پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:55:53 - سه شنبه 14 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«گاوچاران» تشنه است/ طی مسافت ۳ کیلومتری برای یک گالن ۲۰ لیتری آب
مردم روستای گاوچاران بخش جازموریان، تشنه هستند آنها برای رسیدن به اب باید مسافت ۳ کیلومتری تا موتور پمپ را پیاده‌روی کنند این امر موجب شده که گذران زندگی برای اهالی این روستا همراه با سختی و مشقت باشد.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از رودبار ما؛۱۸ خانوار از روستای گاوچاران در بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب استان کرمان از نبود آب آشامیدنی رنج می‌برند،آنها۳ کیلومتر آب خوردن را به روی سر حمل میکنند!

 

 

در این میان جمعی از اهالی روستای گاوچاران از وضعیت نبود آب آشامیدنی در روستای خود گلایه دارند و از مسوولان این حوزه می‌خواهند که برای وضعیت اسفناک آن‌ها چاره‌ای بی اندیشند.

طی مسافت ۳ کیلومتری برای یک گالن ۲۰ لیتری آب

یکی از اهالی روستای گاوچاران در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: مردم این روستا دیگر تحمل سختی‌ها و مشکلات نبود آب آشامیدنی را ندارند از مسوولان و متولیان امر در شهرستان می‌خواهیم تا در این راستا چاره‌ای بی اندیشند.

 

وی افزود: برای تهیه حتی یک گالن ۲۰ لیتری آب آشامیدنی سالم در سختی و تنگنا به سر می‌بریم و این وضعیت دیگر برای اهالی طاقت فرساست.

زهرا  یکی دیگر از اهالی روستا  می‌گوید: برای تهیه آب موردنیاز روزمره با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و نبود آب آشامیدنی باعث شده که ما بیشتر وقت خود را برای راه تهیه آب صرف کنیم چراکه برای تأمین آب باید مسافت سه کیلومتری تا موتور پمپ را طی کنیم.

وی بیان داشت: زندگی ما به خاطر بی‌آبی مختل شده و دیگر از این وضعیت خسته شده‌ایم.

جازموریان با ۲۲۰روستا در ۶۵کیلومتری مرکز شهرستان رودبار جنوب استان کرمان واقع شده است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب