پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:56:54 - جمعه 26 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم اعتراض و تجمع در مقابل مؤسسه حرا نکنید/مسئولین بانک مردم را در بحث نوسازی یا مقاوم سازی مسکن اذیت نکنند
خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه در چند سال آینده با بحران کم آبی مواجه هستیم گفت:  پروژه عظیم آبرسانی، که آب از دریای عمان از این مسیر رد  می شود با توجه به اینکه  دو سال و  نیم دیگر فرصت است تا سال ۲۰۲۰ که بتواند از دریای عمان آب برداریم.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی  و با تسلیت  سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و امام حسن مجتبی (علیه السلام) گفت: شخصیت پیامبر در راه هدایت و تبلیغ در مقایسه با پیامبران دیگر قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به آغاز زندگی پیامبر در زمانی که که چراغ تربیت و حیات در دنیا  خاموش شده بود افزود: پیامبر(ص) مبعوث شد تا مکارم اخلاق را کامل نماید، فراموش نکنید در تبلیغ دین، پیامبر(ص) رنج های زیادی را متحمل شده و خون های مقدسی به پای آن ریخته شده آن خونی که هر قطره اش از دریای افلاک بالاتر است.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: وظیفه من و شما، نسبت به تبلیغ دین اسلام بسیار سنگین است افرادی که بی اعتنا به دین هستند؛ بدانند که  قدم روی قلب مقدس پیامبر می گذارند و چنین مردمی روی سعادت نخواهند دید.

 حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش ضمن تسلیت و همدردى با حادثه ‏دیدگان و طلب غفران الهى براى جان‏ باختگان و آرزوى صبر براى بازماندگان این حادثه دلخراش و ناراحت کننده غرب کشور گفت:  مردم از هرگونه کمک و یارى زلزله زدگان به ویژه چادر، پتو و لباس گرم با همتى بلند، نوع‏دوستى با وجود هوای سرد، هر چه سریعتر کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاه های کمک های مردمی  کمیته امداد، هلال احمر و سپاه تقدیم نمایند.

وی، مشکلات ساخت و ساز و عدم دقت مهندسین ناظر یا سوء استفاده که در واقع آن را  یک  دزدی آبرومندانه بعضی پیمانکار خواند افزود:  بیمارستانی که  ۶ماه از افتتاح آن نگذشته بود به یک ویرانکده ای  تبدیل شد،این عبرت است برای پیمانکاران ساخت و ساز و  مهندسین ناظرکه  دقت بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر اینکه مهندسین ناظر وجدان کاری داشته باشند عنوان کرد: مردم بر نوسازی و مقاوم سازی خانه های فرسوده گلی و قدیمی خود اقدام نمایند  چرا که بارندگی شدید یا حادثه ای ناگواری مانند غرب کشور در این شهرستان رخ دهد شاهد خسارت های جبران ناپذیری نباشیم.

وی با  اخطار به  رؤسای بانک های  ملی و سپه  گفت: مسئولین بانک ها مردم را در بحث نوسازی یا مقاوم سازی  اذیت نکنند، تصویب نامه هیئت وزیران که  مبلغ ۲هزارو ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود وکارمزد ۴ درصد  در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری از طریق بانک های عامل بامعرفی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری به استان کرمان با ضمانت زنجیره ای به منظور باز سازی واحد های مسکونی شهری و روستایی پرداخت شود  و بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع ازدریافت این  تسهیلات نخواهد شد.

حجت الاسلام صادقی گفت : ما رئییس بانکی که پول را در حساب نگه دارد که برایش امتیازی باشد نمی خواهیم.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه در چند سال آینده با بحران کم آبی مواجه هستیم یادآور شد:  پروژه عظیم آبرسانی، که آب از دریای عمان از این مسیر رد  می شود با توجه به اینکه  دو سال و  نیم دیگر فرصت  است تا سال ۲هزارو ۲۰ که  بتواند از دریای عمان آب برداریم.

وی با بیان اینکه ما حامی مردم هستیم در صورت بروز خسارت با شکایت  به دادگاه، وکیل پیگیر خسارت های شما خواهد شد، از مردم  تقاضا کرد: اعتراض و تجمع  درمقابل  مؤسسه حرا نکنند چرا که این تجمع ها باعث می شودبه مشکلاتی برخورد کنیم و فرصت را تا سال ۲۰۲۰ از دست دهیم .

حجت الاسلام صادقی ناراحتی مردم را به حق دانست و افزود: طی جلساتی که با استاندار کرمان و مدیر منطقه آب استان داشتیم صورت جلساتی خیلی خوبی تنظیم شد که به نفع مردم است اگر زمین زراعی وکشاورزی  یا درختانی  از بین رفت حداکثر خسارت پرداخت می شود.

 وی همچنین در پایان با دعوت به حضور پر شور مردم  در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) از برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام رضا (علیه السلام) با سخنرانی نماینده مجلس خبرگان رهبری  در مسجد الرضا رابر  خبرداد.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب