پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:56:08 - چهارشنبه 29 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشنواره برترین های صالحین با تجلیل از برگزیدگان در رابر برگزار شد+تصاویر
جشنواره برترین های شجره طیبه صالحین با معرفی بسیجیان مربی و متربی برتر صالحین در حسینیه جامع رابر برگزار شد.

به گزارش  “صبح رابر “ حجت الاسلام علی اکبر علیدادی استادیارصالحین ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در جمع برترین های صالحین شهرستان با اشاره به اینکه چهار سال پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیداتی در مورد توجه به سبک زندگی اسلامی داشتند گفت: سبک زندگی اسلامی در یک کلمه یعنی عبودیت است؛ طبق آیه ۵۶ سوره ذاریات، اساساً هدف از آفرینش انسان، عبادت خداست و این عبودیت طبق فرمایش علما بر چهار اصل ارتباط و برخورد با خدا، برخورد با خود، برخورد با خلق و برخورد با دنیا، استوار است که هر اصل  هفت بند دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید برای نهادینه کردن فرهنگ بسیج تلاش کرد افزود: درسبک زندگی اسلامی اولین اصل برخورد با خداست که شامل هفت رکن؛ ادای حق الهی، نگهداشت حدّش، شکر عطایش، خشنودی به قضایش، صبر بر بلایش، بزرگداشت حرمتش و شوق به سوی پروردگاراست.

وی با بیان معیارهای سبک زندگی در برخورد با خودگفت: این اصل نیز هفت بنددارد شامل؛ ترس، کوشش، تحمل آزار و اذیت ها، ریاضت، طلب مال حلال، تقوا و اخلاص، بیرون راندن نفس از خواسته‌هایش و پایبند کردن آن در نیازش است.
استادیارصالحین ناحیه مقاومت رابر با بیان معیارهای سبک زندگی در ارتباط و برخورد با خلق عنوان کرد: حلم و بردباری، عفو و گذشت، تواضع، سخاوت، مهربانی و رئوف بودن، خیر خواهی، عدل و انصاف نسبت به دیگران ازهفت رکن این اصل است.

وی افزود: در سبک زندگی  اصول برخورد با دنیا نیز هفت گام شامل راضی بودن به کمترین ها در دنیا، ایثار در داشته ها، نخواستن نداشته ها، نفرت از زیادخواهی ( نفرت بیش از اندازه از دنیا)، زهد و سادگی پیشه کردن، راندن شهوت ها، حذر از ریاست‌طلبی است که هر کس با رعایت این  ۲۸بند، سبک زندگی اسلامی  را دارا می باشد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به این سرفصل ها گفت: خوراک حلقات صالحین را در سبک و زندگی اسلامی نسبت به این اصول پیاده کنید.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به  معیارهای بسیح در کلام  مقام معظم رهبری گفت: در فرمایش مقام معظم رهبری “بسیچ” یک کلمه ارزشمند است همانگونه که خداوند تبارک تعالی در این آیه کلمه طیبه  را به درخت پاک نسبت داده اند؛ مقام معظم رهبری فرمودند: بسیج  همان شجره طیبه است اصل آن در بین مردم و فرع این شجره طیبه در آسمانهاست.

استاد یار صالحین رابر،  معیارهای اصلی بسیج در کلام  ولایت را بصیرت، اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی، تقوا، جهاد، ولایتمداری خواند و گفت: این معیارهای مقام معظم رهبری را باید در بسیج  نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه اگر یک اتفاقی در کشور می افتاد زودتراز جاهای دیگر مردم وحلقات صالحین رابر صدای انزجار خود از استکبار را به جهانیان اعلام می کردندافزود: ۹دی، ۱۳ آبان ماه ، ۲۲ بهمن ماه در شهرستان رابر قابل  تقدیر است این نشان از بصیرت مردم دارد،  بصیرت یعنی یک قدم جلو دار باشیم، شناخت حق از باطل، شما با بصیرت حرکت کردید و مأمور به تکلیف بودید چه در دفاع مقدس این شهرستان سه روستای آن قریب بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم به نظام، انقلاب و رهبری کرده است.

حجت الاسلام علیدادی گفت: این شهرستان افتخار این را دارد؛ زادگاه مردی است که در وصف او رهبران انقلابی و سیاسی دنیا در راس آنها مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، آیت الله سیستانی و همه سیاستمدران نسبت به این مرد افتخار می کنند و او را به عنوان شهید زنده انقلاب نام می برند.

امام جمعه راین بیان داشت: حلقات صالحین، سپاه شهرستان، فرمانداری، امام جمعه افتخار این را دارد که آخرین پایگاه شجره ملعونه خبیثه داعش با فرماندهی شخص سردار بزرگ اسلام حاج  قاسم سلیمانی آن مقر از استقرار داعش گرفته و در اختیار  رزمندگان و نیروهای مقاومت قرار گرفت و امروز ما این افتخارات را در شهرستان داریم.

وی افزود: افتخار می کنیم رکن اول در کشور ولایت فقیه است، سردار سلیمانی در آیین معارفه نماینده ولی فقیه در استان می گوید: دست مقام معظم رهبری را می بوسم. شاخه این قدر عزیز شد دیگر ریشه چقدر؟.

این استادیار صالحین با اشاره به حرف رئیس جمهور ابله و دیوانه آمریکا، قدس شریف را که توسط پیامبران الهی پایه گذاری شده و مرکز حکومت انبیاء الهی بوده است را پایتخت رژیم صهیونیستی و رژیم غاصب اعلام می کند که به این طریق اسرائیل رابالا ببردافزود: گور خودش را با این حرفی که زد کند، ناخواسته با این حرفش یک وحدت اساسی بین شیعه و سنی ایجاد کرد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به فضل الهی در این مسئله هم موفق نخواهند بود؛ و  تا ۲۰ سال آینده  اثری از صهیونیست ها در کره خاکی نخواهد بود.

وی با اشاره به  پیام سردار سلیمانی مبنی بر آمادگی ایران برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین بعد از باز نکردن و پاسخ ندادن نامه رئیس سیا گفت:ما سربازان حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) آمادگی تمام  را داریم که از مرکز حکومت انبیا الهی( قدس شریف) دفاع کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه رئیس جمهور احمق آمریکامقدمات شکست صهیونیست را با این کارش فراهم کرد خاطرنشان کرد: امیدواریم همه در این  کشور به این نتیجه رسیده باشند؛ که امام فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سرگرد امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در جمع برترین های صالحین نیز ضمن خیر مقدم گفت: بنا به  فرمایش مقام معظم رهبری این حلقات صالحین، از کار های بسیار خوب و برجسته است که گسترش کمّی و کیفی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج  پیشتاز در عرصه های مختلف چه در هشت سال دفاع مقدس و بعد از  آن است افزود: بسیج، مظهر تجربه است،  بسیج مظهر امتحان های سخت است که در هر کدام از این امتحان ها موفق و پیروز بیرون آمدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابربا اشاره به برنامه های بسیج در بحث راهکارهای تربیتی  مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: با  راه اندازی حلقه های تربیتی صالحین، تهدیدات و آسیب ها را در حوزه مأموریتی خود مورد تجزیه و تحلیل  قرار می دهند و ارائه راهکار به مقابله با جنگ نرم دشمن می پردازند که بسیار در این زمینه موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به  ۱۲۵ حلقات صالحین سازماندهی شده است افزود: با تشکیل کمیته داوران و امتیازدهی از حلقات  صالحین گرفته تا سرگروه های صالحین، مربیان و سر مربیان مورد ارزیابی قرار گرفته که  ۲۵ نفر از این حلقات پایگاه ها در این  جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرد.

سرگرد امام بخش همچنین تجلیل از رده های برتر جشنواره مالک اشتر؛ ۲حلقه صالحین، ۲ فرمانده پایگاه  و ۲ مسئول قسمت ناحیه که توانستند امتیاز برتر را کسب نمایند و نیز نفرات برتر مسابقات تیر اندازی گردان بیت المقدس و نفر برتر شباب ناحیه خبرداد.

انتهای  پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب