پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:45:20 - جمعه 19 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیاده‏ روی اربعین،در عین عادى بودن، شگرف است/زلزله ای سیاسی در انتظار آل سعود
خطیب جمعه رابرتأکید کرد: بسیارى از کارشناسان مسایل مربوط به روابط روسیه و ایران، عقیده دارند که با توجه به تراز وزنه دیپلماتیک رییس جمهور روسیه در جهان که کمتر از رییس جمهورى آمریکا نیست، سفر او به تهران مى‏تواند پیامدهاى مثبت مهمى براى سیاست خارجى و موقعیت منطقه ‏اى و بین‏ المللى ایران داشته باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با بیان مصادیق و مواردی که باعث تحکیم خانواده می شود گفت: جایگاه مودّت و رحمت در زندگی زناشویی در کجاست خداوند اساس خلقت را محبت قرار داده است.

وی افزود: یکی از پایه های اساسی دین نیز محبت و دوستی است که در روایتی از امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:«آیا دین غیر از حب است و حب غیر از دین است».

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه جایگاه محبت در زندگی زناشویی نیز از دید آیات و روایات پنهان نمانده است اظهار داشت: در هیچ جای قرآن نمی بینیم که دو کلمه «مودّت» و «رحمت» با هم در ارتباط دو نفر به کار رفته باشد؛ مگر در امر ازدواج.

وی با اشاره به اینکه افراد تفاوت ها و سلایق مختلفی دارند عنوان کرد: اگر دو آجر را روی هم بگذاریم، از نظر کارشناسی  انطباق دارند ولی در نگاه کارشناسان ، اینها روی هم قرار نمی گیرند، خلل و فاصله های بین این دو آجر وجود دارد حال با این خلل و فاصله ها  چه کنیم؟ برای رفع این اشکال، ملاطی بین این دو آجر قرار داده شود تا این ملاط، فضاهای خالی را پر کند و این دو آجر را به بهترین نحو، کنار هم قرار گرفته اند.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در ازدواج چه؟ افزود: آیا با وجود تشابه های ظاهری می توان تفاوت های پنهان را نادیده گرفت؟ با آنها چه باید کرد؟ ملاطی که انطباق و آرامش این دو را سبب می شود، کدام است؟ خداوند در پاسخ به این سؤال می فرماید: «وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً»؛ یعنی «مودّت» و «رحمت» را قرار دادیم تا ضامن آرامش شما باشند.

وی تصریح کرد: هر چه در انتخاب همسر دقیق و تیزبین باشیم، بالاخره مواردی از چشم ما دور خواهد شد و بعدها تفاوت هایی را در زندگی مشاهده خواهیم کرد. به همین دلیل است که خداوند با دو هدیه ی ارزشمند «مودّت» و «رحمت»، پایداری زندگی مشترک همسران را از همان آغاز ضمانت می کند.
حجت الاسلام صادقی افزود: این دو هدیه حکم دو کلیه انسان را دارد که وجود هر کدام لازم و ضروری است اما در صورت مختل شدن یکی، دیگری می تواند هر چند با مشقت وجود انسان را از مرگ و نیستی حفظ کند و حتی بدن را به شرایط عادی بازگرداند.

وی یادآور شد: اگر یک فرد بزرگی در اول ازدواج به ما هدیه ای بدهد، تا پایان زندگی آن را با توجه و دقت زیاد نگهداری می کنیم.

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: «مودّت» و «رحمت»  قیمتی ترین هدایایی هستند که از جانب خداوند بزرگ در آغاز زندگی مشترک به زن و شوهر اهدا کرده ؛ به دلیل اهمیت ارزش این دو و اهمیّت شخصی که آنها را اهدا کرده است،  این انسان باید تا پایان زندگی از آنها به دقت محافظت بکند.

وی با بیان اینکه اساساً بسیاری از ظرافت ها و ریزه کاری های ازدواج مربوط به محافظت از این دو هدیه ی ارزشمند است افزود: «رحمت »و «مودّت»  این دو هدیه جنبه معنوی هم دارد و کار همان ملاط را برای آن خلل و فاصله بین دو آجر یا کلیه ای که از دست رفته می کند و  با همین «رحمت »و «مودّت»  زندگی مان را به انتها برسانیم.

خطیب جمعه رابردر بخش دیگر سخنانش بیان داشت: پیاده ‏روى اربعین، حقیقتى که در دل خود اکسیر زیارت را با رنج و تعب پیاده ‏روى و در امتداد حرکت اربعین پیام ‏رسانان عاشورا به ‏ویژه حضرت زینب (س) قرار داشته و در عین حال به تناسب شرایط خاص این روزهاى منطقه و جهان اسلام و نیز اوضاع نابسامان جامعه بین‏ الملل که گرگان گرسنه به سرکردگى آمریکاى جنایتکار و صهیونیزم بین‏الملل براى تشدید فتنه ها و سرکوب ملت هاى مظلوم خیز برداشته‏ و چنگ و دندان نشان می‏ دهند و در این میان هدف اصلى خود را بیدارى اسلامى و جبهه مقاومت با محوریت ایران سربلند و استوار قرار داده ‏اند.

وی افزود: پیاده‏ روى اربعین به فضل الهى از ویژگى منحصربه ‏فردی برخوردار و از جهاتى بی‏ سابقه در تاریخ و تا هم‏ اکنون در سطح جهانى می ‏باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در پیاده‏ روی اربعین همه‏ چیز در عین عادى بودن، شگرف است! گفت: مردمانى از سراسر عالم در یک نقطه جمع شده و با شکوه‏ترین فضایل انسانى را به نمایش گذاشته‏ اند که تنها اشتراکشان، «حب الحسین» است.

وی همچنین ضمن زیارت قبول به زوار زیارت اربعین، از کسانی که  موکب شهدای رابر را در کربلابرای زائرین ابا عبدالله (علیه السلام)  آماده کردند؛ قدردانی کرد.

وی با بیان دستاوردها و پیام‏هاى سفر پوتین به تهران گفت: ‏در آن سفر، پیش از هر اقدامى و نشستى، فرصت را مغتنم شمرد و به دیدار مقام معظم رهبرى رفت؛ دیدارى که دو ساعت به طول انجامید و بازتاب بسیار وسیعى در سطح رسانه‏ هاى جهانى داشت.

خطیب جمعه رابرافزود: رهبر انقلاب اسلامى در آن دیدار، آقاى پوتین را شخصیت برجسته‏اى در دنیاى امروز خواندند و با تشکر از تلاش‏ هاى کشور روسیه در موضوع هسته ‏اى، افزودند: این مسأله به یک سرانجامى رسیده است، اما ما هیچ اعتمادى به آمریکایى‏ ها نداریم و با چشمان باز، رفتار و عملکرد دولت آمریکا را در این قضیه تحت نظر داریم.

وی  با بیان اینکه دشمن از این هراس دارد تأکید کرد: بسیارى از کارشناسان مسایل مربوط به روابط روسیه و ایران، عقیده دارند که با توجه به تراز وزنه دیپلماتیک رییس جمهور روسیه در جهان که کمتر از رییس جمهورى آمریکا نیست، سفر او به تهران مى‏تواند پیامدهاى مثبت مهمى براى سیاست خارجى و موقعیت منطقه ‏اى و بین‏ المللى ایران داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی، دیدار رییس جمهورى روسیه با ولى امر مسلمین جهان را  نشانگر عمق و استحکام روابط گرم و دوستانه و راهبردى دوطرف خواند و افزود: این نشان مى‏دهد که رییس جمهورى روسیه، اهمیت زیادى به جایگاه و نقش ایران در استراتژى سیاست خارجى خود قایل است.

وی گفت : این امر مى ‏تواند نگرانى‏هاى غرب و اعراب از نزدیکى راهبردى تهران، مسکو را چندین برابر افزایش دهد؛ زیرا به همان میزان که این دیدار براى ایرانى‏ها از اهمیت بالایى برخوردار است، براى دشمنان جمهورى اسلامى نیز یک رویداد ناگوار و منفى محسوب مى‏شود و موجب نارضایتى و خشم آن‏ها خواهد شد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان افزود: سعد حریرى نخست وزیر لبنان با قرار گرفتن در مقابل دوربین‏ ها در ریاض پایتخت عربستان سعودى و با طرح اتهاماتى علیه جمهورى اسلامى ایران و حزب‏الله لبنان از مقام خود استعفا کرد.

وی گفت : خبر این استعفا در عرصه سیاسى لبنان و منطقه غرب آسیا یک خبر غیر قابل پیش ‏بینى بود. حال سؤالى که مطرح‏ می ‏شود این است که سعد الحریرى به چه دلایلى از مقام نخست‏ وزیرى استعفا کرد و این امر چه پیامدهایى براى لبنان و منطقه غرب آسیا دارد؟

حجت الاسلام صادقی افزود: روخوانى سعد حریرى از مشق سعودى‏ها در تلویزیون العربیه و استعفاى او از نخست ‏وزیرى لبنان در شرایطى که ایران را به دخالت در مسائل لبنان متهم کرده و مدعى به‏کارگیرى اسلحه حزب‏الله علیه لبنانى‏ها یا سوریه شده است، بازتاب قابل توجه ى در مقایسه با استعفاى یک نخست‏ وزیر که در تمامى کشورها ممکن است اتفاق بیفتد، در پى داشته است.

وی گفت : جای شک  است هنوز مسئولین رئیس جمهور لبنان نمی داند سعد حریری در چه وضعیتی است؛ آیا بازداشت یا آزاد است؟  آیا این مشق را برایش نوشته اند؟ یک علامت سؤال و ابهامی برای  لبنانی ها باقی مانده است، باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد

خطیب جمعه رابر با اشاره به زلزله ای که در عربستان و حکومت سعودی ها به وجود آمده افزود:  با تشکیل کمیته عالى مبارزه با فساد توسط پادشاه عربستان و ریاست ولیعهد بر این کمیته، تعداد زیادى از شاهزاده ‏هاى سعودى دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بازداشت‏ هاى اخیر شاهزادگان، بزرگان اقتصادى و شخصیت‏هاى مطرح‏ در عربستان  بی‏ شک، به ‏مثابه شوک براى همگان بودگفت:  زیرا نشان از خروج و انحراف از خط و جریانى است که نظام حاکم آن‏را اتخاذ کرده بود، هرچند این استراتژى جدید (بازداشت)، اولین بارى نیست که ملک سلمان و فرزندش به ‏منظور باز کردن راه براى خلافت و جانشینى بن سلمان (فرزند ملک سلمان) به آن پناه مى‏برند زیرا این حادثه پیش از این علیه «محمد بن نایف» اتفاق افتاده است اما تفاوت بسیارى از حیث جزئیات و پیامدها میان آن دو است.

وی با بیان اینکه  کارشناسان معتقدند بن سلمان از این اقدام، ۴ هدف اساسى را دنبال مى‏ کندافزود: اول این که خالى کردن کامل میدان سیاسى از هر مخالف چه داخل خانواده حاکم باشد یا در خارج و در این‏ راستا هیچ تفاوتى میان نزدیکان و سرمایه‏ داران تأثیرگذار در فضاى داخلى عربستان نیست به ویژه متعب بن عبدالله که آخرین مانع در مقابل جانشینى بن سلمان بود.

حجت الاسلام صادقی گفت : دوم اینکه خلع سلاح مالى سران و سرمایه ‏داران و در رأس آنان، ترکى بن ناصر و ولید بن طلال که از سرمایه داران بزرگ عربستان هستتند  به ‏دلیل ترس از این‏که آنان در آینده در صورت اقدام بن سلمان براى جانشینى پدرش، از این سلاح علیه او استفاده کنند به‏ ویژه این‏ که برخى از آنان، معترض و مخالف تسلط مطلق و بدون چون ‏و‏چراى بن سلمان بر همه ارکان مملکت هستند.

وی  افزود: سخنى که  «خلیج» در توییتر خود، منتشر کرد مبنى بر این‏که «ولید بن طلال ملیاردر سعودى، طى نشستى با خاندان حاکم تهدید کرده است که اگر محمد بن نایف آزاد نشود، همه اموال خود را به اروپا منتقل خواهد کرد» که از  محمد بن سلمان همه اموال را مصادره کرد.

خطیب جمعه رابر گفت : سوم اینکه علاقه سعودى‏ ها به مبارزه و مقابله با فاسدین و تسلیم آن‏ها به دادگاه؛ این اولین بارى نیست که گزینه مبارزه با فاسدین به‏ کار گرفته مى‏ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خالد العرج وزیر خدمات عمرانى عربستان، در ماه آوریل گذشته به ‏دنبال مجموعه‏ اى از فرمانهاى پادشاهى، به اتهام فساد، عزل و تحویل دادگاه شد. به اعتقاد برخى، این اقدام، پیامى قوى و زنگ هشدارى براى فاسدین بود اما برخى آن‏را تلاشى زشت براى کسب دوباره محبوبیت مى‏دانند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه آخرین هدف آن دست‏یابى به ثروت است گفت:  یکى از توییترنویسان مشهور عربستان به نام «مجتهد» افشا کرد که «علت حمله به سران، وزرا و سرمایه‏ دارها توسط بن سلمان اینست که او مى ‏خواهد بر بخش اعظم ثروت آن‏ها تسلط یابد و به‏ حساب‏هاى بانکى خود واریز کند.» این سخن، علت توجه و اهتمام به سرمایه‏ داران و رجال ملیاردر را روشن مى‏کند.

وی خاطر نشان کرد:  امیدواریم به حول قوه الهی و دعای شما مؤمنین این  زلزله ای که در بین پادشاهان عربستان افتاده؛ کار آمد باشد و تمام  پادشاهان غاصب  که پیروی از اسلام و  شریعت پیغمبررا ندارند به زودی زود به دست همدیگر نابود شوند و حکومت اسلامی به رهبری یکی از مسلمانان در عربستان هدایت شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب