پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:15:57 - جمعه 19 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استعفای حریری توطئه جدید عربستان بود/انتقاد از الودگی آب آشامیدنی شهر هنزاء
خطیب جمعه هنزاء گفت: پیاده روی اربعین یک قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان بویژه شیعیان در برابر یزیدیان زمان است وامروز بزرگترین و عظیم ترین میتینگ سیاسی و مذهبی در جهان اسلام اربعین حسینی است که رسانه های غربی را بهت زده کرده است و مرکز قدرت تشیع قلمداد شده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین یاور نجم الدینی امام جمعه هنزا در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه هفتم سوره حجرات گفت: این آیه مومنین را به این نکته رهنمون می سازد که عامل هدایت ورشد آنها تنها خدای سبحان است که ایمان را محبوبشان کرده است و کفر وفسوق وعصیان را از نظرشان انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدینی در ادامه این بحث گفت: مومنین نباید از این نکته غفلت کنند که رسول خدا را دارند و ایشان از ناحیه خداوند سبحان مورد تایید است و کسی هم که از طرف خداوند برای رشد وتعالی انسانها همده باید از او اطاعت کنند.
وی در همین راستا افزود: یکی از نکات تفسیری این آیه اطاعت از رهبری است که وجود رهبر الهی برای نبوغ و رشد یک جمعیت واجب است مشروط براینکه مطاع باشد نه مطیع ، یعنی پیروان او فرامین او را تبعیت کنند نه اینکه او را برای اجرای مقاصد و افکار محدود خود تحت فشار قرار دهند.
حجت الاسلام نجم الدینی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین یک قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان بویژه شیعیان در برابر یزیدیان زمان است وامروز بزرگترین و عظیم ترین میتینگ سیاسی و مذهبی در جهان اسلام اربعین حسینی است که رسانه های غربی را بهت زده کرده است و مرکز قدرت تشیع قلمداد شده است.
وی افزود: اربعین حسینی مصداق و زمینه زوال وناکامی دشمنان اسلام است.
امام جمعه هنزاء همچنین با اشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: سعدحریری نطق استعفای خود را از ریاض مخابره کرد که این استعفا رفتاری کاملا منفعلانه وشکست خورده بود.
وی افزود: پشت پرده های این استعفا مواردی از جمله اعتراض به حاکمیت حزب الله ، ناامن سازی محیط سیاسی لبنان و تعویق انتخابات پارلمانی ومشروعیت بخشیدن به تحریمهای جدید امریکا علیه حزب الله لبنان است و امروز عربستانی ها بخاطر دلایلی سردرگم تر و عصبانی تر از قبل هستند، من جمله موشکهای انصارالله یمن فرودگاه ریاض را درنوردیدند و توطئه استقلال کردستان خنثی و بازی با هوشمندی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به نفع ایران تمام شد.
خطیب جمعه هنزاء همچنین با اشاره به سفر اخیرپوتین به تهران گفت: دومین دور از گفتگوهای سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه وآذربایجان در تهران برقرارشد و در دیداری که پوتین با مقام معظم رهبری داشتند مطالب مهمی داشت.
وی ادامه داد: با توجه به موضع گیری های اخیرترامپ علیه ایران وروسیه ضرورت هماهنگی بین مسکو وایران بیش از پیش به چشم می خورد و روسیه با جمعیتی بالغ بر۱۴۴میلیون جمعیت و بازار واقتصاد بزرگ می تواند فرصت خوبی در اختیارایران قراردهد.
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدینی اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان رابطه خوب ایران وروسیه باعث رونق اقتصادی کشور خواهدشد.
وی در بخش آخر سخنانش با اشاره به الودگی اب آشامیدنی شهر هنزاء از فرماندار رابر، استاندار و مدیرعامل اب وفاضلاب استان خواست این مهم را که با سلامت افراد گره خورده در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین خواستار نگاه ویژه به زیرساخت های شهر هنزا توسط مسئولین شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب