی بالاتر از این و گفت: ثروت حاج‌حسن سلیمانی را کم کسانی دارند و چه ثروتی بالاتر از فرزندان صالح که خادم اسلام و انقلاب و درگاه حسین‌بن علی (ع) باشند. این بالاترین افتخاراست که نوشته سنگ قبر همسرمرحوم سلیمانی خادمه حضرت زهرا (سلام الله علیها) است و ما شهادت می دهیم مرحوم حسن سلیمانی خادم حسین بن علی (علیه السلام) و یغمبر اسلام است.

وی ضمن عرض تسلیت و تبریک افزود: تسلیت به خاطر از دست دادن  چنین پدری و تبریک به خاطرداشتن چنین پدری با این خصوصیات، درود بر روزی که متولد شد و درود بر دورانی که زندگی کرد و درود بر سحرگاهی که به خدا پیوست.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب