پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:26:43 - دوشنبه 4 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مقایسه کیفیت بنزین های داخلی و وارداتی در چرخه مصرف/ تولید روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در داخل کشور/ نظارتی که بر کیفیت بنزین های وارداتی نیست!
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در خصوص کیفیت بنزین های تولید داخلی و وارداتی در کشور اظهارداشت: بنزین های تولیدی در کشور فرق آنچنانی با بنزین هایی که به کشور وارد می کنند ندارند چرا که بهتر و با کیفیت تر از بنزین های وارداتی به کشور هستند.

به گزارش “صبح رابر“؛ هدایت الله خادمی ، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کیفیت بنزین های تولید داخلی و وارداتی در کشور اظهارداشت: بنزین های تولیدی در کشور فرق آنچنانی با بنزین هایی که به کشور وارد می کنند ندارند چرا که بهتر و با کیفیت تر از بنزین های وارداتی به کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود بیان کرد:  بخش عمده آن یعنی بیش از ۷۰ درصد در کشور و مابقی که بین ۲۰ الی ۳۰ درصد است از طریق واردات تامین می شود .

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کیفیت بنزین های وارداتی فرق آنچنانی با بنزین های تولید داخلی ندارد و به دلیل وجود فرمیت در داخل این بنزین ها از سطح کیفیت کم تری نسبت به بنزین های داخلی برخوردار است، چرا که بنزین های تولید داخلی از شاخص های کیفیتی مطلوبی برخوردار هستند.

 

خادمی با اشاره به نبود نظارت بر بنزین تولیدی و وارداتی کشور گفت: نهادی که ناظر بر کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی باشد در کشور وجود ندارد و در کل بنزین عرضه شده در سطح کشور نمی توانیم بگوییم در حد عالی است ، بنزین ارائه شده در جایگاه های بنزین از سطح متوسطی برخوردار است و دولت باید یک نهاد ناظر بر کیفیت بنزین تولید و عرضه شده در کشور تشکیل دهد .

 

وی همچنین با اشاره به اظهارات برخی در خصوص کیفیت بالای بنزین های وارداتی خاطر نشان کرد: بنزین های وارداتی و داخلی جمعا از مطلوبیت و کیفیت یکسان برخوردار هستند و نمی توانیم بگوییم که کیفیت بنزین وارداتی بالاتر است، این قبیل اظهارنظر ها بیشتر جنبه سیاسی دارد تا جنبه کارشناسی.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب