پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:28:14 - جمعه 17 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توطئه جدید آمریکا از سر ضعف است‏/بى‏ اعتنایى سردار حاج قاسم سلیمانى به نامه رئیس سازمان سیاى آمریکانشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد
خطیب جمعه رابرگفت: اینکه ادّعا میکنند میخواهند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام بکنند، این از عجز اینها است، از ناتوانی اینها است. در قضیّه‌ی فلسطین دستهای اینها بسته است، با این کار هم بلاشک ضربه‌ی بزرگ‌تری خواهند خورد و دنیای اسلام در مقابل اینها خواهد ایستاد؛ قطعاً دشمن نمیتواند در قضیّه‌ی فلسطین، موفّقیّت مورد نظر خودش را پیدا کند و فلسطین آزاد خواهد شد؛ تردیدی نیست که فلسطین آزاد خواهد شد. ممکن است اندکی دیرتر، لکن قطعاً این اتّفاق خواهد افتاد و مبارزه‌ی امّت اسلامی برای نجات فلسطین ان‌شاءالله به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش “صبح رابر”؛حجت الاسلام صادقی  امام جمعه شهرستان رابردر خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با اشاره به  ادامه مباحث هفته قبل جایگاه «مودت» و «رحمت» در زندگی زناشوییاظهارداشت: یکی از گلایه هایی که از زبان همسران، زیاد مطرح می شود این است که: محبتی که در دوران عقد یا اوایل عروسی نسبت به یکدیگر داشته اند کمرنگ شده است و یا آنها احساس می کنند که در حال دور شدن از یکدیگرند.

وی افزود: هر چند زندگی بدون محبت بسیار خشک و غیر قابل تحمل است اما مسلماً گاهی شرایط زندگی چنین اوضاعی را به وجود می آورد بنابراین همسران باید به دنبال راه هایی باشند تا درخت زندگی از چشمه محبت سیراب شود .

خطیب جمعه رابریکی از راههای جلب محبت همسر  را عفو و چشم پوشی برشمرد و تصریح کرد: از ویژگی های رحمت عفو و چشم پوشی نسبت به خطاهای دیگران است بروز این صفت در جامعه و زندگی خانوادگی برکات فراوانی به همراه دارد؛ از جمله باعث جلب محبت اطرافیان و همسر و فرزندان می شود.
وی با بیان اینکه قرآن درباره ی رابطه ی مؤمنین با یکدیگر می گوید: (وَ لْیَعْفُوا وَ لْیَصْفَحُو)افزود:  مؤمنین در درجه ی اول باید عفو کنند و در درجه ی دوم صفح و چشم پوشی کنند، چشم پوشی بالاتر از عفو است؛ نه این که ببینید و ببخشید؛ بلکه اساساً بدی ها را نبینید.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  بر اساس روایات کسی عفو و چشم پوشی میکند از ایمان بالاتری برخوردار است گفت: همچنین در ادامه ی آیه آمده است: (اَلاَ تُحِیُّونَ اَن یَغفِرَاللهُ لَکُم)؛ یعنی آیا دوست ندارید که خدا از گناهانتان بگذرد. آیت الله مظاهری می فرمایند: این آیه دو تفسیر دارد؛ تفسیر اول آنکه: همانگونه که دوست دارید که خداوندگناهانتان را ببخشد و از آنها چشم پوشی کند، شما هم خطاها و بدی های مؤمنین را ببخشید و از آنها چشم پوشی کنید. تفسیر دوم که از نظر ایشان تفسیر بهتری است، آن است که: اگر چنین کردید، خداوند هم این کار را با شما خواهد کرد.

وی افزود: هر اسم و صفتی که در خودتان تلألؤ بدهید، با همان اسم و صفت محشور می شوید. اگر اهل قهر هستید با (یا قهار)؛ و اگر اهل انتقام هستید با (یا منتقم)؛ و اگر ستار العیوب هستید با (یا ستار العیوب) رو به رو می شوید. پس چقدر ضروری است که زنگارها و کدورت ها و دلخوری هایی که بر آیینه ی دلمان نشسته و مانع صفای باطنمان شده است را بزداییم تا خداوند با اسماء جمالی خود با ما مواجه شود.

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: باعفو و چشم پوشی زندگی ها  را گرم و گرمتر می شود.

وی با اشاره به بیانات حضرت آیت‏الله خامنه‏اى فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان ارشد نیروهاى مسلح و برگزیدگان جشنواره مالک‏اشتر گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به خصومت‏هاى تمام‏نشدنى دشمنان با ملت و نظام اسلامى، مواجهه با این معارضه‏ها را در گرو ایستادگى و تقویت روزافزون توانایى‏هاى نیروهاى مسلح خواندند و فرمودند: امروز نیروهاى مسلح به بهترین نیروى انسانى از لحاظ فکرى، عملى، عزم و اراده احتیاج دارند تا بتوانند آسیب‏ناپذیرى ملت را در مقابل دشمنى‏ها حفظ کنند.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامى با ابراز خرسندى از عمق بخشیدن به حرکت پیشرونده نیروهاى مسلح، فرمودند: لازمه پیشگامى در موفقیت‏ها، استمرار حرکت رو به جلو و بدون توقف است، بنابراین باید در هر بخش که مسؤولیت و وظیفه‏اى برعهده دارید، بى‏وقفه و مستمر، کار و تلاش کنید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ گفت: مسئله‌ی فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی دنیای اسلام و امّت اسلامی است. همه موظّفند از فلسطین و آزادی فلسطین و نجات ملّت فلسطین دفاع کنند و برایش مجاهدت کنند و کار کنند.

حجت الاسلام صادقی افزود: دشمن در این زمینه هم درمانده است؛ این را بدانید. حالا اینکه ادّعا میکنند میخواهند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام بکنند، این از عجز اینها است، از ناتوانی اینها است. در قضیّه‌ی فلسطین دستهای اینها بسته است، با این کار هم بلاشک ضربه‌ی بزرگ‌تری خواهند خورد و دنیای اسلام در مقابل اینها خواهد ایستاد؛ قطعاً دشمن نمیتواند در قضیّه‌ی فلسطین، موفّقیّت مورد نظر خودش را پیدا کند و فلسطین آزاد خواهد شد؛ تردیدی نیست که فلسطین آزاد خواهد شد. ممکن است اندکی دیرتر، لکن قطعاً این اتّفاق خواهد افتاد و مبارزه‌ی امّت اسلامی برای نجات فلسطین ان‌شاءالله به نتیجه خواهد رسید.
وی در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور مستکبر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم نمودن این اقدام اعلام کرد: از زمان های قبل می خواستند این کار را انجام دهند ۶ ماه به ۶ ماه تمدید می کردند و عقب می انداختند تا  دوشنبه هفته قبل از ۶ ماهه تمام شد ترامپ دیوانه دست بر آتش زد می خواهد قدس را پایتخت  رژیم  صهیونیستی خطاب کند البته می بینیم  که کشورهایی که قبلا مثل انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان ، ایتالیا،  چین هم فکر و هم پا و هم حرکت  آمریکای  جنایتکار بودند از این کار ترامپ وحشت کردند وعقب نشینی کردند به گفته مقام معظم رهبری در چند سال آینده  رژیم منحوس غصبی وصهیونیستی محو خواهد شد.

وی با اشاره به بى ‏اعتنایى سردار سرافرازاسلام شهید زنده حاج قاسم سلیمانى به نامه رئیس سازمان سیا با تأکید بر این‏که حرف جمهورى اسلامى در جهان رسا و بلند است،گفت: زمانى که قاسم سلیمانى در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به‏وسیله یکى از رابطان خود در منطقه، نامه‏اى براى سردار سلیمانى فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمى‏گیرم و نمى‏خوانم و اصلا با این افراد صحبتى ندارم.»

خطیب جمعه رابرافزود: پس از افشاى ارسال نامه از طرف رئیس سى آى إى براى سردار قاسم سلیمانى مجبور شد اعتراف کند که چنین نامه‏ اى را ارسال کرده و در آن ایران را تهدید کرده که طرفدارانش به نیروهاى آمریکایى در عراق آسیبى وارد نکنند.

وی با اشاره به افرادی که هنوز منتظر افراد معدومی هستند این را در گوششان قراردهند گفت: قبل از انقلاب اسلامى، اگر آمریکا به یک کشور، ولو با اشاره تشرى مى‏زد، آن کشور عقب نشینى مى کرد و دست از اقدام مدنظر برمى‏داشت و دیگر حتى به آن فکر هم نمى‏کرد. امروز به برکت انقلاب اسلامى و رهبرى ‏هاى امام خمینى(ره) و امام خامنه‏اى مدظله العالى، کشورمان از چنان اقتدارى برخوردار شده که یکى از سردارانش این‏گونه با اقتدار و با صلابت، حتى نامه رئیس سازمان سیا را در بحبوحه جنگ در ابوکمال، اصلا باز نمی‏کند تا ببیند؛ چه رسد به این‏که بخواند و عمل کنداین عزت و اقتدار است.

حجت الاسلام صادقی افزود: وقتی که داعش در سوریه و عراق از بین می رود و اسلام به پیروزی رسید همه جا ترس وحشت از اقتدار نظام اسلامی به وجود می آید بعضی در تریبون می گویید هیأت فلان هم فلان کار کرده خیال می کنید مردم ما نمی فهمند؛ اگر دیپلماسى درمواردی مثل برجام جواب می داداما هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی در پایان به شورای شهر رابر تأکید بر تعجیل در انتخاب شهردار داشت و گفت: نزدیک به  چهار ماه هنوز شهردار نداریم  با انتصاب شهردار، معضلات و مشکلاتی  موجود کمتر خواهد شدو همچنین  خواستار تعجیل در آسفالت کوچه مدرسه استثنایی و جاده دانشگاه پیام نور شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب