پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:03:22 - جمعه 12 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زیارت اربعین و حادثه کربلا ستون ولایت است/مردم ایران فردا با مشت های گره کرده جواب ترامپ را خواهند داد
خطیب جمعه رابرگفت: شما مردم آزاده و غیور فردا در راهپیمایی ۱۳آبان ماه با مشت های گره کرده بردهان استکبار جهانی قرن خصوصا آمریکا خواهید زد.

به گزارش” صبح رابر”، حجت الاسلام صادقی در  خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان آقا ابی عبدالله (ع) هستیم اظهار داشت: درسى که اربعین به ما مى ‏دهد این است که باید حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه ظالم جبار یزیدى، با تبلیغات خود حسین‏بن ‏على(ع)را محکوم مى‏ ساخت و وانمود مى ‏کرد حضرت حسین‏بن على(ع)کسى بود که بر ضد دستگاه عدل و حکومت اسلامى و براى دنیا قیام کرده است افزود:  بعضى هم این تبلیغات دروغ را باور مى‏ کردند. بعد هم که پسر فاطمه(س) را با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع، به ‏وسیله دژخیمان در صحراى کربلا به شهادت رسید، آن‏را یک غلبه و فتح وانمود مى‏کردند، اما تبلیغات صحیح دستگاه امامت، تمام این بافته ‏ها را عوض کرد.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: اربعین، فقط روزى از روزهاى سال نیست، بلکه آیینه ‏اى است در برابر چشمان میلیون‏ها انسان متعهد که در آن تصویرى از نهضت و قیام خونین محرم نقش مى ‏بندد.

وی افزود: اربعین، روز باشکوهى است که از خون حسین(ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چراکه در این روز، نخستین مجلس عزادارى براى اباعبدالله(ع)و تبلیغ آرمان آن‏حضرت در کنار تربتش برپا شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان ویژگى عدد چهل درباره امام حسین(ع)گفت: اربعین و عدد چهل خصوصیتى دارد که دیگر ارقام آن‏را ندارند. غالب انبیاى الهى در سنّ چهل سالگى به رسالت مبعوث شدند و ملاقات خصوصى حضرت موسى(ع) و ذات اقدس الهى چهل شب بود و در نماز شب سفارش شده است که چهل مؤمن را دعا کنید و همسایگان را تا چهل خانه گرامى بدارید. این‏ها نشان مى‏ دهد که عدد چهل از برجستگى خاص برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه  در روایات اسلامى چنین آمده است: زمینى که روى آن انبیا و اولیاى الهى و بندگان مؤمن، خدا را عبادت کرده ‏اند، چهل روز در مرگ آنان مى‏ گرید، ولى در شهادت امام حسین(ع) آسمان و زمین، چهل روز خون گریه کردند افزود: اشک یا خون را در این‏گونه از روایات نباید بر اشک یا خون ظاهرى حمل کرد؛ چنان‏که نباید آن‏را انکار کرد.

خطیب جمعه رابر با بیان یکی دیگر از نکاتی که در بحث اربعین وجود دارد گفت: اهمیت زیارت اربعین، تنها به این نیست که از نشانه‏ هاى ایمان است، بلکه طبق روایت امام عسکری(ع) در ردیف نمازهاى واجب و مستحب قرار گرفته است. بر پایه این روایت، همان‏گونه که نماز ستون دین و شریعت است، زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است.

وی یادآور شد: براساس فرموده رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) قرآن و عترت است؛ عصاره کتاب الهى که دین خداست، ستونى دارد که نماز است و عصاره عترت نیز ستونش زیارت اربعین است که این دو ستون در روایت امام عسکرى(ع) در کنار هم ذکر شده است؛ امّا مهمّ آن است که دریابیم نماز و زیارت اربعین انسان را چگونه متدین مى‏ کنند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: درباره نماز، ذات اقدس الهى، معارف فراوانى را ذکر کرده است. مثلا ً فرموده: انسان، فطرتاً موحّد است، ولى طبیعت او به هنگام حوادث تلخ، جزع دارد و در حوادث شیرین از خیر جلوگیرى مى‏کند مگر انسان‏هاى نمازگزار که آنان‏ می‏توانند این خوى سرکش را تعدیل کنند.

وی با اشاره به آیه «إنّ الإنسان خلق هلوعاً * إذا مسّه الشرّ جزوعاً * و إذا مسّه الخیر منوعاً * إلّا المصلّین» هلوع (حریص)، جزوع (بى‏ تاب) و منوع (بخیل) بودن به درآیند و مشمول رحمت‏هاى خاص الهى باشندافزود: زیارت اربعین نیز انسان را از جزوع، هلوع و منوع بودن بازمى‏دارد.

خطیب جمعه رابر خواندن زیارت اربعین را از  ویژگی های مومن  برشمردو تأکید کرد: هدف اساسى سالار شهیدان تعلیم و تزکیه مردم بوده است و در این ‏راه، هم از طریق بیان و بنان اقدام کرد و هم از راه بذل خون جگر که جمع میان این‏ راه ‏ها از ویژگى‏ هاى ممتاز این انسان بزرگ است.

وی با بیان اینکه رسالت رسول اکرم(ص) نیز تعلیم کتاب و حکمت از یک‏سو و تزکیه نفوس مردم از سوى دیگر بود تا هم جاهلان را عالم نماید و هم گمراهان را هدایت کند و در نتیجه، جهل علمى و جهالت عملى را از جامعه جدا سازد افزود:  همین دو هدف در متن زیارت اربعین سالار شهیدان(ع) آمده؛ چنان‏که منشأ ددمنشى منکران رسالت و دشمنان نبوّت، حبّ دنیا و شیدایى زرق و برق آن بود و عامل مهمّ توحّش منکران  و دشمنان نیز همان غَطْرَسه دنیا و دلباختگى به آن بود، که در بخشى از زیارت اربعین به آن اشاره شده است: «و تَغطْرَس و تَرَدّى فى هواه.»این دو عامل باعث می شود در مقابل ولایت و امامت  بایستند .

 

حجت الاسلام صادقی از نشانه های اهل ایمان را  خواندن  زیارت اربعین دانست و افزود : خواندن زیارت اربعین  انسان را ازآن صفات  رذیله  جدا می کند

وی با اشاره به مراسم ترحیم  پدر سردار سلیمانی و  ضمن  تسلیت گفت:  در متن پیام تسلیت  مقام معظم رهبری به  بازماندگان  و مخصوصا حاج قاسم سلیمانی فرمودند:  امیدوارم که حسنات ناشی از تربیت فرزندان صالح در نامه‌ی عمل آن مرحوم نوشته شود.الحق  فرزندانی تربیت شده این پدر، باعث آبروی استان کرمان است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به سخنان سید محمد باقر و  سید عمار حکیم مهمانی از  عراق در این مراسم ترحیم حضور داشتند گفتند : این یک  کار  خیلی کوچکی بود که ما از نجف آمده ایم برای تشیع  جنازه  حاج  حسن برای عرض تسلیت به حاج قاسم سلیمانی ،  خیلی  کارهای بزرگی  حاج قاسم سلیمانی برای ما انجام دادند این  باعث  افتخار ماست.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم بافت  و ارزوئیه از دریافت وام  بنیاد مسکن گفت: به دلیل عدم اطلاع رسانی حتی یک نفر از رابر هم ثبت نام نکرده است اعطا این وام بنیاد مسکن برای ۲۰۰نفر در شهر و روستا که  خانه فرسوده دارند؛  در شهر  ۳۰میلیون تومان با سود  ۵ درصد به اضافه  ۶ میلیون بلاعوض و در روستا ۲۰میلیون تومانوام با سود ۴ درصد و ۵ میلیون تومان بلاعوض و همچنین کسانی که زمین دارند  می توانند ۲۰ میلیون  تومان وام با سود ۴ درصد اقدام نمایند.

امام جمعه رابر با بیان مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بنیاد مسکن افزود: معرفی تأیید ماکلیت زمین یا خانه فرسوده از شورای روستا یا شورای  شهر به بنیاد مسکن و بعد نوع ضمانت بانک  با امضا کردن پشت صفحه ها که ثبت نام آن محدود است و در صورت استقبال می توان این سرمایه یشترشود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم دانش ‏آموختگى دانشجویان دانشگاههاى افسرى ارتش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند : ملّت ما دشمنانی دارد، کوچک و بزرگ، اما آن که من رویش تکیه میکنم که به‌معنای واقعی کلمه دشمن است و دشمنی میکند و خباثت میکند، آمریکا است.

حجت الاسلام صادقی  افزود: این از روی تعصّب نیست، این از روی یک نگاهِ بدبینانه نیست؛ این ناشی از یک تجربه است، یک فهم درست واقعی است، دیدن میدان است؛ داریم می‌بینیم میدان را. این‌جور نیست که فقط با این حقیر دشمن باشند یا با دولت جمهوری اسلامی؛ نه، با اصل این ملّتی که ایستاده است، این ملّتی که از مواجهه‌ی با دشمن خسته نمیشود مخالفند، با این بدند، با این دشمنند. دیدید؛ همین اواخر رئیس دولت آمریکا گفت، ملّت ایران، ملّت تروریست است. شما ببینید چقدر این نگاه، نگاه ابلهانه‌ای است! یک ملّت را میگویند تروریست؟ نمیگوید رهبر تروریست است، نمیگوید دولت تروریست است؛ میگوید ملّتِ ایران تروریستند! این دشمنی نیست؟ چند سال قبل از این هم یک دولتمردِ دیگر آمریکایی گفت ما باید ریشه‌ی ملّت ایران را از بین ببریم و بکَنیم. ریشه‌ی یک ملّتی را، آن‌هم یک چنین ملّتی با این سابقه‌ی تاریخی، با این درخت تناورِ فرهنگی، میشود کَند؟ ببینید! این دشمنی است.

وی ادامه داد:  بعضی‌ها هستند که میگویند حالا یک‌جوری، مثلاً یک‌ذرّه، با آمریکا کنار بیاییم، شاید دشمنی‌شان کم بشود؛ نه، حتّی به آنهایی هم که به آمریکا اعتماد کردند، به آمریکا امید بستند، به سراغ آمریکا رفتند برای کمک گرفتن، رحم نکردند؛ مثل دکتر مصدّق. دکتر مصدّق برای اینکه بتواند با انگلیسی‌ها مبارزه کند و در مقابل انگلیس‌ها بایستد به خیال خودش، رفت سراغ آمریکایی‌ها؛ با آنها ملاقات کرد، مذاکره کرد و درخواست کرد؛ به آنها اعتماد کرد. کودتای بیست‌و‌هشتم مرداد نه به‌وسیله‌ی انگلیس بلکه به‌وسیله‌ی آمریکا در ایران انجام گرفت، علیه مصدّق.ببینید خباثت آمریکایی ها را!. یعنی حتّی به امثال مصدّق هم اینها راضی نیستند؛ اینها نوکر میخواهند.

خطیب جمعه رابرتصریح کرد: مسئولین بدانند سرسپرده میخواهند، تو‌سری‌خور میخواهند؛ مثل چه‌کسی؟ مثل محمّدرضای پهلوی؛ این‌جور آدمی میخواهند؛ که بر این کشورِ پُرنعمتِ پُربرکتِ  تسلط داشته باشند.

وی افزود: یک نفری باشد دست‌بسته و تسلیم آنها؛ آمریکایی‌ها این را میخواهند؛ اگر نشد، میشوند دشمن. در قضیّه‌ی طبس دشمنی کردند و توسری خوردند؛ در زمینه‌ی ساقط کردن هواپیمای مسافربری ما، دشمنی کردند؛ در زمینه‌ی تحریمها از روز اوّل دشمنی کردند؛ امروز هم دارند دشمنی میکنند. در زمینه‌ی خراب کردنِ مذاکرات هسته‌ای و نتیجه‌ی مذاکرات هسته‌ای به‌اصطلاح برجام نهایت خباثت را دارند عمل میکنند؛ دشمنند.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مردم فردا جواب ترامپ را خواهند داد تأکید کرد: شما مردم آزاده و غیور فردا در راهپیمایی ۱۳آبان ماه با مشت های گره کرده بردهان استکبار جهانی قرن مخصوصا آمریکا خواهید زد.

وی در پایان با اشاره به روز ۱۳ آبان که سه واقعه تاریخى درپرونده استکبارى آمریکاى جنایتکار داردیادآورشد: سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به‏همین‏دلیل این روز را در تاریخ کشور به‏عنوان روزى به یادماندنى به ثبت رسانده است.

وی افزود: تبعید امام خمینى(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش ‏آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسى در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخى است که نمى‏ توان هیچ ‏یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگرى اولویت بیشتری داد.

خطیب جمعه رابر با دعوت به حضور حداکثری مردم خصوصا دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه  گفت : این راهپیمایی از بلوار شهرداری تا میدان معلم  و  تجمع در مدرسه  اباصالح(عج) با حضور حداکثری برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری هفدهمین یادواره سرداران و  ۳۵شهید دفاع مقدس و۶ شهید گمنام مهمان شهرستان رابر و گرامیداشت شهید مدافع  حرم محسن حججی در شب اربعین  در همین مکان  مقدس خبرداد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب