پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:17:46 - جمعه 24 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام سردار سلیمانی، هم لبیک به حدیث نبوی و عمق اعتقاد به نیروهای مقاومت اسلامی را می رساند
امام جمعه موقت رابر گفت:پیام سردارسلیمانی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت فلسطین؛ هم  لبیک به حدیث شریف نبوی(ص) که فرمود: اگر کسی صدای مردی بشنود که فریاد کمک خواهی از او را سر دهد و جوابش را ندهد مسلمان نیست و  عمق اعتقاد به جهاد و مقاومت اسلامی در پهنای امت اسلام و بلکه مستضعفان و پابرهنگان جهان را می رساند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام محمد حسین محمدی امام جمعه موقت نماز جمعه این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امیرالمومنین (علیه السلام ) فرمودند: آگاه باشید دنیا شتابان سپری شده و آخرت به شما روی آورده است از فرزندان آخرت باشید و از فرزندان گراینده به دنیا نباشدبا حفظ تقوا آخرت خوبی داشته باشید.

وی با اشاره به حوادث اخیر زلزله در استان کرمان و کرمانشاه به روایتی از امام جواد (علیه السلام )پرداخت و افزود: علی بن مهزیار در نامه ای به امام جواد (ع) نوشت که چون در شهر اهواز زلزله زیاد می شود، آیا اجازه می فرمائید از آن شهر به جای دیگر نقل مکان کنیم؟امام در پاسخ نامه او دستور دادند که از اهواز بیرون نروند و روز چهارشنبه وپنجشنبه و جمعه را روزه بگیرند و در روز جمعه لباس پاکیزه به تن کنند و غسل نمایند و از شهر بیرون روند و دعا کنند تا خداوند این بلا را از آنجا دفع کند. علیبن مهزیار می گوید دستور امام را به کار بردیم، دیگر زلزله ساکت شد.

حجت الاسلام محمدی گفت:در کتاب جامع اخبارصفحه ۱۸۰از  پیغمبر اسلام (ص) نقل شده؛ وقتی بلا فرود آید که دعا کم کنند، با  ترک صدقه بیماریها بسیارمی شود، وقتی زکات ترک شود چهارپایان هلاک می شوند، وقتی پادشاهی ظلم کند باران از آسمان  منع می شود، وقتی در جامعه ربا و زنا  و کم فروشی  زیاد شود  زلزله می شود؛ وقتی عهد را بشکنند، مرگ و میر رواج پیدا میکند.

وی افزود: اگر می خواهیم از عذاب ها در امان باشیم به استغفار چنگ بزنید و توبه کنید تا در پناه استغفار و توبه از بلاهای الهی در امان باشید.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به مناسبت های پیش روگفت: روز یکشنبه ۲۶ آذرماه، برابر با ۲۸ ربیع الاول این روز را روز حمل و نقل  و رانندگان معرفی کرده اند که از همه رانندگان و کسانی در جاده ها هستند و زحمت می کشند و در جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند تشکر کرد.

وی به روز دوشنبه  ۲۷ آذرماه برابر با ۲۹ ربیع الاول مصادف با شهادت مظلومانه آیت الله دکتر مفتح در سال ۱۳۵۸ که ، روز شهادت وی را روز حوزه و دانشگاه نامیده شده وهمچنین روز ملی مبارزه با خشونت اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: در صحیفه امام جلد ۴۱۲ و ۴۱۳ امام راحل فرمودند: اگر دانشگاه، دانشگاه  باشد، اگر دانشگاه واقعاً دانشگاه باشد و دانشگاه اسلامی باشد یعنی در کنار تحصیلات متحقق در آنجا تهذیب هم باید، تعهد هم باشد، یک کشوری را اینها می توانند به سعادت برسانند. و اگر حوزه های علمیه مهذب باشند و متعهد باشند، یک کشور را می توانند نجات بدهند. علمِ تنها اگر ضرر‏‎ ‎‏نداشته باشد، فایده ندارد.

وی با تأکید بر بی فایده بودن علم بدون تهذیب و تعهّد افزود: آنچه را که دانشجو و طلبه را مقدس،  مهم و فرهیخته می کند روحیه تقوا همراه با علم است، ما دست آن دانشجو و طلبه را می بوسیم که هم خوب درس می خواند و بر علمش بیفزاید و ایمان و تقوا را حفظ کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه سعادت ملت بر دوش دانشگاه و حوزه است ‏عنوان کرد:  دانشجو و طلبه باید با حفظ علم و ایمان این دو بال رستگاری و سعادت انسان برای جامعه مفید باشد.

‏وی در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به  قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از علیرضا کریمی کشتی‏ گیر سرافراز کشورمان در مسابقات جهانی کشتی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: من از اینکه نشان دادید جوانی از جوانهای ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت می کنم. و ایشان افزودند: قدر این کار را بدانید و اجر معنوی آن را از خدا بخواهید، البته مسئولان نیز نباید در تجلیل و پاداش مادی کوتاهی کنند.

 

امام جمعه موقت رابر با اشاره به واکنش نتانیاهو به کشتی نگرفتن علیرضا کریمی افزود: همانطور که ولی امر مسلمین جهان  از کار این جوان ورزشکار شاد شدند از این کار مسئولین هم باید تقدیر و تشکر کنند، نتانیاهو با طرح ادعاهایی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر من خصومت ایران با اسرائیل می‌تواند در ماجرای کشتی‌گیر این کشور به نام “علیرضا” خلاصه شود.

وی از جوانان خواست که این کشتی گیر بزرگ را الگو خود قرار دهند و چنان بر دهن استکبار و اسرائیل غاصب بزنید که  نتوانند از سرجایشان بلند شوند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورمان  گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند:  انگلیس خبیث جاده صاف کن آمریکا است، انگلیس‌ها در منطقه‌ی ما همیشه منبع شر بودند، همیشه منبع نکبت برای ملّتها بودند؛ ضربه‌هایی که اینها به حیات ملّتها در این منطقه زدند، در افغانستان یک‌جور، در ایران یک‌جور، در منطقه‌ی عراق یک‌جور؛ بالاخره در فلسطین هم که آن حرکت مشئوم و خباثت‌آلود را انجام دادند و مسلمانها را و در واقع یک ملّت را آواره کردند و از خانه‌ی خودش دور کردند؛ یک کشور تاریخی ثبت‌شده‌ی از چند هزار سال پیش به نام فلسطین با سیاست انگلیسی‌ها از بین رفت.

وی با اشاره به سیاستها و اقدامات انگلیسی‌ها افزود: در این منطقه از دو قرن پیش به این طرف هرچه از انگلیس‌ها سر زده است، شرّ و فساد و تهدید بوده؛ آن‌وقت این مسئول انگلیسی می‌آید اینجا و میگوید ایران تهدید منطقه است؛ ایران تهدید منطقه است؟ این خیلی بی‌شرمی میخواهد که کسانی که خودشان در طول زمان، تهدید و خطر و نکبت برای منطقه بوده‌اند، بیایند کشور مظلوم و عزیز ما را متّهم کنند؛ اینها این‌جوری‌ هستند».

حجت الاسلام محمدی درواکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گفت:  راه اندازی جنگ های پی در پی در کشور های مسلمان خاورمیانه اینها همه توطئه ای بود؛ جنگ در سوریه، عراق، یمن و پاکستان این جنگ ها  را راه انداختند در کشورهای مسلمان که  مسئله اصلی فلسطین باشد اما خوشبختانه با  شکست های پی در پی درعراق، افغانستان، سوریه،  بحرین سر اصل مطلب مسئله فلسطین است هدف بیت المقدس قبله اول مسلمین جهان باعث خواهد شد.

وی افزود: پیام سردارسلیمانی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت فلسطین؛ هم  لبیک به حدیث شریف نبوی(ص) که فرمود: اگر کسی صدای مردی بشنود که فریاد کمک خواهی از او را سر دهد و جوابش را ندهد مسلمان نیست و  عمق اعتقاد به جهاد و مقاومت اسلامی در پهنای امت اسلام و بلکه مستضعفان و پابرهنگان جهان را می رساند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به بیانات اخیررهبر انقلاب اسلامی، ادعای دشمنان اسلام درباره‌ی اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آن‌ها دانست و تأکید کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۸ شهریور ۹۴ که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و نزدیکتر شدن به فرو پاشی کامل آمریکا و اسرائیل و طبق وعده الهی خدای تبارک تعالی در سوره اعراف آیه ۱۸۹ فرمودند:«کسانی که نشانه های ما را تکذیب می کنند یواش یواش از جایی که به فکرشان هم نمی رسد آنها را پایین می کشیم به آنها مهلت می دهم چرا که نقشه ام حساب شده است.» ان شاءالله  آینده روشن است .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب