پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:57:40 - یکشنبه 26 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور در ورزشگاه واجبتر از مطالبات واقعی بانوان
نادیده گرفتن مطالبات واقعی مردم توسط نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی یعنی نادیده گرفتن نیمی از جامعه ی ایران که سکان دارش راه را به درستی نمی رود و با کج فهمی و کج روی ها پا بر روی این قشر از جامعه می گذارد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  زنان کویر ، هدف اصلی از هر انتخابی را باید راه جدیدی دانست حال این انتخاب می تواند انتخاب یک رشته ی تحصیلی باشد، انتخاب رئیس جمهور برای هدایت کشور در چهار سال دیگر و یا انتخاب نماینده ی مجلس به عنوان نماینده مردم؛ نماینده ای که به او با اعتماد رای داده شده تا به جای تک تک مردم بر روی کرسی مجلس بنشیند و از حقوق آنان دفاع کرده و مطالباتشان را به منصه ی ظهور برساند.

 

این که در مجلس شورای اسلامی ایران حضور زنان و مردان در کنار هم برای خواسته های جامعه ی ایرانی فراهم است خود جای مسرت است اما در این بین مشکل داستانی دیگر است.
نادیده گرفتن مطالبات واقعی مردم توسط نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی یعنی نادیده گرفتن نیمی از جامعه ی ایران که سکان دارش راه را به درستی نمی رود و با کج فهمی و کج روی ها پا بر روی این قشر از جامعه می گذارد.
این روزها فریاد فمنیستی برای حضور در ورزشگاه و دیدن فوتبال دغدغه عده ای به ظاهر نماینده مردم شده است هر چند که این موضوع دغدغه سال های برخی افراد است که با موج هایی داغ تر می شود .
لزوم حفظ امنیت و کرامت زنان در ورزشگاه ها
لاله افتخاری ؛ نماینده مجلس نهم در گفتگو با  خبرنگار ما  در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه ها  گفت:  متاسفانه در این زمینه افراد غیر کارشناس ورود پیدا کرده اند در حالیکه باید این موضوع کارشناسی شود و ابعاد فقهی و تخصصی آن در نظر گرفته شود.
افتخاری ادامه داد:  در حال حاضر نمی توان نظر قاطع داد چرا که باید ازجوانب مختلف از جمله امنیت و کرامت افراد مد نظر گرفته شود و امکاناتی که در ورزشگاه ها است با نوع محیط و نوع ورزشی سنجیده گردد و بعد تصمیم گیری شود.
سلبریتی های مخالف و موافق چه می گویند:
اگر چه بسیاری از کارشناسان حضور در ورزشگاه و جو حاکم بر آن را مناسب زنان نمی دانند اما برخی از نمایندگان و حتی معاونین ریاست جمهوری بر طبل حضور زنان در باشگاه ها و ورزشگاه ها می کوبند موضوعی که حتی برخی از سلبریتی ها نیز با آن موافق و برخی مخالت کرده اند تا آنجا که در آخرین واکنش از سوی سحر قریشی به عنوان فرد مخالف بر حضور زنان در ورزشگاه می گوید:
  «دوست ندارم بروم استادیوم. از اینکه کنار تعداد زیادی آقا قرار بگیرم منقلب می‌شم، احساس امنیتم رو از دست می دهم. کاملاً موافقم که اجازه نمی دهند خانم ها به استادیوم بروند»
در حالی که تا دیروز سخنان سحر قریشی موافقان بسیاری داشت اما از آنجا که این سخن او به مذاق عده ای از حتی دوستانش خوش نیامده با او به مخالفت برخاسته اند، تا آنجا که مهناز افشار در پستی در ایستاگرام خود می نویسد:
«نمی شه خیلی راحت حق نیمی از جامعه را انکار کرد چون یک نفر وقتی کنار مردان قرار میگیرد ” منقلب” می شود! ورود به ورزشگاه حق زنان است . والسلام»
وقتی چتر فمنیستها مطالبات واقعی زنان را می پوشاند
اگر چه حضور در ورزشگاه می تواند به عنوان یک مطالبه ی جامعه ی زنان باشد اما بایستی بررسی کرد که در چه اولویتی قرار دارد و چند درصد از زنان جامعه به این مطالبه نیازمند هستند.
در حالیکه موضوعاتی چون  بیکاری، تورم، مشکلات ازدواج، بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، بحث مرخصی زایمان، بحث خانم های خانه داری که بیمه نیستند، بحث مشکلات خانواده هایی که مردان معتاد دارند، بحث خانواده هایی که زیر خط فقر زندگی می کنند و هزاران مشکلی که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد دارای اهمیت بسیار و اولویتی بیشتر هستند و در چنین شرایطی تنها به
فکر سوت و کف زدن زنان بودن بی انصافی و بی توجهی به مطالبات و مشکلات واقعی نیمی از جامعه ی ایرانی است…
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب