پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:35:01 - جمعه 10 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولین افزایش سگ‌های ولگرد در شهرستان رابر یک تهدید جدی است/ زلزله امروزهجدک کرمان؛ تذکری به مقاوم سازی خانه های قدیمی است
خطیب جمعه رابر با اشاره به ازدیاد سگ های ولگرد در شهر و روستاهای رابر ازشهردار، بخشداران،دهیاران و شوراها خواست این مهم را که با سلامت مردم در ارتباط است به جد در دستور کار قراردهند و به هرگونه که صلاح می دانند اقدام به برطرف کردن این معضل در شهرستان کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های  عبادی و سیاسی این هفته؛  ضمن  دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادامه مباحث هفته های  قبل  اظهار داشت: خداوند دو هدیه ای «مودّت» و «رحمت»  را به ما عطا کرده تا ضامن آرامش انسانها باشد.

وی با بیان جایگاه مودّت و رحمت در زندگی زناشویی گفت: رحمت حکم کلیه دوم انسان را دارد که اگر  کلیه اول از کار افتاد می تواند با همان یک کلیه به زندگی اش ادامه دهددر رحمت  علاقه یکطرفه است و این خود یکی از صفات پروردگار است.

خطیب  جمعه رابر با بیان ویژگی های مودّت افزود: علاقه ای که دو طرفه باشد، علاقه ای که آشکارا ابراز شود. در «محبت» لزومی ندارد دوست داشتن ابراز شود اما در «مودّت» حتماً باید دیگری را از علاقه و محبت خود آگاه کند.

وی گفت: در روایت آمده است: این سخن مرد به زنش که «دوستت دارم» هرگز از دل زن بیرون نمی رود، بعضی از روی تکبر و بعضی بی توجه و غافل از این که لذیذترین غذای روحی زن شنیدن این جمله است، علاقه ی خود را اظهار نمی کنند؛ با این فرض که همسرم می داند که دوستش دارد.
حجت الاسلام صادقی تصریح  کرد:  زن و شوهر باید هنر ابراز محبت را داشته باشند؛ هر چند که شیوه ابراز این دوستی به شناخت همسران از یکدیگر و میزان خلاقیت آن ها بستگی زیادی دارد. البته گفتن و بر زبان آوردن جملات محبت آمیز بر زن تأثیر بیشتری دارد و به او انرژی مضاعف می دهد.

وی با بیان اینکه زن هنگامی که از کارهای خانه و بازیگوشی و بهانه گیری های بچه ها خسته و دلتنگ می شود تنها با شنیدن چند جمله ی عاشقانه از سوی همسر، چنان اثر می پذیرد که این اثر تا زمان زیادی وی را شاد و سرحال نگاه می دارد افزود: درحالی که آقایان بیشتر به دیدن رفتار محبت آمیز نیاز دارند، در روایات، شیوه ابراز علاقه زن به مرد، با طنازی کردن و معاشقه و نهایتاً جنبه هایی که در رفتار زن نمایان است، بیان می شود.
خطیب جمعه رابر گفت: متأسفانه گاهی هم همسران در ابراز نکردن محبت و عشق خود، از همدیگر اثر می پذیرند و پیروی می کنند، چون یکی ابراز نمی کندنباید مقابله به مثل باشد.

وی افزود: علاقه ای که همراه با احساس مسئولیت باشد؛ در غیر این دوستی مودّت نیست. به همین دلیل به بسیاری از دوستی های قبل از ازدواج، که در آن مسئولیتی وجود ندارد و معلوم نیست که طرفین تا چه میزان حاضر به فداکاری برای یکدیگر هستند، واژه «هوس» اطلاق می شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به افزایش طلاق در جامعه امروزی گفت: این  زندگی های ناپایدار که زود متلاشی می شوند احساس بدون مسئولیت یا همان واژه هوس را می توان روی این زندگی ها گذاشت.

وی خطاب به خانواده ها افزود: در جامعه امروزی  متاسفانه بعضی دختران و پسران  بدون اجازه والدین خودشان اقدام به یکسری از کارها می کنند این  خیلی بد است.

حجت الاسلام  صادقی  عنوان داشت:  دوست داشتن فرد به خاطر خودش باشد؛ نه به خاطر مقام، موقعیت، پول البته گاهی دیده ایم که دو نفر به خاطر چیزهای دیگر با هم ازدواج می کنند؛ اما با جاری شدن صیغه ی عقد چنان محبتی بین آنها ایجاد می شود که فراموش می کنند از آغاز برای چه با هم ازدواج کرده اند و نمی توانند از یکدیگر دست بکشند. علاقه از ظاهر صفات عبور می کند و به عمق می رسد؛ به گونه ای که زن و شوهر واقعاً یکدیگر را دوست دارند .

وی افزود: این محبت هدیه ی الهی است که از سوی خداوند به همسران پیشکش می شود خداوند بر این زندگی ها نظارت دارد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود ضمن خوش آمد گویی به مدافعان حرم گفت: تجلیل از مدافعان حرم کار کوچکی که با همت شما  مردم انقلابی رابر انجام می گیرد  و شما امروز میزبان مدافعان حرم هستید.

وی افزود: دوستانی که ثابت  کردند هم در اوایل انقلاب، دفاع مقدس  و این  جنگ  استکبار جهانی علیه حزب الله که در واقع ایران مد نظر آنها بود، اگر شما بسیجیان  و مدافعان حرم حرکتی نداشتید ما باید در تهران  دفاع می کردیم الان جنگ در تهران و استانهای دیگربود، آن موقع دفاع کردن در مقابل استکبار جهانی کاری بسی دشوار بود آفرین بر شما، رحمت خدا وند و دعای مؤمنین و مؤمنات بدرقه راه شما باشد.

وی عنوان داشت: نه تنهاشماعزیزان بلکه همسنگران شما شهدای عزیزو گرانقدرو همچنین جانبازان حاضر درمنازل، ایثارگران و آزادگان ثابت کردید هر کجا پای ولی فقیه، ناموس، انقلاب و فرزندان امیرالمؤمنین در میان باشد شما اولین نفرهایی هستید که جان  عزیزتان را در کف دست گذاشتید به مقابله استکبار جهانی آن داعشی های تکفیری رفتید رحمت خدا بر شما باشد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به زلزله  امروز هُجدک کرمان گفت: الحمدالله تلفات جانی نداشت این  تذکری به شما عزیزان  مخصوصا کسانی که در خانه های قدیمی و  خشت و گلی روستا زندگی می کنیددر گزارشی که امروز نشان داد خانه های قدیمی و خشت و گلی تخریب شدندو جاهای که احشام شان در آنجا نگهداری می شد چون مقاوم نبود از بین رفتند.

وی از مردم خواست تا با در اختیار گرفتن وام با ضمانت زنجیره ای هر چه سریعتر نسبت به تخریب خانه های قدیمی و  خشت و گلی و ساخت خانه های مقاوم اقدام نمایند چرا که بلاهای طبیعی مثل  سیل و  زلزله خبر نمی کند و با داشتن خانه های مستحکم خسارت ها کمتر باشد.

حجت الاسلام صادقی خطاب به مسؤلین مخصوصا بخشدار مرکزی و هنزاء، دهیاران، شورای شهر و  شهردار اعلام کرد:  افزایش سگ ها و حیوانات وحشی بگونه ای شده که در شهر رژه می روند، اگر اتفاقی برای عزیزانمان در شهرستان رابرو روستاها بیفتد به خاطر گرسنگی حمله به  پیر، خردسال، جوان و دانش آموزکند؛ مسؤلیت آن به گردن شمااست و شدیداً برخورد خواهم کرد.

وی افزود: هر چه سریعتر جلسه شوراها، دهیارها و بخشدار بگیرید و تکلیف سگ های ولگرد را روشن و این مشکل را حل و فصل نمایید، حتما باید اتفاقی برای شخصی بیفتد و خسارت جانی داشت بعد کاسه چه  کنم را به سر بگیرید !.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب