پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:21:39 - جمعه 1 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گران شدن حامل انرژی برای ایجاد اشتغال یک جوک سیاسی است
خطیب جمعه رابرگفت: گران شدن حامل انرژی برای ایجاد اشتغال جوانان؛ یک جوک سیاسی است این را  به حساب مردم نگذارید، آقایان! همین هایی که سر کارند نگه دارید نمی خواهد اشتغال زیاد کنید،  دیروز متوجه تعدیل نیرو در سد صفارود و تعطیل شدن مؤسسه حرا به خاطر عدم پراخت بدهی شدم،،  چند وقت دیگر درآلو هم حمل بر همین ها!، جناب آقایان!  یکسری به  شهرک های صنعتی مراکز های استانها و شهرستانها بزنید اکثر آنها توسط بانک های دلال به خاطر نتوانستن پرداختن وام پلمب شد.

به گزارش “صبح رابر”حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل درباره راههای جلب محبت همسرکه اولین مورد آن عفو و چشم پوشی است گفت: در روایتی نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند: «سه چیز از نیکی های دنیا و آخرت است: با کسی که از تو بریده است، بپیوندی؛ از کسی که به تو ظلم کرده است، در گذری و کسی را که محرومت کرده است، برخوردار کنی.»

وی افزود: محبت به کسی که به ما محبت کرده است، کار دشواری نیست؛ این رفتار از بسیاری حیوانات هم  سر می زند. حیوانات هم به کسی که به آن ها خوبی می کند، خوبی می کنند. اما انسان وقتی انسان می شود که بتواند بدی را با خوبی پاسخ دهد و این از معالی اخلاق است.

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: در ارتباط های عمومی، قرآن دو وظیفه ی «عفو» و «صفح» را مطرح می کند؛ اما به همسر که می رسد می گوید سه وظیفه دارید: «عفو»، «صفح» و «مغفرت».

وی افزود:  در این باره قرآن می فرماید: «و ان تعقوا و تصفحوا و تغفروا فان الله غفور رحیم».عفو یعنی گذشت. صفح یعنی این که من اصلاً ایرادت را ندیدم و اما (وتغفروا) یعنی چه؟ «و تغفروا» یعنی این که تو بدی کردی؛ اما پاسخ بدی تو را با خوبی می دهی. بالاخره با یک رفتار بد از سوی زن و یا شوهر، خللی در رابطه آن دو ایجاد می شود که باید به نحوییکی از این دو نفر جبران کند.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: آیت الله مظاهری در تفسیر این آیه می فرمایند: «اگر صبح، زن یک برخورد بدی با مرد کرد، مرد که به منزل بر می گردد برای او هدیه بیاورد تا جبران آن خلل و آسیب بشود؛ یا اگر مرد برخورد زشتی کرد، زن با رفتار مناسبی از دل او در بیاورد. در هر حال هر کدام با رفتار بد خود خللی ایجاد کرد، دیگری باید جبران آن را بکند.»

وی خطاب به زوج های جوان که به خاطر غرور و تکبر بدی که یک نفرشان مرتکب شد طرف مقابل با بدی جبران می کند گفت:  این آیه قرآن که می فرماید اگر خللی در بین زن و شوهر ایجاد شد یکی باید جبران آن را بکند را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه یکی از همین روش ها (و تغفروا) است افزود:  اگر دیدید که زندگی زن و شوهری دچار آسیب شد، بی تردید بدانید که اشکال به هر دوی آنان بر می گردد. غیر ممکن است که یکی از آن ها خوب عمل کند و زندگی آن ها دچار آسیب بشود. البته ممکن است نقطه ی شروع مشکل از یکی از آن ها باشد؛ اما روش هایی وجود داشته که فرد مقابل می توانسته به کمک آنها، مشکل را جبران کند؛ ولی از آن روش ها استفاده نکرده است..

وی خطاب به زوجین جوان عنوان کرد: در زندگی زناشویی تکبر،غرور و خود برتر بینی جایگاهی ندارد آن محبت ها را به یاد آورید  تا این خلل  برطرف شود .

خطیب جمعه رابر  در بخش دیگر خطبه ها با بیان اینکه زمینه ‏سازى آمریکا علیه ایران مورد استهزاء قرار گرفت گفت: نیکى هیلى، نماینده و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست خبرى در مقر آژانس اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده با هدف ارائه آن‏چه به‏زعم خود شواهد غیرقابل انکارى از اقدامات‏ بى‏ثبات‏کننده ایران در خاورمیانه و جهان و یافته‏هاى جدیدى در ارتباط با اجراى قطعنامه ۲۲۳۱ شوراى امنیت نامیده بود، با نمایش برخى قطعات و لاشه به تعبیر خود موشک ساخت ایران، سعى داشت دخالت تهران در مسأله شلیک موشک انصارالله به فرودگاه ملک خالد ریاض، دوباره در سطح افکار عمومى با تحریک رسانه‏ها مطرح کند؛ مسولین نظام خوب جواب آنها را دادندکه این موشک ربطی به ایران نداشته است.

وی افزود: این اقدام نیکى هیلى هندى ‏الاصل تبعه آمریکایى، حتى درون آمریکا با واکنش و استهزاء قرارگرفت، مشاور سیاست خارجى درباره اصرار نماینده آمریکا در سازمان ملل براى بازرسى از مراکز نظامى ایران اینطور نوشت: هرگونه بازرسى قانونى نیازمند اطلاعات معتبر درباره فعالیت‏هاى پنهانى است نه این‏که فقط گفته شود «چرا من نمى‏توانم به آن‏جا دسترسى داشته باشم؟» مگر جمعه بازار است  که ما ببینیم ایران چکار انجام می دهد؟ خودشان ادعا دارند باید راههای قانونی طی شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از نماینده دمکرات با ابراز نگرانى از سخنان نیکى هیلى، کاخ سفید را متهم به سیاسى‏کارى علیه برجام کرد. خودشان هم اعتراض دارند، ایران از شما ترس و واهمه ای ندارد اگر مال ایران بود با افتخار می گفتیم این موشک ساخت ایران است؛ شما چقدر بی فکرو بدون مشورت بادوستان خود مطالبی را در دنیا پخش می کنید حتی  سیاست خارجه و دموکرات ها خیلی از افراد سخنان  نیکی هیلی را به باد سخره گرفتند. ایران همانگونه در سوریه و عراق داعش را  که زائده خود شما بود از بین برد و در زباله دان تاریخ انداخت.

 

وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور درباره  گران شدن حامل های انرژی در صحن علنی بهارستان گفت: یکی از  مهمترین مبانی لایحه بودجه سال  ۹۷ اشتغال فراگیر است که اهرم اصلی این اشتغالزایی افزایش قیمت حامل های انرژی بوده که بر مبنای تبصره ۱۸ لایحه مذکور حاصل از این افزایش حامل های انرژی در بحث اشتغال جوانان است، اگر  بنزین و گازوییل می خواهید  گران کنید؟ گران کنید،  ایران جزو هفت کشوری که بنزین و گازاییل  ارزان بفروش می رساند؛ نباید کارهایتان را به اسم  مردم انجام دهید.

حجت الاسلام صادقی گفت: گران شدن حامل انرژی برای ایجاد اشتغال جوانان؛ یک جوک سیاسی است این را  به حساب مردم نگذارید، آقایان! همین هایی که سر کارند نگه دارید نمی خواهد اشتغال زیاد کنید،  دیروز متوجه تعدیل نیرو در سد صفارود و تعطیل شدن موسسه حرا به خاطر عدم پراخت بدهی به مؤسسه شدم،  چند وقت دیگر درآلو هم حمل بر همین ها!، جناب آقایان!  یکسری به  شهرک های صنعتی مراکز های استانها و شهرستانها بزنید اکثر آنها توسط بانک های دلال پلمب شده به خاطر نتوانستن پرداختن  وام؛ حال  شما اشتغال زایی  می کنید می خواهید بنزین را گران کنید، گران کنیداما چرا از مردم مایه میگذارید؟ .

وی افزود: اگر هنر دارید جلوی واردات بی رویه ی کالاهای قاچاق  را بگیرید که کالاهای قاچاق  از مبادی رسمی وارد می شود و پدر مردم و بازار را در آورده است! و معلوم نیست پولش به جیب چه کسی می رود ؟ مردم اینها را میداند.

خطیب جمعه رابر گفت: مردم بدانید اینها بهانه است مرکز پژوهش‌های مجلس نیز افزایش بهای سوخت را تهدیدی برای از دست رفتن حدود نیم میلیون فرصت شغلی عنوان می‌کند.

وی افزود:گرانی سوخت و ایجاد اشتغال!؛ کم دروغ  بگویید خود شما احمدی نژادتر از احمدی نژاد هستید، کم حرف بزنید هر چه دم از مردم نزنید آبرویتان بیشتر می ماند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان رابری در معتبرترین جشنواره جوان خوارزمی، خطاب به استاندار و نماینده مردم رابر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته از میان۸ هزار و ۲۰۰طرح ارسالی به دبیرخانه سراسر کشور در مرحله پایانی از ۱۹طرح ارائه شده توسط شهرستان رابر، ۶طرح آن در مرحله پایانی  حضور داشتکه طرح ابوالقاسم انصاری و امیر حسین فیروزی به عنوان دستگاه خودکار برداشت خرفه رتبه اول کشور شد.

وی افزود: مسئولینی که هر سرمایه گذاری می آید به شهرستان های دیگر می فرستید، کم مانور حاج  قاسم را بدهید به شهرش برسید

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: سه طرح دیگر شایسته تقدیر کشوری شده همچنین رضا مهدی پوربه عنوان  پژوهشگر برتر کشور شده است چرا برای یک میلیون و دو میلیون باید حمایت نشوند؟! تمامی طرح های دانش آموزان رابری نوآورانه بوده که برای اولین بار در سطح ایران و جهان مطرح شده است .

وی در پایان از کرامت برموز و سلیمانی ریاست اموزش و پرورش که با این بضاعت ناچیز از لحاظ مادی و امکانات؛ جوانان دارای نبوغی در شهرستان پرورش می دهند تقدیر و آرزوی موفقیت برای این نخبگان و خانواده محترم آنان کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب