پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:56:47 - جمعه 17 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انقلاب اسلامی از جنس دین است و روح کهنگی به خود نمی گیرد/کرمان دیار پهناوری است که شخصیت های بزرگی را در دامان خود پرورش داده است
سردار سلیمانی گفت:یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث شده نسل‌های جدید نیز دلبسته انقلاب باشند، این است که انقلاب از نسل دین است و این تفکر که انقلاب اسلامی روح کهنگی به خود بگیرد، یک تفکر اشتباه است، چون از جنس دین بوده و بوی کهنگی نمی گیرد.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ،سردار قاسم سلیمانی ظهر امروز در شخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در جمع مردم و مسئولین این شهر گفت: ماندگاری آیت الله جعفری در عرصه های مختلف و فعالیت های گوناگون شخصیتی همچون حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در منصب امام جمعه کرمان، مکمل یکدیگر بوده که برای بارور کردن مسیر تعالی می باشد.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: باید دست مقام معظم رهبری را برای چنین نگاه ویژه ای که  به استان کرمان و تعیین دو منصب ارزشمند برای حجت الاسلام علیدادی و آیت الله جعفری، بوسید.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد،افزود:اما همچنان این انقلاب  تازه است و شعارها، اعتقادات مردم و دلبستگی مردم به اصول انقلاب اگر از اول انقلاب مستحکم تر نشده باشد، ضعیف تر نیز نشده است.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر اینکه نسل جدید انقلاب نسبت به ولی فقیه و اصول انقلاب دلبسته تر شده اند ، ابراز کرد:این اغراق نیست و در صحنه های گوناگونی که اتفاق می افتد آن را می توانیم رویت کنیم بینیم.
سردار سلیمانی عنوان کرد:امروز شاهد هستیم حتی کسانی که ظاهر دینی ندارند، اما دلبستگی شدیدی به رهبری و انقلاب دارند، که معمولا در یک چهارچوب طبیعی این اتفاق نباید رخ دهد و گذشت زمان باید بین نسل ها فاصله به وجود بیاورد اما در ایران این چنین نیست.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از جنس دین است، اذعان کرد:یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث شده نسل‌های جدید نیز دلبسته انقلاب باشند، این است که انقلاب از نسل دین است و دین همواره تازگی دارد.
سردار سلیمانی با اشاره به مطالب فوق بیان کرد:لذا این تفکر که انقلاب اسلامی روح کهنگی به خود بگیرد، یک تفکر اشتباه است، چون از جنس دین بوده و بوی کهنگی نمی گیرد.
فرمانده سپاه قدس در ادامه تأکید کرد: مهمترین ویژگی که مردم را همچنان به مسایل مذهبی نگه داشته است، روحانیت می باشد و همانگونه که در دوران انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) نقش ارزنده ای در تحقق این موضوع داشت به گونه ای که امام، ما را با عمق اسلام آشنا کرد و آن جامعه شاه گزیده با بالاترین فسادها را به یک جامعه امام زمانی تبدیل کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه امروز ایران  و ملت ما یک ملت و کشور نمونه در جهان است، اظهار کرد:امام جمعه در استان یعنی خلاصه‌ای از ولی فقیه است و همچنین نماینده ولی فقیه در استان ها باید اخلاق و رفتار وی به اخلاق ولی فقیه نزدیک باشد.
سردار سلیمانی ضمن اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین جعفری در دوره امام راحل و رهبری به خوبی به وظایف خود عمل کردند، تصریح کرد:وی امانتداری در زندگی شخصی، اخلاق، در دفاع از اصول انقلاب، در پدر بودن و اینکه همه اقشار جامعه را در زیر چتر خود و ولایت فقیه قرارا دهند بسیار موفق عمل کردند.
فرمانده سپاه قدس با شاره به مطالب فوق عنوان کرد:حجت الاسلام و المسلمین جعفری به موقع در مقابل مسایل انحرافی موضع گرفتن و به جرات می توانیم شهادت دهیم که ایشان در نزدیکترین نقطه به بیان مقام معظم رهبری قرار داشتند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: یکی از وظایف اختصاصی نماینده ولی فقیه را ترویج و توسعه معنویت در جامعه می باشد  و همانگونه که می دانیم شئونات مختلفی در جامعه وجود دارد اما رئیس و منبع تشخیص آن، امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه هستند.

سردر سلیمانی گفت: امام جمعه خادم مردم است و از شان آنان دفاع می کند و آن کسی که در همه شئون از مقام معظم رهبری دفاع می کند امام جمعه است،

این مقام مسئول عنوان کرد: وجود شخصیت های همچون آیت الله جعفری و حجت الاسلام علیدادی لطف مضاعفی است که مقام معظم رهبری به استان کرمان کرده‌اند و باید دست ایشان را ببوسیم.
سردار سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: کرمان استان پهناوری است که شخصیت های بزرگی و دهها طلبه بزگواری که در این استان به شهادت رسیدند و جبهه ها را تبدیل به حوزه های علمیه کردند در دامان خود پرورش داده است.


انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب