پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:48:16 - جمعه 3 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز اجرای طرح گشت بسیجی محله محور از ۵آذر ماه در سطح شهرستان رابر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با تشریح  برنامه های هفته بسیج از افتتاح  پروژه های محرومیت  زدایی بسیج سازندگی خبرداد و گفت: افتتاح منبع آب روستای ننوک، خانه عالم ده دیوان، غسالخانه بندر هنزاء، نای گذاری و لای روبی قنات گلومار در چهارم آذر و همایش شکوه هجرت و تجلیل از برترین های گروههای جهادی و شروع گشت محله محور بسیج از روز  یکشنبه  ۵ آذرانجام می شود.

به گزارش  ” صبح رابر “؛ به مناسبت هفته بسیج فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر در مابین  نماز جمعه این هفته به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرگرد مصطفی امام بخش با  گرامیداشت هفته بسیج  با بیان اینکه پنجم آذرماه  یادآور فرمان تاریخی  امام راحل (ره) در تشکیل نهاد پاک مقدس بسیج مستضعفان است اظهار داشت: در آغازین سال حاکمیت انقلاب اسلامی و در ایامی که قرار است این نهال رشد کند و ریشه بزند و اهداف مقدسی را که مد نظر آن پیر کبیر است را محقق سازد، مورد هجمه بدخواهان و شیاطین شرق و غرب ومزدوران  داخل  قرار گرفته و قطعا در  طول  مسیر نیز این دشمنی  و عداوت دست از سر این نظام بر نخواهد داشت .

وی افزود:  امام بزرگوار خوب می دانست  انقلابی که توسط  مردم خداجو به وجود آمده است باید توسط همین مردم حفظ و حراست شود و  چه خوب آینده نگری داشت که در مسیر این  نظام  نهادی باید پشتیبان ومدافع  این حرکت عظیم  باشد لذا دستور به تشکیل  بسیج ۲۰میلیونی در سال ۵۸ دادند که شاکله  اصلی آن  مردم بودند، مردمی که دلسوز و معتقد نسبت به  این نظام  و اهداف آن و حفظ آن بودند.

این فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری خدای متعال به امام بزرگوار این تعلیم را داد این الهام را کرد که سرنوشت انقلاب را بسپرد به دست جوانها نه فقط  جوانهای آن روز، وقتی جوانها وارد میدان شدند، این امانتی که دست آنها سپرده شده است این اعتمادی که به آنها شده است دست به دست در  طول زمان به یکدیگر منتقل می کنند و همین اتفاق افتاده است .

وی با بیان اینکه از ابتدا بسیج در هر عرصه ای که وارد شده؛ الحمدالله  سربلند و  پیروز بوده است افزود:  در ۸ سال دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت جانانه ایکه بسیجیان از خود نشان دادند آنچنان درسی به دشمان متجاوز دادند که دیگر دیگر خواب و خیال تجاوز نظامی به کشور ما نمی کند.

مصطفی امام بخش بیان کرد: پس از جنگ  تحمیلی نیز بنا به نیاز کشور بسیج در هر عرصه ای که وارد شده است توانسته سربلند و پیروز از آن عرصه خارج  شود.

وی افزود: اگر  امروز به اقتدار و صلابت و بازدارندگی رسیده ایم و دشمن  فکر  تجاوز  نظامی به کشور ما را نمی کند از دستاردهای عرصه  دفاعی ماست که بسیج با  بکارگیری توان  مردمی و آموزش و سازماندهی آنان در قالب  گردان های امام علی (ع)، گردانهای بیت المقدس،   گردانهای عاشورا و  گردانهای الزهرا، پایگاه های مقاومت بسیج و  اقشار بسیج برای مقابله با تهدیدات  دشمن از آمادگی بالا برخوردار است .

سرگرد امام بخش بابیان اینکه این امنیت پایدار را ما امروز مدیون حضور بسیجیان در سراسرکشور هستیم گفت: در عرصه حفظ امنیت داخلی؛ بسیج توانسته با سازماندهی شبکه های اطلاعاتی بسیج در راستای  شناسایی تهدیدات دشمن  اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در عرصه سازندگی ؛امروز خدمات بسیج سازندگی بر کسی  پوشیده نیست افزود: بسیج با سازماندهی گروههای داوطلب بسیجی برای محرومیت زدایی (غنی سازی  اوقات فراغت، آشنایی ساختن جوانان با زمینه های اشتغال و کمک به محرومیت زدایی) اهداف این نظام را به پیش برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر در عرصه فرهنگی و اجتماعی، عرصه امدادرسانی و تربیتی گفت: برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن، در راستای بصیرت افزایی، عرصه علمی؛ بسیج دانش آموزی و دانشجویی برای رشد علمی افراد، برگزاری المپیادهای متعدد و مسابقات علمی، آیه های تمدن، در عرصه امدادرسانی و بهداشت؛ گروههای  پزشکی مناطق  محروم و عرصه تربیتی؛ همان حلقه  های صالحین توانسته اهداف این نظام را به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه سربلندی های بسیج، فراجناحی بودن آن، عدم  وابستگی به  جریان خاص باعث  پیروزی آن شده افزود: امروز کشورها ی دنیا به این نتیجه رسیده اند باید بسیج تشکیل  دهند، عراق و سوریه را نیروی  بسیج جمع کرد، نیروی اراده جمع  کرد، مبارزه و استقامت جمع  کرد، ایستادگی و مقابله جمع  کرد، گر چه برخی می خواهند این راه هم به مذاکره ربط دهند خجالت  دارد.

وی گفت: با زورگو باید با زبان زورسخن گفت از سه سال مذاکره چه دیدم ؟!.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با تشریح  برنامه های هفته بسیج از افتتاح  پروژه های محرومیت  زدایی بسیج سازندگی خبرداد و گفت: افتتاح منبع آب روستای ننوک، خانه عالم ده دیوان، غسالخانه بندر هنزاء، نای گذاری و لای روبی قنات گلومار در چهارم آذر ماه و همایش شکوه هجرت و تجلیل از برترین های گروههای جهادی و شروع گشت محله محور بسیج از روز  یکشنبه  ۵ آذرانجام می شود.

وی به مسابقات  ورزشی قهرمانی بسیج ، مسابقات  وبلاگ نویسی و عکس سلفی با موضوع  بسیج و استکبار ستیزی، سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهدا در طول هفته، غباروبی  گلزار شهداء، همایش  پیاده روی خانوادگی در شهر و قنات ملک، برنامه شب شعر،  دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه اشاره کرد.

امام بخش از اجتماع بزرگ  بسیجیان تحت عنوان «شکوه مقاومت» همراه با  صبحگاه  مشترک در روز  یکشنبه  ۵آذر سالروز  تشکیل  بسیج مستضعفان خبر دادو گفت: برگزاری یادواره  شهدای زن، نشست روشنگری  فصلی با  موضوع آسیب های اجتماعی، از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی با ارائه عملکرد یکساله از  هفته بسیج  سال  قبل تا کنون گفت: فراخوانی گردانهای بیت المقدس شهر و قنات  ملک هر کدام  ۴ مرحله همراه با برگزاری آموزش رزم و اجرای  میدان  تیر و تست  آمادگی  جسمانی، فراخوانی ۶ گردان عاشورا  همراه با آموزش و اجرای انفجارات و راهپیمایی شبانه، فراخوانی ۶ گردان  الزهرا  همراه  با آموزش سلاح شناسی  و راهپیمایی روزانه، اجرای رزمایش پدافند غیر عامل دانش آموزی در دبیرستان علامه از اقدامات آمادگی رزم بسیجیان برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر افزود: شرکت بسیجیان در اروی جهادی به تعداد۴۴۳ نفر در  طرح  مبارزه با کرم خراط در ۴۰ هکتار از باغات گردوی شهرستان و هرس و سوزاندن شاخه های آلوده با همکاری  جهاد کشاورزی، اردوهای طرح هجرت به تعداد  ۷۰۰ نفر  روز با اجرای برنامه هایی نظیر نای گذاری و لای روبی قنات گلومار روستای کبیر به متراژ ۱۳۰۰ متر به مبلغ  ۳۰ میلیون تومان، آموزش احکام، رنگ آمیزی مدارس و کمک به ساخت  تعداد ۴۰ سرویس بهداشتی و حمام  مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی با همکاری امام جمعه  محترم و اداره بهزیستی، واگذاری ۳۱۰ میلیون تسهیلات  اقتصاد مقاومتی در راستای  اشتغالزایی از اقدامات خدمات رسانی و محرومیت زدایی بسیج خواند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: آموزشگاههای مشاغل خانگی  برای خواهران با  همکاری فنی و حرفه ای، ساخت منبع آب آشامیدنی روستای ننوک  با اعتبار  ۲۳ میلیون  تومان سپاه و ۶۰ میلیون تومان خودیاری مردمی و دهیاری ساخت  خانه  عالم روستای ده دیوان ۲۱ میلیون تومان سپاه ، کمک در ساخت غسالخانه بندر هنزاء، تهیه جهیزیه آسان هر  جهیزیه ۳۷۰۰۰۰۰تومان برای افراد کم  بضاعت به تعداد ۱۴ نفر ، واگذاری ۱۶ جهیزیه رایگان به افراد کم  بضاعت با همکاری  ائمه محترم رابر و هنزاء، واگذاری ۵۲ جهیزیه رایگان به افراد تحت  پوشش کمیته امداد با مشارکت قرارگاه  خاتم سپاه بود.

امام بخش گفت: اجرای مسابقه دو  صحرانوردی بسیجیان، برگزاری جام والیبال بین پایگاههای مقاومت، برگزاری جام فوتسال بین پایگاههای مقاومت، برگزاری مسابقات قهرمانی ورزشی، همایش  پیاده روی خانوادگی به مناسبت  هفته دفاع مقدس از  اقدامات ورزشی بود.

وی افزود: برگزاری دومین یادواره  شهدای شهرستان در زمستان سال  قبل، برگزاری یادواره شهدای بخش هنزاء تابستان امسال، یادواره شهدای پایگاههای مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع)، یادواره شهدای پایگاه مالک اشتر، یادواره روستای بیزنوئیه، یادواره  شهدای هسته ای و شهدای  فرهنگی شهرستان، یادواره شهدای  دانش آموزی در۴ مدرسه، برنامه آبروی محله شهید قباد شمس الدینی در روستای زمین انجیر، برنامه آبروی  محله سردار کاظم علیمرادی درمحله موردوئیه، دیوارنویسی و نصب  بنر ۳۰۰ متر مربع، برگزاری نشست های روشنگری با موضوعات آسیب های اجتماعی ۱۲ مورد با حضور سخنرانان استانی و کشوری، برگزاری شب شعر به مناسبت هفته دفاع و ماه محرم و هفته بسیج، ایجاد نمایشگاه کتاب، برگزاری اولین جشنواره بومی و محلی و فرهنگی ورزشی عشایر در امامزاده سید مرتضی به مدت ۳ روز در راستای شناساندن ظرفیتهای عشایری شهرستان و احیا سنتهای  فراموش شده عشایری از اقدامات  فرهنگی بسیج خواند.

وی ازاقدامات دیگر  فرهنگی  به برگزاری جشن به مناسبتهای مختلف دراعیاد مذهبی و برگزاری ایستگاه صلواتی، اعزام  به مناطق جنگی در قالب راهیان نور دو دستگاه دانش آموز و دو دستگاه  بسیج محلات و اعزام دو دستگاه  اتوبوس دانش آموزی دیگر در هفته آینده، ساخت  تابلو  تبلیغاتی ۱۸ متری و تابلوی دیجیتال ۶ متری، برگزاری آزمون آیه های  تمدن  به تعداد ۱۶۸ نفر برای دانش آموزان  بسیجی، مسابقات علمی دانش آموزی و  لیگ علمی  و کسب  یک رتبه  کشوری اشاره کرد.

سرگرد امام بخش همچنین احداث سوله  ورزشی صالحین در روستای سیه بنوئیه با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث پایگاههای  مقاومت بسیج در روستای اسکر، پایگاه خواهران دیوران، پایگاه خواهران سیه بنوئیه، پایگاه روستای کهنوج  گرینوئیه را از  اقدامات  مهندسی دانست.

وی اشاره به  ارائه  خدمات  به بسیجیان گفت: کمک به معسرین  بسیجی  به تعداد ۵۰ نفر، وصل شدن مستمری رزمندگان و جانبازان  به تعداد ۳۰ نفر، معرفی به  کمیسیون  پزشکی ۲۰ نفر، جذب  ۱۱۲۰ نفر بسیجی عادی  و ۵۰۰ نفر  بسیجی  فعال  از سال گذشته  تا کنون، اعزام  ۴۴ نفر از افرادی که تاکنون به مشهد مقدس  نرفته اند بالای  ۴۰ سال در  طرح مهر رضوی اقدام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر همچنین افزود: سازماندهی  ۱۲۵ حلقه  صالحین  فعال و تشکیل  منظم  جلسات حلقه های صالحین  به صورت  هفتگی ، ایجاد ۱۵ حلقه قرآنی زیر مجموعه دارالقرآن بسیج ناحیه، اعزام  ۸۸ نفر از بسیجیان برتر حلقه های صالحین  به مشهد مقدس، اعزام ۵۰۰نفر از بسیجیان حلقه های صالحین به اردوهای درون شهرستانی و استانی، برگزاری مسابقات  قرآنی  با شرکت ۱۳۰ نفر ازحافظان  و قاریان  شهرستان ، اجرای طرح جوانه  های صالحین در فصل  تابستان امسال  با برگزاری  کلاسهای آموزشی( گلیم بافی، قالی بافی، گونی بافی، پته دوزی، آشپزی، نقاشی، احکام، حفظ قرآن، برگزاری کارگاه سبک زندگی  قرآنی با سخنرانی استاد دهقان از تهران را  اقدامات تربیتی برشمرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب