پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:41:29 - یکشنبه 28 آبان 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام رضا(علیه السلام ) بنیانگذار دهه محرم بود / رنگ سید الشهدا نسخه قبولی عزاداریهاست
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا (علیه السلام ) بنیانگذار دهه محرم است، ایشان با شروع دهه محرم لبخند به لب نداشتند و محزون بودند. 

به گزارش “صبح رابر”؛ مراسم عزاداری امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  در مسجد الرضا شهرستان رابر برگزار شد

آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم معنوی با تسلیت روز پایانی ماه صفر همزمان با شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه السلام) اظهار داشت: آستان قدس به تعبیر امام مرکز ایران است، امام رضا(علیه السلام) مهمان کشورمان نیست؛ بلکه میزبان است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به شهر ولایی  و شهید پرور رابر گفت: قبل از انقلاب داشتن رساله امام جرم بود در خانه تک تک شما رساله حضرت امام  وجود داشته  و  بعد از انقلاب هم روستای نمونه کشوری گنجان در عرصه شهادت روستایی در این منطقه است.

وی با طرح این سؤال که آیا عزاداریها مورد قبول قرار گرفته افزود: داغ هیچ کدام از بستگانمان اینگونه نیست اما با گذشت ۱۳۷۷ سال از شهادت سید الشهدا، بعضی ها در این دو ماه حتی لباس مشکی خود را بیرون نیاوردند این نشان می دهد تا زنده ایم محرم و صفر عزادار حسینی می باشیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر یک عزاداری ما مورد قبول واقع شده باشد برای قبر قیامت ما می رسدتصریح کرد: ۶۰ روز برای اهل بیت(ع) عزاداری کردیم امام حسین(ع) نماد همه اهل بیت(ع) است، گریه بر امام حسین(ع)؛ گریه بر همه امامان است .

وی افزود: همانطور که تجلیل مردم  از شهید حججی فقط تجلیل از شهید حججی نبود بلکه  تجلیل از همه شهدای مدافع حرم بود، تجلیل از همه شهداء چه شهدای مدافعین حرم، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور وشهدای منا بود و ما در  این دو ماه از اهل بیت(ع) تجلیل کردیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پاسخ امام صادق (ع) به کسی که این سوال پرسید: از کجا بدانم نمازم مورد قبول است یا مورد قبول نیست گفت: به فرموده امام صادق (ع) هر مقداری نماز و روزه ات تو را از گناه باز دارد به همان مقدار نماز و روزه ات مورد قبول است پاسخ به این سؤال آیا عزاداریها مورد قبول قرار گرفته روشن شد.

وی با بیان اینکه دو ماه حسین حسین گفتید؛ چقدر رنگ سید الشهدا پیدا کردید افزود: رنگ سید الشهدا رنگ نماز است این شنیدن را تحلیل کنید آخرین عمل سیدالشهداء در روز عاشورا نماز است.اگر اول وقت هر کاری را انجام دهید رنگ سید الشهدا گرفتید.

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه  رنگ سید الشهدا رنگ غیرت، رنگ احترام به حق الناس و رنگ مقاومت در راه خداست افزود: رنگ سید الشهدا رنگ غیرت است حسینی ها نسبت به حجاب خانواده خود هرگز بی تفاوت نیستند.

وی با بیان اینکه باید به حق الناس  آن بهای شایسته را بدهیم یادآور شد: بدهکار یک بخشی از حق الناس است کسی بدهکار باید بدهکاری خود را  بپردازد غیبت و تهمت زدن به مسلمان حق الناس است .سیدالشهدا طبق دو نقل؛ صبح عاشورا به یک نفر از دوستانش فرمود: کسی که مدیون است در لشکر من نباشد و لیاقت بودن در این اردوگاه را ندارد،این رنگ سیدالشهدا است آیا به حقوق مردم احترام میگذاریم یا نه؟.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به حقوق دیگران احترام می گذاریم این اثر عزاداریهاست این رنگ به جان مانده و  اگر به حق الناس بهای شایسته نمی دهیم این نشان اثر نکردن عزاداریهاست اگر این آثار  را در زندگی دیدیم این عزاداری به امضای حضرت بقیّه الله الأعظم ارواحنا فداه رسیده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهید سر از دست داده جاودان ماند افزود:  این رنگ ابی عبدالله (ع) رنگ مقاومت در این کشور نسخه ای است که جواب داده است؛ اما راه مذاکره جواب نداد ما به همه شروط عمل کردیم اما نامردهای آمریکایی به شروطشان عمل نکردند البته طبع کفر همین است.

وی گفت: این خصوصیت مذاکره است حدود ۷۰ سال افلسطین اشغال شده  و دهها نشست مذاکره ای داشتند  اما ارمغانی جز ذلت بیشتر برای مردم  فلسطین نداشت،  مسئولین کشورمان دلسوزانه به اندازه خدمت وارد میدان شدند ناجوانمردهای آمریکایی هیچ به عهدشان پایبند نبودند قرار بود با امضای برجام دیگر تحریم نباشد، هنوز جوهر امضای برجام خشک نشده تحریم بالای تحریم بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در آخرین فضولی شان باید گفت خیلی پررو و بی حیا هستند در یکی از  کمیته های  کنگره گفتند  ۹۵درصد مردم ایران فقیرند و فقط ۵ درصد مردم ایران  وضعیت خوبی دارند گفتند باید دارایی رهبری ، رییس جمهور ، مجلس خبر گان رهبری،  شورای نگهبان، مجلس تشخیص مصلحت نظام ،فرماندهان سپاه مورد ارزیابی قرار گیرد؛ فضول ها به شما چه مربوط است! ما خود قانون داریم که مقامات عالی صورت دارایی هایشان را بنویسند.

وی افزود: از جاهای مختلف دنیا از جمله آمریکا کمک برای زلزله زدگان می آورد این جماعت رزل جلوی آنها را می گیرند  رذالت  اگر این نباشدپس چیست صحبت این است آمریکایی ها می خواهند ملت و نظام ما ذلیل باشد به کوری  چشمشان ملت ایران عزیز است و آنها ذلیل هستند و ذلیل خواهند ماند رنگ سید الشهدا این است.

آیت الله خاتمی  با شعار”می جنگیم، می میریم سازش نمی پذیریم” گفت:  این فریادحسین (ع) است شعار مان، رفتارمان و تمام وجودمان این است هیهات من ذله؛ این رنگ سید الشهداست .

وی با بیان اینکه سبقه حسینی ولایت مداری است افزود: به شما بشارت میدهم دیگر ملت عاشورایی روی ذلت نخواهد دید چون با حسین و با کربلا است. ملت ولایت مدار یکپارچه عاشق حسین (ع)است و به این ولایتمداری افتخار می کند.

وی با بیان اینکه امام رضا (علیه السلام ) بنیانگذار دهه محرم است گفت: امام رضا (علیه السلام) با شروع دهه محرم لبخند به لب نداشتند و محزون بودند  به همین دلیل است  از روز اول محرم علائم عزا در حسینه ها و مساجد به فضل خدا برقرار است.

آیت الله سید احمد خاتمی خاطر نشان کرد: امام رضا (علیه السلام ) در روز عاشورا خود روضه خوان امام حسین (علیه السلام ) می شدند روضه این است که سرهای شهدا در روز عاشورا بعد از شهادت از بدنهای مطهرجدا شد  تنها یک شهید در حالی که زنده بود سرش را بریدند و آن عزیز حضرت فاطمه(سلام الله علیها)  امام حسین (علیه السلام) بودند.

وی گفت: ان شاءالله عزای ابی عبدالله (علیه السلام)در جانمان اثر کرده باشد و حسینی زندگی کنیم و حسینی به دیدار خدا برویم .

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب