پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:57:52 - جمعه 1 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قیمت سوخت جهانی شود؛ دستمزدها هم باید جهانی محاسبه شود/ مجلس با توجه به دغدغه‌های مردم تصمیم می‌گیرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور، گفت: اگر می‌خواهید قیمت‌های حامل‌های انرژی همچون بنزین و گازوئیل را با قیمت جهانی محاسبه کنید، حقوق کارمندان و درآمد اقشار جامعه را هم جهانی حساب کنید.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر امروز در جمع مردم شهر محی‌آباد از توابع بخش ماهان اظهار داشت: از روز یکشنبه رسیدگی به بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و مجلس با توجه به دغدغه‌های مردم و با کار کارشناسی در مورد قیمت‌های پیشنهادی دولت در زمینه افزایش حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها تصمیمات جدی خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیشنهاد دولت ۴۰ درصد از یارانه‌بگیران که حدود ۳۰ میلیون نفر می‌شوند حذف خواهند شد، تصریح کرد: مجلس قطعا با حذف یارانه‌های دهک‌های کم‌درآمد مخالف است و حذف یارانه‌های اقشار پردرآمد که یارانه هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد و اگر دارد بین یک تا دو درصد است، موافقت خواهد کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور تصریح کرد: اگر می‌خواهید قیمت‌های حامل‌های انرژی بنزین و گازوئیل با قیمت جهانی محاسبه کنید پس حقوق کارمندان و درآمد اقشار جامعه را به‌صورت جهانی محاسبه کنید.

پورابرهیمی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که افزایش بنزین و گازوئیل اثر تورمی خوشه‌ای در اقتصاد کشور به وجود می‌آورد و انتظارات تورمی را شکل می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش قیمت شوکی در بر داشته باشد حتماً مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت خواهد کرد.

پورابراهیمی خطاب به دولت عنوان کرد: دولت باید مصادف از تغییر قیمت انرژی را مشخص و مجلس بداند دولت کجا می‌خواهد این پول را خرج کنند و این پول باید در بخش تولید واشتغال هزینه شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های مردم نسبت به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور است، اظهار کرد: عوارض خروج از کشور در سال ۹۵، ۱۱ میلیارد دلار در حوزه گردشگری و در ورود گردشگر به ایران ۷ میلیارد دلار است که نشان‌دهنده منفی ۴ میلیارد دلار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به ریاست مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد کسانی که قصد زیارت دارند و یا بیماری دارند یا قصد شرکت در مسابقات ورزشی و مشابه اینها دارند و مجبور هستند از کشور خارج شوند استثناء قائل شوند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب