پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:12:01 - چهارشنبه 17 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطبه خوانی حضرت زینب(س)در رابر برگزار شد/تصاویر
امام جمعه هنزاء در مراسم خطبه خوانی در دفتر امام جمعه شهرستان رابر به نقش حضرت زینب(س) در قیام حسینی پرداخت.

به گزارش“صبح رابر“؛ در آستانه شب اربعین حسینی مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س)به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (سلام الله علیها) و ستاد نماز جمعه شهرستان در دفتر امام جمعه شهرستان رابر برگزار شد.

حجت الاسلام نجم الدینی در این مراسم معنوی ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود، از نام هایی که زینب با آن عجین شده؛ ام المصائب  که از چهار سالگی با   مشکلات  مواجه شد از  داغ مادر، داغ پدر و واقعه کربلا که از همه مصیبت ها بزرگتربود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (سلام اله  علیها) درس صبر بر مشکلات  را چه در عصر عاشورا و بعد از آن به ما دادند افزود: حضرت زینب (سلام الله  علیها) عاشورا  را دربرابر این همه یاوه گویی یزید فرمودند که” به جز زیبایی چیزی ندیدم “.

امام جمعه هنزا گفت: یکی از وظایف اصلی حضرت زینب سلام الله علیها در جریان حادثه کربلا، پیام رسانی بود. آن حضرت و امام سجاد علیه السلام می‌بایست پیام خون شهدای کربلا را به گوش همگان برسانند. تا این قیام برای همیشه ماندگار شده و درس آموز باشد و یزید و یزیدیان رسوا شوند و البته زینب سلام الله علیها به خوبی از عهده این وظیفه برآمد.

وی افزود: کربلا فقط روز عاشورا نیست، کربلا از مجموعه اقدامات و قیاماتی است که حدود هفت ماه قبل از عاشورا شکل گرفت و باعث شکل گیری قیام‌های بعد آن که شامل قیام توابین و مختار شد؛ همه این‌ها کربلا است؛ نباید فقط به عاشورا و آن روز نگاه کنیم

حجت الاسلام نجم الدینی تصریح کرد: با خطبه عاطفی حضرت  زینب(سلام الله  علیها) قیام توابین و مختار شکل گرفت و اولین بذرهای قیام  را در وجود مردم کاشت.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین مقدمه ساز، برای ظهور امام  زمان (علیه السلام) است افزود: سربازان امام زمان(ع) مقدمه ساز ظهور امام زمان(علیه السلام) است و  این پیاده  روی اربعین حسینی به  همه جهان ،  امام حسین (علیه السلام) و امام زمان(علیه اسلام ) را معرفی می کند.

امام جمعه هنزاء پیام حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، به مارا پیام عفاف و حجاب  دانست و افزود: حجاب و عفاف را هم این را یاد بدهید و  به فرزندان خود ترویج دهید از دین خدا با امر به معروف و نهی از منکر محافظت کنید و دین خدا را یاری نمایید.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری اینگونه مجالس خدمتگزار خوبی برای دین خدا باشیم.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب